Reklama

Reklama

Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (113)

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Užila jsem si krásy denního NY i temných stínů nočního NY. Zápletka už nebyla tak zajímavá, toho jednostranného testosteronu bylo na mě příliš. Těšila jsem se na hrátky Alových očí, kterými se umí vžít do složité role v rozporu se svým naturelem. Jako bonus mě potěšil jeho úchvatný tanec v baru. :-) Nedivím se po tom všem otázce: "Who am I?" ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ODKIAĽ SI?" ,,Z MARSU." ,,ÚŽASNÉ, S MARŤANOM SOM TO EŠTE NEROBIL." __ ,,Na love" sa do mojej pozornosti dostalo potom, ako som sa o ňom dozvedel v rámci Friedkinovho profilu ,,Najlepší režiséri Hollywoodu", kde bol hodnotený ako jeden z jeho najlepších počinov, keď po neoprávnenom neúspechu ,,Mzdy strachu" išiel kopať druhú ligu. Dávam mu priemerné hodnotenie, no nejde o zlý film a určite vo viacerých aspektoch vytŕča nad iné, mnou rovnako ohodnotené snímky. Chýba mu však výraznejšia prepracovanosť, ktorú jej skúsený (žeby vyzretý?) režisér mohol vtisnúť. Jadro tohto problému tkvie - ako inak - v scenári, ktorému miestami chýba väčšia viacpohľadovosť, podrobnejšie rozpracovanie a prípadne tiež rozuzlenie celého príbehu v trocha nejednoznačnom závere, ktorého výklad akoby ostal na divákovi. Nepopierateľne je film na začiatok 80. rokov smelo nakrútený, Friedkin sa nebojí kadečo háklivé alebo obscénne ukázať, no zároveň som badal, že by viaceré pasáže išli nakrútiť ešte lepšie a nielen tie v bare (napr. šikanovaný výsluch). Zaujímavá je tiež analógia gay komunity s čisto mužským policajným oddelením, kde sa s homosexuálmi nijako nepárajú. Al Pacino ma okrem svojho hereckého prejavu zaujal najmä prekvapujúcou fyzignómiou s mladým Stallonem, ktorej som si všimol, keď sa v závere oholený na seba pozeral do zrkadlo, čo je ostatne badateľné aj na tunajších plagátoch. Hong-Kongskú verziu netúžim vidieť, ak sa však ktosi podujal na kvalitný, hoci kontroverzie vyvolávajúci remake, to by bolo iné. (755. hodnotenie, 81. komentár k filmu) ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pačína jsem měl spojeného s určitě jinými rolemi. Člověk si řekne, hraje tady detektiva v přestrojení ok, jenže. William Friedkin natočil hodně nepříjemnou sondu do nočního života Gayů. Pot, uniformy, nahé zadky, kdepak tohle není žádná Modrá ústřice. Al mě tentokráte nepřipadal herecky nějak zajímavý. 60% ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Na jedné straně perfektní kriminálka, na druhé homofobní, hnusem prosakující náhled do gay sféry roku 1980. Některé scény jsou docela silné kafe (i když to asi mohlo být horší), Friedkin je prostě moc dobrý režisér na to než aby na diváka tyhle pasáže nepůsobily, jen proboha nechápu proč si vybral k natočení něco takového. Pro Pacina bylo NA LOVU očividně výzva a chopil se jí se zarytostí sobě vlastní. Díky hodně povedenému závěru přetrvává dojem z filmu spíše kladný, ale myslím že nikdy víc. Já na tohle nemám. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Na lovu je hodně zvláštní film. Od Friedkina jsem už předtím viděl o deset let starší snímek Kluci z party, který mě zrovna také nijak neohromil, či nenadchnul. Na jedné straně je zde pěkně a autenticky vybudovaná atmosféra jakéhosi "podsvětí" gay-klubů, na druhé straně jsou zde však přítomna mnohá hluchá místa a (alespoň pro mě) WTF konec (ten úplný závěr jsem vážně plně nepochopil). Rozhodně nechci tento film házet mezi nějaké braky, ale zase tu na něj nebudu pěti kdejaké ódy. Zkrátka na svou (vlastně někde i na dnešní) dobu hodně odvážný film, ve kterém se plusy a mínusy navzájem vyvažují tak, že to působí naprosto průměrným dojmem. ()

Galerie (95)

Zajímavosti (14)

  • Kritik Edward Guthman se domníval, že na výsledku se podepsaly protesty a panovalo tak přesvědčení, že Friedkin podlehl nátlaku a finální verze byla mnohem krotší a méně pobuřující než původní koncept. (Zetwenka)

Reklama

Reklama