Režie:
William FriedkinScénář:
William FriedkinKamera:
James A. ContnerHudba:
Jack NitzscheHrají:
Al Pacino, Paul Sorvino, Karen Allen, Richard Cox, Don Scardino, Joe Spinell, Jay Acovone, Barton Heyman, Ed O'Neill, James Remar, Mike Starr, Leo Burmester (více)Obsahy(2)
Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (113)
Prvá tretina je úžasná: mix exploatačnej over-the-top SM gay erotiky uvedenej do totálneho absurdna, krvavých strašidelných vrážd a až komického homofóbneho "podtónu". To všetky vytvára unikátnu špinavú znepokojivú atmosféru. Postupom času, ako viac a viac vidieť ruku strihača (40 minút skončilo na dlážke) a chaotický scenár, film upadne do pomerne fádnej rutiny. Fádnej ako nevýrazný Al Pacino. Škoda. ()
Pačína jsem měl spojeného s určitě jinými rolemi. Člověk si řekne, hraje tady detektiva v přestrojení ok, jenže. William Friedkin natočil hodně nepříjemnou sondu do nočního života Gayů. Pot, uniformy, nahé zadky, kdepak tohle není žádná Modrá ústřice. Al mě tentokráte nepřipadal herecky nějak zajímavý. 60% ()
Podle hodnocení ne úplně doceněná záležitost. William Friedkin v tomhle období skutečně točil jako o život a CRUISING je svým způsobem malý zázrak. Vůbec nechápu, kde vzal peníze na takhle odvážný projekt, protože tahle temná kriminálka z fetišistického gay prostředí si skutečně nebere moc servítky. Má to vynikající feeling, nasnímané hodně podobně jako Francouzská spojka, Al Pacino fenomenální, Nitzcheho avantgardní freejazz soundtrack super a trochu hloubavý závěr. Tohle by určitě mělo vidět víc lidí. Zapadlý klenot. ()
Na lovu je hodně zvláštní film. Od Friedkina jsem už předtím viděl o deset let starší snímek Kluci z party, který mě zrovna také nijak neohromil, či nenadchnul. Na jedné straně je zde pěkně a autenticky vybudovaná atmosféra jakéhosi "podsvětí" gay-klubů, na druhé straně jsou zde však přítomna mnohá hluchá místa a (alespoň pro mě) WTF konec (ten úplný závěr jsem vážně plně nepochopil). Rozhodně nechci tento film házet mezi nějaké braky, ale zase tu na něj nebudu pěti kdejaké ódy. Zkrátka na svou (vlastně někde i na dnešní) dobu hodně odvážný film, ve kterém se plusy a mínusy navzájem vyvažují tak, že to působí naprosto průměrným dojmem. ()
V takovém filmu se jasně pozná kvalita herce. Kdyby toho týpka nehál Al Pacino, tak by to určitě nebylo ani zdaleka tak dobré. Modrej šátek v levý kapse znamená, že ho chceš vykouřit. V pravý, že kouříš. Zelený v levý kapse, že si pasák. V pravý, že za to platíš. Žlutý v levý kapse, že máš volnej pokoj. V pravý, že žádnej nemáš. Červený... Na co je sakra ten červený? ()
Galerie (95)
Photo © United Artists
![Na lovu - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/691/159691276_fb59dc.jpg)
Reklama