Reklama

Reklama

Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

sud 

všechny recenze uživatele

Temná krimi, suverénně se opírající o skvělou atmosféru dekadence na jedné straně a očekávaně bezchybný herecký výkon Al Pacina na straně druhé. Těch naturalistických záběrů z gay klubů bylo na mě chvílemi trochu moc a konec bych v tomto případě rozhodně uvítal spíše srozumitelnější. 60%. Přítomnost mé oblíbené Karen Allen je potěšující :-). ()

Gavin87 

všechny recenze uživatele

Mám sice poněkud problém s interpretací konce, ale pokud je to tak, jak si myslím, pak je to film opravdu velice povedený. Zajímavý filmový počin, který nemá obdoby. Jen mě zaráží komentáře některých uživatelů k nejen tomuto filmu, avšak i k jiným podobné tématiky. Ty bych chtěl upozornit, že v případě sníženého prahu tolerance není problém film vypnout a nahradit jej filmem ryze "straight" nádechu. ()

Reklama

spygirl 

všechny recenze uživatele

No teda, tohle že vzniklo v 80.letech? To chtělo hodně odvahy.... Trochu silné kafe i na mě (a to jsem tolerantní až až). Je to pro mě o to děsivější, když si uvědomím, že se v těchto pochybných kruzích tehdy pohyboval i můj oblíbenec Freddie Mercury. To se pak není co divit, že to dopadlo tak, jak to dopadlo... :-( Ale zpět k filmu: mrazivá atmosféra, Al Pacino býval fakt fešák, divím se, že si ho tam ti teplouši skoro ani nevšímali... a jak už tady někdo všímavý podotkl, tak ty kožené bundy tomu dodávaly ten správný zvuk. A ty šátky - ehm, nemusím vědět všechno.... :-) ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Kvůli tomu závěru nakonec 4 hvězdy. Tempo je prakticky po celou dobu hodně ospalé, z šedi diváka vytrhnou jen záběry nakukující do prostředí tehdějších gay klubů. Mimochodem, je dobře známo, že tehdy v 80. letech to v těchto veřejně přístupných klubech opravdu takto vypadalo. Podobnou náplň zábavy mají v softcore verzi i dnešní gay kluby, ale většinou v zatemněných patrech či jednotlivých pokojích či v "soukromých " částech, tehdy ale mohl nezkušený člověk omylem ocitnout uprostřed homoorgií během vteřinky... Jak jsem řekl, samotný námět je originální, nicméně příběh samotný již tak nápaditý není a mé hodnocení plyne hlavně z celkem překvapivého závěru. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

6/10 Postupem casu se z hustoatmosfericke kriminalky, kde tece sperma a krew z kozenych cepic proudem stal jen zbrkly utek do finale, aby neodradili aspon tech par vytrvalejsich divaku se silnejsimi zalud(k)y. Psychologie je nacrtnuta ve velmi ledabylych tazich, jak na strane teplouske, tak na strane policejni ci osobni. Bohuzel spousta veci zustane nedodelanych a rozdelanych se spustenymi kalhotami na pul zerdi, takze o pohnutkach a jejich eventualnim vyusteni si musime asi jenom precist v originalni predloze. Skoda, jistych lapsu mohl to byt jeste silnejsi zazitek - tentokrat dostal divak az moc volnosti... ()

Galerie (95)

Zajímavosti (14)

  • Kritik Edward Guthman se domníval, že na výsledku se podepsaly protesty a panovalo tak přesvědčení, že Friedkin podlehl nátlaku a finální verze byla mnohem krotší a méně pobuřující než původní koncept. (Zetwenka)
  • Film je založený na skutečných událostech. V letech 1977–1978 došlo v New Yorku k řade vražd mezi gay komunitou, která se scházela v S/M klubech. Z vražd byl usvědčen jistý Paul Bateson, který údajně přistoupil na dohodu s policií a přiznal se k více vraždám, než sám spáchal, kvůli snížení trestu. Policie tak měla případ vyřešený. Třešničkou na dortu však je, že Paula Batesona osobně znal i sám režisér, William Friedkin, z natáčení Vymítače ďábla (1973), kde si Bateson střihl malou roli asistentka na radiologii, protože tutéž pozici v nemocnici v té době zastával. Když si o vraždách Friedkin přečetl v novinách, rozpoznal Batesonovo jméno a poté jej i navštívil ve věžení. Bateson pak posloužil jako konzultant filmu. (Eldrick)

Reklama

Reklama