Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Sven NykvistHrají:
Martin Landau, Woody Allen, Alan Alda, Claire Bloom, Caroline Aaron, Anjelica Huston, Sam Waterston, Mia Farrow, Jerry Orbach, Jerry Zaks, Frances Conroy (více)Obsahy(1)
Tragikomedie Woody Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových "vážných" filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem. (Quentin T.)
(více)Videa (1)
Recenze (181)
"Byl to fajn chlap. Milý, slušný, vzdělaný, nic si nedovolil. No a pak jsme šli domů... Jenny nebyla doma, spala u své kamarádky. No, měli jsme už trochu upito a on mi řekl: Mám tě přivázat k posteli? Přivážu tě k pelesti. No a tak jsme to udělali." "Proč mi to říkáš? Jsi moje sestra, já takové věci nepotřebuji vědět." "No a jak jsem byla přivázaná... Tak si na mě sedl... A udělal na mě potřebu! A pak odešel." "Uááá, ty si tak pitomá! Proboha jak ty si pitomá. Od cizího chlapa se necháš přivázat k posteli. Mohl tě klidně zabít." "To by udělal mnohem líp." ()
no neviem, ale ja som tam humor hľadal iba veľmi ťažko....oveľa viac som vnímal frustráciu a pocit zmätenosti zo sveta, kde by mala platiť "božsky dokonalá" spravodlivosť, no kde žiaľ platia iba ľudské slabosti, úbohosť a pokrytectvo....vynikajúca (retrospektívna) scéna Martina Landaua v rodnom dome, vidiac pri rodinnom prestretom stole rozpravu o Bohu medzi mnohými členmi jeho širokej židovskej rodiny....naozaj veľmi znepokojujúci a k premýšľaniu o morálke nútiaci film, pre mňa napodiv nie natočený z pozície nihilistického pesimistu, ale s realitou konfrontovaného morálne založeného idealistu....a ako čerešnička na torte bola pre mňa úžasná fiktívna postava mysliteľa-profesora Louisa Levyho....tajne som najprv dúfal že je to skutočný filozof, pretože jeho postrehy boli veľmi presné a vyrčené s takým pokojom a "neignorantským" nadhľadom, že som bol rozhodnutý si jeho dielo niekde zaobstarať :) ()
O filmech Woodyho Allena se rika, ze jsou intelektualni. Vetsinou se vsak jedna ciste o zfilmovany pochod Woodyho trapnych myslenek vzniklych z jeho vztahovych frustraci, ktere se snazi mixovat s humorem - neuspesne. Crimes & Misdemeanors je prvni jeho film, ktery ma skutecne nejakou inteligencni hodnotu a nad jehoz obsahem se muzete dukladne zamyslet. Je to konecne to intelektualni zradlo, ktere bych od nej ocekaval. Opet se to sice odehrava v NY a opet tam Woody otravuje se svymi vztahy, takze klasicka repetitivnost a neoriginalita, pribeh je zde ale nastesti rozsiren a vetev s Martinem Landauem, ktery odvede pozornost od Woodyho show a zacne analyzovat problematiku svedomi, konexi s bohem, moralni otazky atd. Nude se to sice opet klasicky nevyhne, ale i presto je to zatim muj jednoznacne nejoblibenejsi "klasicky" Woody. "God is a luxury I can't afford."6/10 ()
Tento filme je vskutku geniálny. Je to číry Woody Allen v najvrcholnejšej podobe - kandidát na jeho najlepší film. Humor a trpkosť, dráma aj ľahkosť , geniálne pracovanie s motívom očí (božie oči, oko kamery, očný lekár, okná do duše), a sú tam všetky, VŠETKY Woodyho témy (kritika židovstva a náboženstva, manželská nevera, kritika Hollywoodu) a VŠETCI jeho hrdinovia (neurotický intelektuál, samoľúbi frajer, hysterická ženská, dokonca aj ten obstarožný židovský manželský párik) - a napriek tomu to nielenže nepôsobí neučesane či "preplácane", ale je to dokonale konzistentné, koherentné, komplexné a prepracované. A profesor Levy je úžasný! ()
Přesně vyvážená kombinace dramatu a komedie, zabývající se otázkou morálky a lidské povahy. V tomto filmu se dají vysledovat náznaky pro pozdější Match Point, se kterým má snímek společnou i částečně mrazivou (či cynickou) atmosféru. Paralelně vyprávěná druhá linie, se pak nese v lehčím duchu, ale závěrečný dopad je stejný, jako u dramatické části filmu. Slovy jedné z postav: " If you wanna happy ending, you should go see Hollywood movie". 9/10 ()
Galerie (35)
Zajímavosti (12)
- Magazín Los Angeles Times označil film za zlomový snímek kariéry Woodyho Allena. (JARDAHONDA)
- Woody Allen měl pocit, že se zachoval ke svým postavám v závěru filmu Hana a její sestry "příliš hezky". Proto napsal tento film jako reakci. (washek)
- Postava Lestera je natočena podle Larryho Gelbarta, se kterým Woody Allen a Alan Alda spolupracovali a údajně ho něměli rádi kvůli jeho despotické povaze. (washek)
Reklama