Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Sven NykvistHrají:
Martin Landau, Woody Allen, Alan Alda, Claire Bloom, Caroline Aaron, Anjelica Huston, Sam Waterston, Mia Farrow, Jerry Orbach, Jerry Zaks, Frances Conroy (více)Obsahy(1)
Tragikomedie Woody Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových "vážných" filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem. (Quentin T.)
(více)Videa (1)
Recenze (181)
Plýtvání talentem. Normálně bych si myslel, že seriózně pojatá satira obsahující motivy vraždy nebo tragické lásky bude v Allenových rukou vzkvétat stejně jako futuristická sci-fi nebo romantická komedie, ale příběh je plný prázdných dialogů a ústí ve smršť filozofických blábolů, které do celku vůbec nezapadají. Vážím si toho, co chtěl Allen tímto filmem sdělit, ovšem takhle nudně jsem ho doposud mluvit nezažil. A nic na tom nemění ani všichni výborní herci.. 60% ()
"Povšimněte si, jaký je v lásce zvláštní paradox. Když se zamilujeme, chceme nalézt všechny, či alespoň některé osoby, na nichž jsme lpěli v dětství. Zároveň milované žádáme o nápravu křivd, jež nám rodiče či sourozenci způsobili. V lásce je tedy protiklad. Pokus o návrat k minulosti i o její nápravu. " ()
Tak toto bolo užasne. Dva príbehy, každý iný, ale každý s nejakým posolstvom. Konečne som videl Allenovskú drámu, zatial všetky filmy čo som od neho videl, boli len o vzťahoch alebo o úvahách o smrti, tu už smrť sa ukázala v celej svojej kráse. Prvý príbeh bol o doktorovi, ktorý mohol stratiť všetko, len kvôli jeho jednému úletu a vidíme u neho výčitky, ale na konci už aj pokoj v duši. Druhý príbeh je klasický Allenovský, je v ňom láska, chtíč, zrada i potupa a to všetko zabalene v takom krásne cynickom obale. Ale tento Allen mi sadol dokonale, prelínanie sa dvoch celkom rozdielnych svetov, bolo fakt užasne poprepletané. A fascinoval ma J.Orbach, on bol tak razantný, bez štipky svedomia či výčitiek, naozaj fantastický výkon. I ostatný boli skvelí, ale Jerry O. bol z nich najlepší. Zatial môj prvý Allen, ktorému dávam 5*, no dúfam, že nieje posledný. Ale takéto filmy, ja naozaj môžem. ()
Vyborny film od Allena, jeho Radio Days som sklepal, lebo sa mi to nevidelo. Tu uz ide o dost : dusevne tryznenie z nevery a zabitie manzelky + neuspesnemu a neurotickemu dokumentaristovi preberie rodina m jeho manzelku. Zivot je tvrdy a casto drsny, to plati v reali aj vo filme. Tak ako v obycajnom zivote, aj tuna obycajne dialogy prevazuju, rezisersky doslova perfektne. Pan Allen dokazal, ze rezisersky je velky talent, jeden z najlepsich filmov Wudy Allena : 89 % ()
Na jubilejný 5000. koment som si nič extra neprichystal a siahol som na prvý film na ktorý som mal chuť a som dosť sklamaný z tejto vysoko hodnotenej Allenovky. Nejak som nepochopil, prečo bol film zložený práve z týchto dvoch príbehov. Ten prvý o chlapíkovi, ktorý rieši dilemu jak sa zbaviť svojej milenky, ktorá sa pre neho stáva hrozbou, ma bavil do momentu kým ju nedal zabiť. Následné jeho výčitky ma nebavili a finálne rozuzlenie mi pripadalo príliš neprirodzené. No a tá druhá línia síce obsahuje nejaké tradičné Allenovské hlášky (väčšinou o sexe), ale vôbec mi k tomu prvému príbehu nepasovala. A jej vyústenie bolo tiež až príliš vykonštruované. No a tie folozoficko morálne myšlienky v pozadí filmu mi na ospravedlnenie toho všetkého deja nestačili. Film držia hlavne herci. A to najmä Landau, ako vždy vtipný Allen a potešil ma Alda v nie úplne pozitívnej úlohe úspešného producenta s príliš veľkým egom. Tak záporáci mu nakoniec predsalen celkom idú, pokiaľ sú dobre napísaní. Výsledkom je rozpačitý film a divný mix žánrov a línií. 6/10. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (12)
- Název filmu vychází z názvu románu Fjodora Michajloviče Dostojevského „Zločin a trest“. Nebylo to však naposledy, co se Woody Allen v jeho románech inspiroval. Prvky a témata Dostojevského tvorby použil také ve filmech Match Point – Hra osudu (2005), Kasandřin sen (2007) a Iracionální muž (2015). (ČSFD)
- Film, na který Cliff (Woody Allen) vezme svou neteř, je Revolver na prodej (1942). (ČSFD)
- Film byl v říjnu 2013 zvolen čtenáři britských novin „The Guardian“ jako třetí nejlepší film Woodyho Allena. (ČSFD)
Reklama