Reklama

Reklama

Sword Art Online

(seriál)
  • Japonsko Sôdo Âto Onrain (více)
Trailer 3
Japonsko, (2012–2020), 37 h 59 min (Minutáž: 23–48 min)

Režie:

Jošijuki Fudžiwara, Tomohiko Itó, Manabu Ono, Takaši Sakuma (více)

Předloha:

Reki Kawahara (kniha)

Hrají:

Kóiči Jamadera, Takehito Kojasu, Ken Narita, Tomokazu Seki, Jošicugu Macuoka, Natalie Hoover, Cherami Leigh, Ajahi Takagaki, Tóru Ókawa, Terujuki Tanzawa (více)
(další profese)

Série(4) / Epizody(96)

Videohra díky nové technologii umožňuje ovládání herních avatarů vlastním tělem v reálném světě. Ale má to háček. (Netflix)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (113)

Lettanea 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Príbeh sa dá ale mne ako skúsenému hráčovi MMO (rpg, rts, fps) mi tam dosť vecí vadí, hlavne tie "boss fighty". Celkovo je prvá časť vo svete SAO celkom dobrá, je to zaujímavé, rozmanité, farebné a vcelku vtipné. Žiaľ druhá časť Alfheim je dosť veľký bordel, jediné čo to ako tak drží je novo nájdený vzťah so "sestrou". O jednu hviezdu vyššie to (ale len u mňa) vyťahuje vzťah s Asunou, v dobe ecchi harémoviek je takáto láska príjemná zmena. ()

Zombiepod 

všechny recenze uživatele

Výborný pilot sa rozpína do perfektných prvých desiatich dielov s originálnym nápadom, krásnou japonskou animáciou a skvelými postavami. No keď sa prvotný dej a následne aj nedostatočne vysvetlená hlúpa pointa prelomí, spúšťa akúsi neoddelenú druhú sériu plnú nezmyselných a gýčových romantických kecov, cukrových scénok a výlevov emócii s minimom akčných, či akokoľvek napínavých scén, stáva za zo SAO ťažko stráviteľné anime. Treba však uznať, že stále to disponuje peknou myšlienkou, aj keď až príliš zaláskovanou, istou japonskou povestnou úchylnosťou a pútavými dialógmi. Po odpozeranej prvej sérii, kde záver bol už takmer nepozerateľný, priemerujem 4* za prvú a slabé 2* za druhú polovicu. ()

Reklama

Torako.chan 

všechny recenze uživatele

Pravděpodobně jako hráčka onlinových her na to budu mít trochu jiný pohled než lidé, kteří je nehrají. Zasazení do herního světa mi bylo hned zezačátku sympatické. Pozorně jsem sledovala, jak se tvůrcům podařilo vystihnout hierarchii online světa a myslím, že to bylo dost povedené. Hrubci jako beta testeři (tzv. uber ppl xD ), kteří se opravdu nezabývají slabšími hráči a jedou si své, a slabý playeři, kteří si jen prostě chtějí trochu zahrát. Ano, tak to opravdu chodí. Má to trochu nádech reálné budoucnosti MMORPG a možná i jiných her. Věřím, že "helmičky" v blízké budoucnosti opravdu vyměníme za konzole nebo tak něco. Propojení online světa s reálným tak úzce jak tomu je v SAO byl trošku náraz do zdi pro tvůrce. Jako hráč, který se spíš řadí mezi solo playery vím, že v MMORPG se jako solo player moc daleko nedostanete. Pokud by bylo anime postaveno čistě na tom, že to Kirito chce dohrát sám 14. díl by byl posledním a nedopadlo by to dobře. Mimoto, zlomový 14. díl anime odsuzuje k záhubě. Přenese se do méně zajímavého prostředí, mezi méně zajímavé postavy. A hlavně, to jak Kirito ze všeho doslova zázrakem vyvázne či zvítězí bylo docela k smíchu. Tím však nechci SAO nějak zhanit, bylo to vcelku dobré anime s dobrou animací, jen některé malé nesrovnalosti mě donutili ubrat jednu hvězdu. A závěrem, moc jsem se nasmála na svůj vlastní účet, když jsem si představila, že by se to odehrálo ve hře, kterou hraji. Dlouho bych tam nepřežila.. xDD ()

yenn 

všechny recenze uživatele

(V komentáři se především dozvíte, čím Sword Art Online naneštěstí není.) Čas od času dojde k situaci, kdy hráč propadne on-line hře natolik, že se od ní nedovede odtrhnout. Většina z prvních 10000 uživatelů Sword Art Online by se od ní občas odtrhla ráda, zlovolný tvůrce však míní jinak. Dokud někdo hru nezdolá, nikdo se z ní nedostane. A smrt již není jen virtuální. Když autor své dílo zasadí do světa on-line hry, očekával bych, že se bude snažit o některý ze dvou přístupů: 1) Dílo bude výrazně videoherně stylizované, s aplikací typických mechanismů. 2) Bude kladen důraz na zobrazení hráčovy herní a reálné osobnosti, případně jejich rozporů. Jak je na tom SAO? Videohru připomíná jen čas od času se objevující rozhraní, teleportační krystaly, pár drobností a naneštěstí i „herní náplň“, tedy děj složený do značné míry z nenápaditých soubojů. Srovnání chování ve virtuálním a v reálném světě odpadá, jelikož hráči jsou ve hře celou dobu uvězněni (navíc vypadají stejně jako ve skutečnosti, tudíž nelze doufat, že se z Kiritovy vyvolené vyklube obtloustlý muž). Zato by se nabízela možnost ukázat, jak okolní svět – autority a blízcí – reaguje na to, že tisíce lidí zůstávají dlouhé dny ve virtuálním snění. SAO však toto naprosto nepochopitelně pomíjí. Ve výsledku jde tedy o tuctové akční fantasy, jehož finále řídí scénáristovy výmysly a které zní slušnou hudbou od Juki Kadžiury. 4/10 ()

dee-key 

všechny recenze uživatele

Nápad mi nepřišel zas tak originální. Je to v podstatě Matrix, akorát že tady lidi vědí, že můžou raz dva zkapat. Ale souboje, styly a postavy byly fakt docela dobré. Velkým plusem je i to, že navzdory vyvražďovací nátuře příběhu se v ději najdou i četné romantické pasáže, což je oproti jiným válečným anime příjemné zpestření. Aniž bych cokoli prozrazoval, v polovině seriálu přijde děsivý zvrat. Tak děsivý, že jsem měl sto chutí zaklapnout noťas. Nakonec jsem se ale překonal, ty debilní víly jsem vydržel a tak jako tak musím říct, že si to pět hvězd zaslouží. ()

Galerie (1 095)

Zajímavosti (12)

  • Ředitel studia A1-studio, které stojí za vytvořením série Sword Art Online oznámil na anime expu v Los Angeles 2015, že anime bude pokračovat tak dlouho, dokud bude vycházet předloha. (Harroc)
  • První ze dvou úvodních písní „Adamas“ nazpívala zpěvačka LiSA. Tu druhou „Resister“ nazpívala zpěvačka ASCA. (CarnTheNunya)
  • První ze dvou závěrečných písní „Yume Sekai“ nazpívala zpěvačka Haruka Tomatsu. Poslední ze dvou závěrečných písní „Overfly“ nazpívala zpěvačka Luna Haruna. (CarnTheNunya)

Reklama

Reklama