Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fantomas, záhadný netvor s ocelovou tváří terorizuje Paříž. O jeho skutečné existenci jsou však stále pochybnosti, neboť ho dosud nikdo na vlastní oči nespatřil. Prvním hostem tajuplného Fantomasova paláce se nedobrovolně stane novinář Fandor, který napsal o netvorovi senzační článek. Fantomas potrestá tuto troufalost osobitě: vezme na sebe Fandorovu podobu a spáchá fantastickou loupež. Později si nasadí i masku komisaře Juvea, který se neúspěšně již dlouho snaží Fantomase dopadnout. (Intersonic)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (473)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Snímok, ktorý v dnešnej dobe dosť zostarol. Úprimne povedané. Je však od začiatku do konca dejovo nabitý a v intenzite nepoľavuje. Proste čistokrvná oddychová zábava, ktorej ale vadia vrásky viac ako ktorejkoľvek inej klasike. A nebudem klamať, keď poviem, že tá piata hviezdička je pre duo de Funes - Filipovský, teda aspoň v našich československých končinách. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Fantomas - zajímavé, ale tohle slovo zná úplně každý, přitom film každý rozhodně neviděl nebo vidět nemusel. Čím to tedy je? Asi jakousi popularizací, možná i díky našemu hokejovému fanouškovi s maskou Fantomase. Kdo ví. :-) Ale abych se vrátil k samotnému filmu, tak 3 hvězdičky za super výkon putují do Francie do rukou Louis De Funése. To je prostě kapacita. Příběh je takový prostý, ale to mi vůbec nevadí. Louis de Funés má prostě obrovský herecký dar, takže mě dokáže strhnout za jakékoliv situace, ikdyby šlo o úplnou blbost. Tady to naštěstí blbost není, takže přidám ještě jednu hvězdičku a dostávám se na krásné 4 hvězdičky, které tomuto filmu sluší podle mého názoru nejvíce. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Tento film sa už len z pohľadu že sa jedná o neoddiskutovateľnú legendu francúzskeho filmového plátna, nedá komentovať inak, než spôsobom a štýlom kladnej kritiky. Necítim sa tým povolaným, ktorý by mal komentovať dej filmu, jeho spracovanie, či výkony hercov, preto len .. Fantomasa mám veľmi rád, vo všetkých jeho podobách. Fantomas je jeden z prvých celovečerných filmov kde hral Louis de Funés hlavnú úlohu a kedy ešte nebol tak známy a nebol braný za hlavnú hviezdu. Čo sa po jeho výkone zmenilo a v ďalších dieloch Fantomasa už bol hlavným ťahúňom filmu. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Přeceňovaná klasika, která se mi po novém zhlédnutí po letech jeví jako přiblblá komedie s celou řadou slabých míst. Psychologie postav je více než mizerná a samotná titulní postava je představena velice povrchně - kromě toho, že je to ješitný narcis s nezměrnou sebedůvěrou, který si pěstuje svůj mediální obraz, se o něm zde v podstatě nic dalšího neříká, a motivace jeho kriminálního jednání si můžeme jen domýšlet. Používáním převleků a neúctou k představitelům zákona může vzdáleně připomenout postavu tehdejšího veřejného nepřítele č. 1, Jacquesa Mesrina, ale to je tak všechno - osobně si myslím, že potenciál této nádherně vymyšlené postavy zde není využit ani z desetiny. Film pro mě však dojíždí hlavně na tom, že upřednostňuje komickou rovinu před tou kriminální - osobně by mě Fantomas asi víc bavil jako čistokrevná žánrová kriminálka. Ve filmu totiž třeba vůbec není přítomno žádné napětí a vše, co se zde děje, je obaleno v bezpečném kontextu komediální nadsázky, v níž i hrůzostrašně vypadající kaskadérské kousky vyznívají jako komické prvky. Co tedy na tom, že se některé postavy chovají jako naprostí idioti nebo že zde vlastně nic nejde brát vážně - už samotný představitel ústřední dvojrole, letitý Jean Marais, má viditelné problémy s pohyblivostí v akčních scénách, v nichž mu překvapivě dává na frak živelný Louis de Funès, a jejich honičky postrádají jakékoli napětí a vlastně i smysl - celý ten film je vlastně téměř jedna velká honička, která je slepencem samoúčelných kaskadérských kousků a komediálních výstupů, které po letech notně ztratily na vtipu. Osobně mi tak na tomto filmu dnes přijde nezajímavější výskyt celé řady nádherných aut, v nichž se filmové hrdinové prohánějí, jakož i pěkné filmové lokace, v nichž se natáčelo. Dál je Fantomas zajímavý i jako dobová sonda z časů, kdy bezstarostně kouřil každý a kouřilo se všude, a kdy noviny měly náklad i vliv, o jakém se jim dnes v době končícího printu může jen zdát. Jinak si myslím, že už tento film dnes moc za vidění nestojí, a třeba jeho český dabing mě vážně moc nebere - Miroslav Moravec mi coby Fantomas přijde nekonečně trapný. Vysoké hodnocení zde na ČSFD si vysvětluji tím, že většina lidí tento film viděla už dávno před lety a hodnotí ho zpaměti (v níž jsem i já měl tento film zafixovaný jako lepší než ve skutečnosti je) a na základě vysokého hodnocení ostatních. Po novém zhlédnutí a při důkladnějším rozboru Fantomas už neobstojí - občas neuškodí kácet tyhle modly z dětství, to vám tedy řeknu. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Frantomas? :-) Sic komedie, přec místy mrazivá. Jakého skupenství je Fantomas, se nedozvíme. Ani jak umí padělat daktyloskopii. O plastické chirurgii nemluvě. Z filmu mám dvě ponaučení - honit se v životě za bohatstvím je stejné jako honit Fantomase. A nikdy se nesnaž porozumět ženám. Někdy mám dojem, že Fantomas, ten gumoxichtej ledvinokamennej bastard nosí i moji tvář, jak jinak si vysvětlit, že mi doma vyčítají vyjedenou ledničku a prázdnou spíž, když jsem byl týden pryč??? A geniální hudební motiv od Michela Magneho jsem si dal, když mi volá fantoMÁMAs. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (63)

  • Poté, co byl propuštěn po zatčení před Fandorovým (Jean Marais) domem a jede v autě s Bertrandem (Jacques Dynam); dále, když přijde zatknout Fandora po jeho návratu od Fantomase; a také když čeká na ulici na dovoz šperků – pokaždé má komisař Juve (Louis de Funès) v levé klopě svého saka (z pohledu diváka vpravo) červenou stužku Řádu čestné legie. To je ale nesmysl, protože toto vyznamenání obdržel až v začátku druhého dílu Fantomas se zlobí (1965). Řád čestné legie lze získat jen jednou. (pjotri)
  • Marcel Allain, jediný žijící autor Fantomase (Pierre Souvestre zemřel v roce 1914), byl velmi nespokojen s výsledky tří filmových adaptací. Žaloval společnost Gaumont za morální a obchodní újmu, kterou tyto „groteskní filmy“ způsobily jeho literárnímu dílu. Pařížský soud první instance rozhodl v lednu 1969 v jeho prospěch s tím, že došlo k naprostému zkreslení díla. Soud prohlásil smlouvu mezi Marcelem Allainem a Gaumontem za neplatnou, nařídil vyčíslení jeho škody a přehodnocení jeho výdělku z tržeb filmu ze 3 % na 10 %. (sator)

Reklama

Reklama