Režie:
Tobias LindholmScénář:
Tobias LindholmKamera:
Magnus Nordenhof JønckHudba:
Hildur GuðnadóttirHrají:
Pilou Asbæk, Søren Malling, Dar Salim, Roland Møller, Gary Skjoldmose Porter, Amalie Ihle Alstrup, Linda Laursen, Jacob Lentz, Ole Dupont, Lise Nørskov (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Realisticky vyprávěný příběh mužské posádky nákladní lodi, kterou přepadnou somálští piráti v Indickém oceánu. Životy jednotlivých členů posádky se náhle ocitají v rukách Somálců a stávají se jen předmětem nelítostného vyjednávání pirátů s vládou, sídlící v Kodani. Snímek se vyznačuje dokumentaristickou estetikou a klaustrofobně budovanou atmosférou strachu a zvyšujícího se napětí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (164)
Greengrassov Kapitán Philips bol výborne a divácky atraktívne natočený film o priebehu únosu lode somálskymi pirátmi. Som rád, že som ako prvú videl práve americkú verziu, pretože ak by to bolo opačne, tak by som šiel s Greengrassovým hodnotením výraznejšie dole, po Lindholmovi by ma tá verzia už určite tak nebavila. Lindholm sa v tomto prípade venuje len tomu, čomu sa má venovať a čo mám zhodou okolností aj najradšej. Úplne vynechal samotný divácky atraktívny prepad lode, namiesto toho sa venoval výlučne len budovaniu napätia a dusnoty medzi posádkou a pirátmi, samozrejme tiež aj napínavému vyjednávaniu. Mal na to dostatok času. Navyše tu výraznou mierou uľahčil aj vcítenie sa do postáv, keďže bol snímok natočený jeho typicky civilným a naturálnym spôsobom. Klobúk dole, tlieskam, severské spracovanie opäť raz ako jasný víťaz. ()
Dánským způsobem o tom, jaké to asi je, když vás v Indickém oceánu přepadne tlupa somálských pirátů.....aneb k vybudování skvělýho napětí Dánům zjevně stačí telefon a fax, jinými slovy - žádnou velkou akci nečekejte. Ovšem i tak se jedná o parádní záležitost rozhodně stojící za pozornost a já osobně se už nemůžu dočkat chystaného akčního pojetí podobné situace ze strany Paula Greengrasse. ()
Srovnání s Greengrassovým Kapitánem Phillipsem se přímo nabízí a ukazuje zásadní rozdíl mezi americkým a evropským pojetím žánru dramatu. V americkém zpracování látky jde o sázku na silnou individualitu, na špičkového profesionála, který svádí heroický souboj se zlem a může se přitom v nouzi spolehnout na vojenskou sílu a výjimečné postavení své vlasti - v době natáčení bylo obojí ještě nezpochybnitelné. Dánská verze je skromnější a představuje po všech stránkách protipól. Je to civilní, neokázalá záležitost, kde rozhodující roli nehrají zbraně, ale pevné nervy při nekonečném vyjednávání a faktor (vlekoucího se) času. V Únosu nehledejte žádné oblíbené thrillerové nebo dokonce akční prvky, tady jde o navození autenticity a zobrazení psychického rozpoložení zajatých námořníků. Herecké výkony jsou přesvědčivé, ale podřízené představě pomale plynoucího procedurálního dramatu. Nejde o nudný film, ale pokud divák upřednostňuje zábavu, Kapitán Phillips pro něj bude uspokojivější volbou. Celkový dojem: 80 %. ()
Nuda a zase nuda nema to vubec zadnou gradaci pirati prepadnou lod vyjednavaji z vladou ktera jim nechce zaplatit mezitim uplynou vice jak 4 mesice behem kterych se z unoscu a rukojmich stanou pomalu nejlepsi kamaradi no proste patos jako hrom a zadny napeti no mozna ze to melo dojimat ale nevim co by na tom melo dojimat a hlavne koho by to melo dojimat po tech vice jak 4 mesicich nakonec vsichni dospeji k dohode zaplati a rukojmi jsou zachraneni a i kdyz to neni uplnej hapyend na 100% tak je to stejne proste slabota a nic co by melo sanci nejak extra zaujmout film je desne rutinni precpany vsemoznymy klise a neprinasi do zanru nic noveho jo a jeste jedna poznamka na zaver kterou si nemuzu odpustit dalo se to vyresit i rychleji nez za zhruba 135 dni a 100 minut filmoveho casu stacilo jenom na unesenou lod poslat particku z Expendables ti by to vyridili behem chvilky Lundgren by dal varovny vystrel a Statham by pak dobil vsechny chamtivy piraty a bylo by po ptakach sice by to cely skoncilo behem deseti minut ale aspon by nebyl takovej problem to dokoukat az do konce ()
Autentické, civilné, dobre zahrané. Ale chýbajú tomu dramatickejšie momenty, a niektoré scény to zbytočne spomaľujú, zatiaľ čo iné celkovému kontextu príbehu chýbajú. O kuchárovej rodine sme sa mohli dozvedieť viacej, a hlavne: CEO mal riešiť výšku výkupného tiež s akcionármi, keď už boli natoľko iniciatívni, že ho kvôli zdĺhavému vyjednávaniu chceli vymeniť. Uvidíme, čo vymyslí Greengrass s Hanksom na palube. ()
Reklama