Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, Viola Davis, Jess Weixler, Nina Arianda, Marta Milans, Wyatt Ralff (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (86)
|| Scenár: Ned Benson | Hudba: Son Lux | Distribúcia: The Weinstein Company | Štúdio: Division Films, Dreambridge Films, Myriad Pictures, Unison Films | Rozpočet: 3 milióny $ | Tržby: 985,007 $ | Ocenenia: - || Obyčajné drama o trošku divnom páru. Má to svoje kúzlo (hlavne ak to človek vidí ako prvý kus), i pekné zábery. Čakal som nejakú prepracovanejšiu psychológiu postáv, takto to bola len precízna prechádzka na pár dní do života dvoch mladých ludí. 50% | Atlas Praha, 7.11.2014 | ()
Tak prve jsem viděl JEHO pohled, ten JEJÍ mě teprve čeká, ale jestli to bude na stejné brdo, tak mě asi šlehne. Ničím mě to nedostalo, nestáhlo, neuchopilo a nedrželo v bdělém stavu. Myslete si, co chcete, ale zvrat/pointa ohledně ztráty dítěte a následném rozpadu vztahu mi přišel hrozně moc laciný a prvoplánový. Ale to bych ještě vydýchal, kdyby to nebyl vyplněno takovým množstvím filozofických plků, žvástů a mouder z huby syna i jeho otce, přičemž to byla povětšinou jen prázdná slova, aby "řeč nestála", ale ab to zároveň znělo moudře, oduševněle a mentorsky. Dokoukal jsem to v podstatě jen proto, protože jsem stále čekal, KDY se konečně něco začne nějak dít, a nevěřil jsem, že TOHLE je to ono, o čem se ještě nedávno mluvilo. Jediným plusem mi /prozatím) zůstává samotný nápad natočit jeden příběh rozdělený do dvou filmů vždy z pohledu jednoho z ústřední dvojice. Popravdě, raději bych asi viděl třetí část filmu, sestřih z pohledu té akvarijní vyhládlé rybičky - po vstřebání JEHO pohledu by to totiž nemohlo být nudnější, mělo být to mnohem méně jakýchkoliv plků a netrvalo by to 89 minut. ()
Ze začátku jsem se bála, že jsem nevhodně zvolila pořadí v jakém se na tyhle "doplňující se" filmy podívám. Nejdřív jsem viděla objektivní "Them". Přiznávám, že mi trochu vadilo, že toho "vím tolik" že vím co se děje (alespoň částečně) i z druhého úhlu pohledu a že vím co se bude (alespoň přibližně) dít dál. Pak jsem se přes to nějak přenesla, ale pokud jste teď přišli k tomu, že se chystáte pustit si jeden z těhle filmů, tak doporučuji začít jednou ze subjektivních verzí příběhu, pak tu druhou a onen objektivní si případně nechat až na konec. Protože platí od všeho trochu od ničeho pořádně- tak mi ted po vidění Him připadá Them trochu navíc a o ničem, takže zas na druhou stranu asi by mě to zklamalo, kdybych se na Them koukla až potom. Došla jsem k tomu, že Them pravděpodobně bude prostě "navíc" a že to chce vidět spíš ty subjektivní verze. (Her jsem ale zatím neviděla). Co se týče zpracování, opakovala bych to, co už jsem psala u Them i když možná tady vše působí trochu míň umělecky a trochu víc syrově. Him se mi určitě líbilo víc, ale zase ne o tolik, abych dala vyšší hodnocení. ()
Nenapadá mě, co bych tomu vytknul, avšak mě to z nějakého důvodu nesedlo. Nápad s dvěma filmy jako s dvěmi subjektivními pohledy (on+ona) nepovažuju za nejšťastnější. Byl jsem na čsfd projekci a po zhlédnutí verze „on“ už jsem tak nějak neměl sílu, celé si to zopakovat z jejího pohledu. Ačkoliv nepochybuji, že kvality to mělo stejné, tak já už jsem zkrátka neměl důvod si celý ten příběh vyslechnout znovu. Vím, že tohle není jen o tom ději samotném ale spíše o vnitřních pocitech člověka. Já ale asi holt nejsem cílová skupina. ()
Přesně typ filmu, jenž mě dokáže zaujmout a oslovit, přestože věřím, že pro spoustu diváků mohl představovat devadesátiminutovou nudu, kde se vůbec nic neděje. Mám vztahová dramata rád a u tohohle jsem si vychutnával každý záběr, každý dialog a každou scénu, v níž se objeví Jessica Chastain, jež s každým filmem potvrzuje, že patří mezi nejvýraznější herečky své generace současnosti. A James McAvoy je pro ni zdařilým partnerem. Vše podtrhuje skvělá hudba a vynikající závěrečná scéna. Těším se na druhý film z pohledu Eleanor. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- Do hlavní mužské role byl původně obsazen Joel Edgerton, ale nakonec byl přeobsazen Jamesem McAvoyem. (kedl)
Reklama