Reklama

Reklama

Oskar

Trailer

Bohatého průmyslníka Barniera překvapí jednoho nedělního rána jeho zaměstnanec, drzý mladík Christian Martin, a požádá ho, aby mu zvýšil měsíční plat, protože si bude brát jeho dceru a nehodí se, aby tak bohatá dívka si brala muže s tak nízkým platem. Barnier je šílený vzteky a chce mladého muže okamžitě vyhodit. Ale Martin mu vysvětlí, že věnuje celý svůj majetek, který získal podvodnými transakcemi, své nastávající. Mimochodem, ty podvodné transakce se týkají podniku pana Barniera. Když Barnier uhodí na svou dceru, ta přizná, že má milence, a na radu pokojské Bernadetty ještě „přihodí“, že s ním čeká dítě. A to je teprve začátek onoho šíleného dne neurotického Barniera, ve kterém se zaměňují kufříky i jména, kde dochází k nenapravitelným nedorozuměním, které ubohého Barniera stojí skoro život... Role uzurpátorského průmyslníka Barniera byla jednou z velkých hereckých příležitostí Louise de Funese. Hrál ji dlouhá léta na jevišti a ve filmové adaptaci Édouarda Molinara, natočené téměř před padesáti lety, byl nedostižný. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (296)

duklak2 

všechny recenze uživatele

Výborná Funésovka s výměnou kufříků. Nejvtipnější je, že se Funés celých 80 min. rozčiluje, ani jednu větu neřekne v klidu. Pochybuju, že by to jiný herec takhle vydržel zahrát, to by musel dostat infarkt. Dále je neskutečně výborný dabing Filipovského. Myslím, že právě na tomhle filmu se Funés rozehrál. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Oskar je ve Funésově tvorbě neprávem tak trochu v pozadí. Taková série Četníků nebo Fantomas běží v televizi pořád do zblbnutí. Oskar nepatří úplně mezi ty nejznámější Funésovy filmy, ale podle mě patří rozhodně k těm nejlepším. A dost možná tady Funés předved svůj nejlepší hereckej výkon vůbec. Ten tady hraje, jak kdyby byl celý natáčení pod vlivem amfetaminů. Pobavil a překvapil mě i Mario David, kterej má jinak ve filmech obvykle jenom malý štěky. Tady měl trochu větší roli. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Pro tuhle svižnou komedii mám slabost. Hlavně díky dialogům, létají ze všech stran, narážejí do sebe, splétají se, provokují se ve slovech, předbíhají se a vykreslují celkový pocit spokojenosti z podávané zábavy. Tomuto souboru písmen, gest, emocí a rozporuplných situací vládne ďábelský driblér. K ruce má 2 ženy, 2 dcery, 3 nápadníky a 2 sloužící. Spirála událostí se roztáčí stále rychlejším a zběsilejším tempem. Až do úplného zhroucení a soucitného porozumění. Vladařem je Bertrand Barnier (skvělý Louis de Funès), bohatý muž. Nemíní schytávat škodolibé rány osudu bez boje. Žongluje s neuvěřitelnou bravurností, spřádá nitky spikleneckých myšlenek důkladně. Aby schytal další a další ránu. Z jeho poddaných: bezpáteřní účetní, bravurní zloděj a nadšený nápadník Christian Martin (zajímavý Claude Rich), prostý kynezioterapeut a donucený nápadník Philippe Dubois (dobrý Mario David). za každé situace flexibilní manželka Germaine (elegantní Claude Gensac), rozmazlená dcerka Colette (půvabná Agathe Natanson), bezděčná kleptomanka, služka i baronka Bernadette (šarmantní Dominique Page). Skupinu doplňují zmatený sluha Charles (Paul Préboist), pravá i nepravá dcera Jacqueline (Sylvia Saurel), utíkající a vracející se nápadník Oscar (Roger Van Hool), a služka, matka i milenka Charlotte (Germaine Delbat). Co více si přát, než zábavu, která vře, bublá a křičí. Svíjí se v koutě a kope kolem sebe vodopád vět, přináší kufříky, dává naději a bere iluze. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Komedie, kterou jsem sháněl celý život. Zdá se, že naposled běžela v televizi někdy kolem revoluce a tehdy jsem ji propásnul. Teď ji konečně mám a jsem rád, protože je to rarita a pro skalního funésovce naprostá nezbytnost. Ale abych byl upřímný, jsem trochu zklamaný. Když vezmu v úvahu, že hra Clauda Magniera se vlastně postarala o Funésovu popularitu (v divadle), že s Molinarem později natočil vrcholnou crazy Hibernatus a že dokonce i americká verze Oskara je zatraceně vtipná, čekal jsem ještě víc. Oskar vůbec není špatný, ale je zbytečně divadelní, Louis málo vyšiluje, děj plný záměn osob a kufrů není správně vygradovaný. Má prostě kvalitativně blíž k Pouic-Pouic než třeba k Velkému flámu. Celkově mám skoro dojem, že sehraná parta z divadla se domluvila, že zajede na víkend do vily jednoho z nich a pro historické účely pořídí lehce upravený záznam slavného představení. Ale i to je dobře. 80 % ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Konverzační komedie odehrávající se na jednom místě. Zároveň velká "one man" show pro Louise DeFunese. Po čase mě neustálé šílené zvraty a záměrná překombinovanost děje začala nudit. Tak dávám takový slušný průměr. Ale úplně chápu pokud starší ročníky hodnotí tento film mnohem výše. Bohužel mě to moc neoslovilo. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (13)

  • Adresa Rue des Filles du Calvaire 35 neexistuje, protože pařížská ulice Filles du Calvaire končí číslem 25. (Snorlax)
  • Ve Francii navštívilo film přes 6 miliónů diváků. (hippyman)

Reklama

Reklama