Režie:
Brad AndersonScénář:
Richard D'OvidioKamera:
Thomas YatskoHudba:
John DebneyHrají:
Abigail Breslin, Halle Berry, Michael Eklund, Morris Chestnut, David Otunga, Evie Thompson, Michael Imperioli, Ella Rae Peck, Alisa Hensley, Tara Platt (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)
(více)Videa (9)
Recenze (814)
Nepřišlo by mi úplně fér, dát tomuhle thrilleru jen 3/5, sice je dějově obyčejný a nekomplikovaný, ale funguje skvěle tak, jak by film tohoto žánru měl. Je totiž napínavý, a čím blíže k závěru, tím atmosféra více houstne. Možná se najdou nějaká slabší místa v logice (policie odjede bez mrknutí oka z podezřelého místa, zcestné chování některých postav), ale tomu se za účelem budování atmosféry nevyhnul třeba ani mistr Hitchcock. Naopak se mi dost líbila šikovná práce z kamerou, která napomáhá pocitu autenticity. Trošku víc mě ale zklamala úplně poslední scéna, která mi přišla trochu laciná a bez ní by mi přišel film lepší. ()
Mohl to byt výborný krimi thriller, mohla to být kultovní záležitost. Bylo to velmi nadějně rozehrané, do 2/3 filmu to mělo nejen spád, děj, ale i autentičnost, tedy potenciál to rozhodně mělo. Pak se však uvěřitelnost nejenže vytratila, ale hlavně to postupně začalo dosti skřípat i co se logiky a chování postav týče. Buď tomu scenáristovi už nechtěli dát další prachy za dopsání anebo byl prostě někým dotlačen: „Hlavně to už nějak dokonči prosím tě, nebo to dáme někomu jinému.“ Jinak si to tvůrčí selhání v závěru totiž nedokážu vysvětlit. ()
A veru že nie. A budem zlý. Všetko, o čo sa film snaží a čo ponúka - predstavenie fungovania call centra 911, napätie, emócie a brutalita - je jednostranné, samoúčelné a silené, a ponúka len jeden, nepríliš objektívny náhľad, a tak skresľuje realitu. Jediné, čoho sa snaží D'Ovidio dosiahnuť, je tlak na diváka, aby sa poddal "temným tónom mrazivého thrilleru", zaryl sa hlboko do sedadla v kinosále a nechal sa zmietať nervozitou a strachom o postavy až do úplného konca. To je síce všetko pekné, ale dej je zúfalo predvídateľný a tým pádom nudný. Halle Berry ma v hlavnej roli nijako nepresvedčila o svojich hereckých kvalitách, rovnako Abigail Breslin, a ostatní sú len vedľajšie figúrky. Aby toho nebolo málo, kamera sa miestami trasie viac ako zadné partie go-go tanečnice. Poslednou kvapkou je nepríliš podarený český dabing. Začína mi byť jasné, že Andersonove filmy stoja na čomkoľvek inom okrem jeho režisérskych kvalít - inak nechápem ako je možné, že na jednej strane dal vzniknúť Mechanikovi a spolupracoval na seriáloch ako Zločin, Impérium alebo Fringe, a na strane druhej stvoril nepríliš kvalitné záležitosti ako Alcatraz, Almost Human alebo práve Tiesňovú linku. ()
Poctivá dávka thrillerovej atmosféry v rukách ostrieľaných žánrových tvorcov nemohla dopadnúť zle. Vlastne mohla, ale režisér stavil na istotu a hlavnú príbehovú líniu postavil na základoch klišé. Ukázalo sa ale, že v tomto prípade to vôbec nie je zlá vlastnosť, pretože pokiaľ viete s klišé dobre pracovať, tak vlastne nemôžete nič pokaziť. Náhľad do krízového centra tiesňových liniek je atraktívny a divácky príťažlivý, dynamicky je to naozaj namazané, dej plynie jedna radosť, občas zaškrípu dialógy, ale nebudete čakať oscarové nominácie, tak sklamaní nebudete. 80%. ()
Vzato kolem a kolem, Tísňová linka je jednoduchý a přímočarý thriller, ve kterém není na místě hledat žádnou sofistikovanost, ovšem to mu nijak neubírá na kvalitě, neboť i v té své jednoduchosti funguje skvěle. Atmosféra houstne, oběť zvyšuje tóninu křiku, operátorovi raší kapky potu na čele a sériovému vrahu dochází trpělivost i slitování. Hon má své grády, informace se odhalují pomalu, ale jistě a mě se hlavně líbilo vykreslení náročnosti práce bezpečnostních složek. 8/10 ()
Galerie (53)
Photo © TriStar Pictures / Greg Gayne
![Tísňová linka - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/143/015/143015999_d74568.jpg)
Zajímavosti (16)
- Filmovanie snímky prebiehalo v americkom štáte Kalifornia, a to v autentických mestách Los Angeles a Santa Clarita. (MikaelSVK)
- Pracovným názvom snímky bolo označenie The Hive. (MikaelSVK)
- Hayden Panettiere usilovala o úlohu Casey. (pancoyote)
Reklama