Režie:
Brad AndersonScénář:
Richard D'OvidioKamera:
Thomas YatskoHudba:
John DebneyHrají:
Abigail Breslin, Halle Berry, Michael Eklund, Morris Chestnut, David Otunga, Evie Thompson, Michael Imperioli, Ella Rae Peck, Alisa Hensley, Tara Platt (více)Obsahy(2)
Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)
(více)Videa (9)
Recenze (819)
Filmy Brada Andersona mám rád, jelikož si tenhle chlapík dokáže vybírat atraktivní témata a natočit je docela nekonvenční cestou. Platí to do jisté míry i pro Tísňovou linku - napětí funguje, forma občas zábleskově ozvláštňuje sledované výjevy a sem tam dokonce přijde závan nečekanosti. Globálně se ovšem jedná o standardní thrillerovou záležitost, která se v závěru nevyhne tradičním žánrovým přešlapům vůči inteligenci - policajtka pátrá po unesené dívce a extrémně nebezpečném vrahovi, přesto po nálezu jeho úkrytu nikoho nekontaktuje a sama vleze do jámy lvové - hele, to jako fakt? Opravdu? Vážně? ()
No po pravde takova pecka aby to muselo bejt v cervenych cislech to teda neni to ani nahodou je tu sice ma oblibenkyne Halle Berry hudbu sklada John Debney ale nenecham se zase ovlivnit vetsinou a nevidim to na vic nez na prumer zacatek mne jeste docela zaujal mame tu sondu do zajimavyho prostredi ale bohuzel ten slibnej namet se postupne zacina topit v prumernosti Berryova si to dava z prehledem to rozhodne spis mne srala ta unesena pipina v kufru co desne prehravala a furt jenom jecela oh my god on ma lopatu on mne chce zabit a pohrbit! po pravde receno byla mi tak sympaticka ze jsem ji od zacatku ani nic jinyho nepral no a ten vrah? to je jenom nervozni agresivni vypatlanec co se chova fakt jak hovado a vrsi jednu chybu za druhou proste traged v druhy pulce uz to slo povazlive z kvalitou z kopce a nastesti to neni zbytecne dlouhy a vcas to skonci a dalsi vec kterou musim podotknout je fakt ze jsem v tom tak trochu videl propagacni agitku a reklamu na linku 911 neco tak trochu ve stylu jako aha vas unesli? tak to jo ale nebojte se tady jsme v Americe zemi neomezenych moznosti takze vas samozrejmne vystopujeme a zachranime coz ovsem zase na druhou stranu neni takovej kumst vzhledem k tomu jakej je ten vrah idiot kterej jedna naprosto nelogicky a dela vsechno proto aby ho odhalili no takze se sebezaprenim z lasky ke sve oblibenkyni a za slusnou prvni pulku to vidim na ten slabej prumer a tri hvezdice s odrenyma usima ale na vic to fakt neni osobne netusim proc je z toho zase kazdej tak unesenej az je to vytazeny na 73% ale nehodlam se tady tim nejak obsirne zabyvat pro mne osobne proste jenom dalsi prumernej thriller s dobrym nametem a nevyuzitym potencialem jakych jsou tucty nic vic ()
Extrémně nenáročný thriller, který nenabízí nic, co už bychom v jiných filmech neviděli. Jeden šílený psychopat, unesená oběť a hrdinka, která se ji snaží najít. Přesto jsem si The Call užil - herci do svých rolí sednou a Brad Anderson umí v jednotlivých scénách vyvolat napětí, ačkoli divák stejně tuší, jak nakonec všechno dopadne. Film tedy rozhodně není ničím výjimečný, ale smilovat se jednou za čas nad obyčejnou napínavou thrillerovou jednohubkou a bez rýpavých výtek si ji užít ... proč ne. Fakt, že Anderson, který začínal s vynikajícím nezávislým hororem Session 9, nakonec skončil u takovéhle klasické hollywoodské komerce, je ale objektivně trochu smutný. ()
Andersonův thriller lze připodobnit k situaci, kdy rozjetí z kopce vjedete na lyžích na nezamrzlé jezero - chvíli po něm ladně pojedete jako by voda byla sněhová pokrývka (první dvě adrenalinové třetiny, které svým tempem nenechávají čas přemýšlet nad hloubkami scénáristických děr), načež ztratíte rychlost a fyzikální zákony vás začnou stahovat pod hladinu (pitomý zbytek, kdy operátorka zapomněla na slova jako odpovědnost, bezpečnost, či profesionalita a autoři na příběhovou střízlivost, jenž by vyvrcholení slušela mnohem víc). Nutno napsat, že operátorka Jordan je u amerického ekvivalentu naší 112 úžasně flexibilní a kdybych snad někdy volal kvůli výsledkům kriketu a omylem se dovolal k ní, ona by mi je určitě řekla.. K afru její představitelky mám jen to, že kdyby přišla do kadeřnictví společně s Bobby Farrellem z Boney M, už žádný jiný zákazník by se tam nevlezl a sušáky na hlavu by musely mít průměr pivovarnického sudu.. ()
Překvapivě hodně slušná žánrová práce, která v první hodince utíká skoro až zběsilým tempem. Nápad s telefonováním se vytěžuje co se dá, je to napínavé a divák se nenudí. Jenže pak přijde závěrečná půlhodinka, telefon se zaklapne a jde to celé do kopru. Najednou to celé přestává dávat smysl a postavy se začnou chovat jako totální idioti, ale fakt totální. Nad samotným závěrem už divák jen rezignovaně zakroutí hlavou a přemýšlí, jak se mohl slušně rozběhnutý thriller tak strašně pokazit.60% ()
Galerie (53)
Zajímavosti (16)
- Při jedné scéně, kdy přichází vedoucí úlu Maddy (Roma Maffia) informovat Jordan (Halle Berry), přichází bez headsetu, který se během rozhovoru záhadně objeví a opět zmizí. (Shadowrat)
- Halle Berry navštívila během příprav na roli skutečnou centrálu linky 911, kde sledovala tamní pracovníky a dokonce si mohla poslechnout i telefonát, který proběhl rok před natáčením, kdy na linku sama volala ohledně vloupání do jejího domu. (Brousitch)
- Hayden Panettiere usilovala o úlohu Casey. (pancoyote)
Reklama