Reklama

Reklama

Tetovaný

  • Francie Le Tatoué (více)
Trailer

Félicien Mézeray (Louis de Funès) prodá všechno. Jednoho dne výhodně zpeněží i obraz Modiglianiho, který mu nepatří. Je totiž vytetovaný na zádech chlapíka Legraina (Jean Gabin), který se tak postará o pěkná překvapení a zábavu. Louis de Funès a Jean Gabin hned ve dvou pyžamových modelech! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer

Recenze (196)

necisty 

všechny recenze uživatele

Když jsem byl malý, tak se mi to líbilo víc, což je divné z toho důvodu, že jsem to jistě nemohl chápat tak jako dnes. No ale sranda to pořád je a tady tvůrce konečně napadl i nějaký jiný příběh než s dcerou Funese. Tady žádná není, zato manželku vyfasoval obludu, tak zde poprvé nemůžu říct, že Francouzky jsou jen nádherné, asi si to s tou emigrací ještě rozmyslím. ()

classic 

všechny recenze uživatele

• Spojenie Funèsa a Gabina v jednom komediálnom počine, síce vo mne od samého začiatku vzbudzovalo nemalé, rozumej, mimoriadne pozitívne očakávania, ale zase na strane druhej, som sa trochu viacej obával toho, či ma náhodou zase tak opätovne nesklame najmä samotný režisér, ktorého režisérska tvorba je zväčša mojej osobe, nie príliš extra naklonenou, a to i napriek tomu, že sa v nej zvyčajne objavoval i renomovaný Jean Gabin. • V samom úvode ale všetko vyzeralo ešte pomerne veľmi sľubne, keď som priam nasával tieto dve herecké legendy francúzskej kinematografie, a to konkrétne v spoločnej a obzvlášť dynamickej, otváracej sekvencii, keď si "Fufu", v totálne nastávajúcej eufórii vášnivého zberateľa obrazov, náhle všimol, že vážený gróf má na svojom chrbte "vytetovanú" reprodukciu Modiglianiho, kedy som sa vlastne behom ozaj krátkeho okamihu, ihneď dozvedel, s čím by som mal teoreticky počas nasledujúcich, zhruba 90 minút, celkovo počítať, pričom akonáhle sa postavy presunuli na iné, odľahlejšie miesto s potenciálnou renováciou letného sídla, tak vtedy som sa oveľa intenzívnejšie zaujímal nielen o to, či si jeden z protagonistov, svoju „zbierku” napokon rozšíri aj v takto bizarnom počínaní, keď by ho chcel doslova „zodrať z kože”, ale aj o to, či sa udalosti stočia presne takým smerom, ktorý by nakoniec vyhovoval obidvom stranám? • Totižto, určite neurobím chybu, ak poviem, že bude pre neho „ťažkým orieškom”, ktorý poriadne rozlúsknuť, nie je vôbec jednoduchou záležitosťou, a to ani nehovoriac o ďalších, prípadných postavách, ktoré by postupne mali vstúpiť do diania. • Lokalita sa pravdepodobne zmenila, no pohnútky postáv sa akosi len opakovali, až sa divák miestami cítil byť nimi málo otráveným, že si vzápätí povzdychol, aký premárnený potenciál! • Herci sa snažia, ako môžu, i keď neviem, či sa dokonca vo svojich rolách občas nestrácali, či povedzme neprehrávali? • Pán František Filipovský bol možno ešte lepším, akým býval sám Originál, a práve preto budú mať jeho filmy vždy nábeh k priaznivejším hodnoteniam, než by tomu bolo trebárs v opačnom prípade... ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

"To je jen Platón, moje krysa. V noci bývá nervózní." Komedie s Louisem deFunés mají společnou jednu ohromnou věc: stokrát omleté a odevšad vykradené zápletky jako tato (namátkou - Saki: Pozadí, Roald Dahl: Kůže nebo český film Muž, který stoupl v ceně) s ním dostávají úplně nový rozměr. Tetovaný je nádherně rozmarná komedie o přátelství a idiosynkratických extravagancích, které nás spojují. Nejsem vášnivý sběratel výtvarného umění ani inkvizitor lidí z památkového úřadu, ale je mi to jaksi blízké. I to je asi důvod, proč Tetovaného stavím na vyšší příčku než dejme tomu populárnější Senzační prázdniny. 80% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

"Pane ministře! Vaše excelence!" Netušil jsem že tenhle film existuje. I přes lehce vodový scénář to s dabingem Františka Filipovského a Čestmíra Řandy stojí za to, a konec, ten je vůbec ze všeho nejlepší :-) EDIT 2022: Idylka francouzského venkova, člověk by měl hnedle chuť se tam aspoň na léto přestěhovat :) ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Tetovaný je příjemný komediální pokus o symbiózu jednoduchosti a vznešenosti. A klaunská zběsilá údernost je zde skutečně podbarvena elegantní urozeností a zjemňuje tím svou neotesanost. Opět trpí je celková soudržnost děje, ale díky herectví ústřední dvojice většina diváků leccos promine. Jejich popularita znamenala téměř jistý úspěch. Mohu sice litovat preferování okamžiků gagu před celistvostí, přesto nejedno místo dokáže roztáhnout úsměv doširoka. Hvězdou filmu je svérázný hrabě Enguerand - Louis Marie de Montignac alias legionář Legrain (dobrý Jean Gabin). To on dodává příběhu neotřelé kouzlo a přirozenou vznešenost, se kterou nekompromisně umlčí každý hlasitější vzdor troufalosti. Do hry přichází i jistý druh polemiky životních přístupů, ty ale slouží především k podbarvení momentů a vypíchnuti kontrastů. Druhou hvězdou je Félicien Mézeray (příjemný Louis de Funès), sebevědomý obchodník s výtvarným uměním. Jeho neurvale naléhání do té doby nenarazilo na hrdou neústupnost. Každý má svou cenu a kompromisy jsou občas nutností, vedoucí k cíli i ve způsobem přijímání a dávání. Nakonec se vše stává hrou a skromnost není vždy tou nejžádanější lidskou vlastností. Z dalších rolí: venkovský stavitel s ojedinělou zakázkou Maurice Pellot,(sympatický Paul Mercey), dychtiví američtí kupci obrazů Larsen (Joe Warfield) a Smith (Donald J. von Kurtz), Félicienova manželka s nesnesitelným smíchem věčnosti Suzanne Mézeray (Dominique Davray), nad hraběcím samosoudem bdící venkovský četník (Pierre Tornade), k rasismu odbojný Mézerayův komorník (Ibrahim Seck), Félicienův dvorní malíř Dubois (Henri Virlojeux), či pečlivý dermatolog profesor Mortemont (Hubert Deschamps). V jednoduchosti je stále síla, šarm a neposedné nadšení dodává osobitý styl. Obveselí, potěší, někoho nadchne, málokoho zklame. Amedeo Modigliani, urozený Gabin, diblík Louis a nedbalá vizáž sešlého šlechtického sídla, jako hold vznešených starých dobrých časů. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (7)

  • O tomto filmu, zejména o vztahu mezi Jeanem Gabinem (Legrain) a Louisem de Funèsem (Félicien Mézeray), koluje spousta informací. Nicméně jejich rivalita nebyla taková, jak si všichni myslí. Dokonce se v některých scénách na začátku dobře bavili a rozesmávali se navzájem – to je zachyceno v závěru filmu, kdy spolu obědvají. Hlavním důvodem, proč spolu na place moc nemluvili, byl fakt, že každý z nich preferoval jiný styl herectví. Gabin byl pedant, který se učil text do nejmenšího detailu a také ho dodržoval, kdežto Funès byl improvizátor, který potřeboval znát pouze podrobnosti o scéně. Jeho postava ve všech komediích byla prostě vhozena do určité situace a bylo pouze na něm, jak z nich vybruslí. Gabin se tak potřeboval soustředit na scénář, kdežto Funès si promýšlel možné východiska z těchto scén. A tak se stávalo, že díky Funèsově improvizaci musel být scénář upraven, aby dával smysl. Každopádně v době natáčení nebyl scénář hotov a dá se říct, že se psal za pochodu. (Untentrauer)
  • Jean Gabin a Louis de Funès - tito dva naprosto rozdílní herci až do poslední chvíle odkládali souhlas s natáčením filmu. Před tím se spolu setkali ve filmech Napoléon (1955), Napříč Paříží (1956) a Gentleman z Epsomu (1962) - ve všech třech filmech přitom Louis de Funès hrál pouze vedlejší role. (Kulihrášek)
  • Rivalita a nepříliš dobré pracovní vztahy mezi Jeanem Gabinem a Louisem de Funèsem byly obecně známým faktem. K jejich dokreslení nejlépe poslouží záznam z tiskové konference, která proběhla právě v průběhu natáčení Tetovaného a kterou dodnes připomínají životopisci obou slavných herců. Na otázku ohledně nejoblíbenějších filmů toho druhého odpověděl de Funès s nadšením: "Mám rád všechny Gabinovy filmy" (což byla pouze lež ze zdvořilosti, jak pozdějí přiznal Funèsův syn), zatímco Jean Gabin reagoval s nepřítomným pohledem: "Neviděl jsem žádný film pana de Funèse." (argenson)

Reklama

Reklama