Reklama

Reklama

Pan Guillaume je nesmlouvavý muž, geniální podnikatel a tvrdohlavý manžel. Paní Bernadette je energická žena, neméně tvrdohlavá manželka a náruživá zahradnice. Jejich manželství je věčný souboj technického talentu a podnikatelských schopností a lásky k přírodě. Stačí jedna výhodná zakázka od Japonců a život paní Bernadette se obrátí naruby. První to "odnese" její zimní zahrada - co se dá dělat, přece svého muže miluje, ale když se obráběcí stroje dostanou i do její ložnice a ona má spánek vyměřený na minutu přesně, vyrazí do protiútoku. A pomsta zklamané manželky stojí rozhodně za to. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (212)

George.Camel 

všechny recenze uživatele

Dvojice Funés - Girardotová je v této komedii naprosto dokonalá. Naschvály, za které by leckdo zabíjel. Zkrátka pro výrobu uděláme vše a to bezohledně. Výborné gagy, vtip, film má spád, spousta vtipných nápadů. Takhle si představuji zábavnou komedii na kterou se budu pokaždé těšit. "Nemůžu usnout ... !!!", "tak počítej svoje dělníky ... ", "jeden dělník, druhý dělník ... " ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Docela vydařená Funesovka, kde bylo uplatněno několik nových gagů. (Malý zaměstnanec dostane malý šek, velký ten největší na A3). Taky se mi líbilo "První dělník, druhý dělník,...." a věta "Dostanete minimální mzdu, minimálnější už odbory nepřipouštějí". Profesionální oddechovka s velkou dávkou nereality. ()

Reklama

duklak2 

všechny recenze uživatele

Aneb jeden z nejlepších manželských soubojů v dějinách komedie. Tak jsem jednou přemýšlel, který film jsem ještě nehodnotil a proto jsem zjišťoval ve kterých filmech hrál Louis de Funés. Klikl jsem tedy proto na tenhle název a hned se mi vybavily scény. Jak jeho manželka chtěla spát a Funés tam do domu objednal řemeslníky, kteří pracovali ve dne i v noci. Je to příjemná komedie, kterou řadím mezi mé nejoblíbenější, samozřejmě až po Četnících. ps: „Odjedeme do provence a budeme pěstovat ovce...“ „A koupím pozemek a postavím továrnu...“ ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Claude Zidi se zde opět ukázal jako mistr na bláznivé gagy. Ať ať už u  gagů s technologickými stroji, kulečníkem nebo  fotoaparáty. Rovněž se mu stejně u předchozí spolupráce s Funésem povedlo napsat pro stárnoucího Louise nepatrně plastičtější a lidstější postavu než obvykle. Pan Guillaume patří na jedné straně sice k Funésovým možná úplně nejnesympatičtějším rolím svým nesmlouvaným a bezohledným jednáním, ale na jedné straně řeší také dílema mezi kariérou a udržením manželství a je tady možné v ojedinělých okamžicih vidět i trochu vážnější Funésovo herectví. Tradičně přirozená Annie Girardotova působi vedle Funése možná trochu nezvykle, ale  byla mi skvělou partnerkou a protikladem. Komentář nyní píšu pod tíhou znovupřečtení kapitoly, kterou Funésovi Girardot věnovla ve své autobiografii a tak dojemnou poctu snad Funésovi nikdo nikde nesložil. Přesto musím necitlivě podotknout, že předchozí spolupráce Zidiho a Funése Křidýlko nebo stehýnko se povedla trochu více a  ne všechny pasáže jsou tady tak skvělé, jako třeba úvod s Japonci. Navíc bych pochopil, pokud by třeba sekvence se skleníkem, byla pro citlivé povahy trochu moc... ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

"Hádejte, co jsem měla k večeři. - Pivní sýr? - Ne, banány!" Louis de Funès a Annie Girardot spolu vytvořili vážně zábavný manželský pár, jehož denním chlebem byla často až nezdravá míra tvrdohlavých emocí - taková menší francouzská Itálie. Oba herci se svých partů zhostili s vervou a dali vzniknout mnoha humorným scénám. Nejvíce mě však pobavily sekvence s kulečníkem a vytahovací šerpou. Člověk by se rozhodně v takhle živelné a divoké domácnosti nenudil, zároveň by byl ale brzo zralý na blázinec. Slabší čtyři hvězdičky! ()

Galerie (44)

Zajímavosti (6)

  • V roce 1979 získal snímek cenu Zlaté plátno na stejnojmenném německém festivalu. (dydy79)
  • Slova „hot“ a „čehý“ jsou hlasové povely pro koně. „Hot“ znamená „vpravo“ a „čehý“ znamená „vlevo“. (SONY_)
  • Natáčení probíhalo od listopadu 1977 do ledna 1978, pařížská premiéra se konala 22. března 1978. Jenom v Paříži za první týden promítání vidělo film více než 200.000 diváků, v celofrancouzském srovnání za rok 1978 se film dostal na třetí místo a v kinech jej zhlédly více než dva milióny diváků. (argenson)

Reklama

Reklama