Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francois Leclerc (Jean-Paul Belmondo) se vrací z vězení do rodného města. Vzpomíná na vše, co předcházelo zinscenovanému soudu a nespravedlivému rozsudku. Přichází, aby se pomstil. Město nyní stejně jako před lety politicky i ekonomicky ovládá Ligard, bohatý průmyslník. Díky šarmu se Francoisovi rychle podaří dostat do rodiny. Ligardova dcera se do něj zamiluje, její otec mu svěří významnou pozici ve svých podnicích. Bez skrupulí zničí Ligard Francoisova otce, který je lídrem politické opozice. Ale Francois tiše pracuje na tvrdém úderu, rozhodnut pomstít roky strávené ve vězení, ztrátu cti i hanbu svého otce. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot

Recenze (126)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bohuzel nevyslo, takle si cestu za pomstou fakt nepredstavuju. Prvni pulku filmu jsem pomalu nevedel, o co vlastne jde, reziser tam seka zabery ze soucasnosti i zabery, co se delo pred sedmy lety, bez nejaky logiky, takze jsem se v tom postupne prestal orientovat, do toho spousta postav a ani sem poradne nevedel, co resi. V druhy polovine uz se to sice drobet uklidni, ze je konecne jasny, co se deje ted a co uz se stalo, ale v postavach sem mel furt bordel a na zaver i dojde na neco cemu by se dalo rikat pomsta. Jenze to porad neni hlavni problem filmu. Hlavni problem je, ze ma film dve hodiny a neskutecne se tahne, hraje stale stejna hudba, resi se vicemene furt dokola totez a nic moc zajimavyho se nedeje, akce tu vlastne neni. Takze nam tu zustava jen slusnej Belmondo, kterej si tentokrat strihnul takovyho nesmlouvavyho tvrdaka a role mu docela sedla, i kdyz obcas se teda neudrzi a haze usmevy na vsechny strany. Ale samotnej Belmondo to proste nezachrani. ()

MJMilan 

všechny recenze uživatele

Film natočený velmi netradiční metodou. Metodou návratu ke vzpomínkám minulým, více minulým a zase méně minulým ... věřím, že starším lidem by dělalo trochu problém zorientovat se v ději. Jean - Paul Belmondo tu hraje oběť, která pátrá po příčině, která ho dostala do role oběti. Postava, kterou tu hraje (Francois Leclerc) je velice inteligentní a jak tomu bývá u Belmonda - nekompromisní a rychle se rozhodující. Neobvykle dlouhý film na Francii, avšak nakonec se vyplatí počkat ... za celým filmem udělá jakousi plně uspokojivou zadostiučiňující tečku. Pro velký úspěch jsem musel zhlédnout ještě jednou ... a užil jsem si ho dvojnásobně. ()

Reklama

Kimon 

všechny recenze uživatele

Poněkud nesrozumitelné, tím teď nemyslím retrografické střídání odvíjejícího se děje, ale mám na mysli náznaky a dialogy hereckých postav, které jsou divákovi nepochopitelné a ne vždy zcela jasné. Nikdy není na závadu zapojit i divákův rozum při sledování filmu (ba naopak), ale musí to být provedeno tak, aby se divák dovtípil a ne, aby byl zmaten. To je bohužel případ tohoto snímku. Ale konec dobrý, všechno dobré. Pomsta byla provedena s šarmem a galantností hodnou J. P. Belmonda a já tomuto snímku odpustil, že jsem chvílemi tápal a snažil se opět zachytit nějakého pevného bodu v ději filmu. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příběh, který žije pro svou závěrečnou minutou. Fakt nádherný jak se na konci rozezní hudba Francise Laie a všechno to fantasticky zaklapne, jak francouzské, jak dokonalé. K filmu mám prakticky jen dvě výhrady, první za kterou může a druhou za kterou nemůže. Tou první výhradou je určitá dějová nepřehlednost v první části filmu, kdy je poměrně obtížné rozeznat minulost a současnost, já se řídil podle Bebelových vlasů a ta druhá výhrada je k dabingu. Jiří Krampol je dabingové zlo, mudrcové píšící do novin a tvářící se jako veleznalci filmu sice Krampola jako Bebelova dabéra opěvují, ale já se tomu musím smát, protože Krampolovi chybí totální intonace hlasu, zatímco Belmondo hraje, Krampol suše předčítá text a vnímá ho jako básničku. Tuhle dabingovou vraždu jsem vydržel přesně 3min a 24sek. pak jsem změnil na original a zachrochtal blahem. Krampol možná může dabovat Belmondovi akčně drsný kriminálky typu Samotář, ale v žádným případě ne Paulovi dramatické role, které i od dabéra vyžaduji schopnost se s dabavoanou postavou identifikovat a vnímat jí v kontextu celého příběhu, ale chtít po Krampolovi víc než jen číst text a točit reklamu na A-ha je asi moc. ()

agassi68 

všechny recenze uživatele

Belmondo sa dá pozerať v akomkoľvek filme. Má totiž to, čo väčšine ľuďí chýba - charizmu. Rozvláčnosť tempa pri rozpletaní prepletenca skorumpovanej vyššej spoločnosti, ktorá Leclerca poslala na 7 rokov do basy však uberá filmu na hodnote. Belmondo to síce graciózne zvládol, no bolo to ako keď nútite ferrari ísť dve hodiny osemdesiatkou.. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (16)

  • Autorem citátu: „Dvě nebezpečí neustále ohrožují svět: řád a nepořádek,“ který otec (René Lefèvre) Françoise Leclercqa (Jean-Paul Belmondo) používá ve svém projevu, je Paul Valéry. (classic)
  • Soundtrack k filmu, jehož autorem je Francis Lai, vydala v roce 1976 společnost WIP Records. V dubnu 2016 vydalo vydavatelství Play Time box set Francis Lai Anthology obsahující původní a restaurovanou hudbu k filmu. (classic)
  • Mnohá místa jsou rozpoznatelná dodnes, například místo, kde se nacházel Diplodocus, který měl tehdy podobu obrovské díry v zemi, místo, kde se dnes nachází komplex budov s kancelářemi, obchody a komplexem Nouveau Siècle ve Starém Lille. Hovorově se jí říkalo „Mauroyova díra“, což byl odkaz na Pierra Mauroye, který stál v čele projektu, jenž byl v té době považován za kolosální podnik. (classic)

Reklama

Reklama