Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (214)

NinonL 

všechny recenze uživatele

Mně se tedy film líbil hodně. Viděla jsem ho poprvé, a přestože už má 45 let, nezdál se mi zastaralý. Hlavně Jean Gabin, hlava klanu, byl vynikající. Chladnokrevnost, poker face, staré konzervativní sicilské tradice. Komisař Lino Ventura ve filmu jen sekunduje a Alain Delon je v něm hlavně kvůli svému designu. Nicméně doporučuji. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Stará, poctivá, francúzka gangsterka s vtedajšími hviezdami A. Delonom a J. Gabenom. Úvod a záver je skvelý, škoda, že v prostrednej časti to trošku viazne. Pozornosť na seba strháva hlavne Delon ako gangster s rozumom v nohaviciach, ale skvelý je aj Gabin, ktorý všetko rieši rozvážne a s kľudnou hlavou. Snímku pomáha Morriconeho hudba, ktorej ale nie je tak veľa, akoby som chcel. 80%. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Snímek, který se po právu stal klasikou žánru. Kriminální velkofilm jak obsazením, tak zasazením. Ty dvě hodiny, do kterých občas "promluví" Ennio Morricone, uběhnou jako nic a možná by bylo lépe ještě je trochu natáhnout, aby finále bylo vygradované adekvátně předchozímu ději. Tak jak je, totiž působí poněkud zkratkovitě, i když díky zručné režii a skvělým hercům samozřejmě působivé je. Ale prostě nějak cítíte, že by to mohlo být lepší. Závěrečná scéna dua Gabin - Ventura je už opět v tom správném tempu, ale "napáchanou škodu" již nelze odčinit. Závěrem snad jen řeknu, že reprízy Sicilského Klanu vynechávám jen velmi nerad, a pak už jen napíšu těch 80% a tečku. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Rozvleklá historka postrádající sevřenější příběh. Sicilský klan se drží rytmu a nálady postavy hlavního mafiánského kápa v podání Jeana Gabina, u kterého stačí, aby ve filmu byl. Nemusí prostě hrát, protože ten charakter je přímo v něm. Lino Ventura moc potěší, i když jeho potenciál je tentokrát značně nevyužitý. Ale i tak na jeho scénku se zapálením cigaretky jen tak nezapomenu. Čekal jsem na ni totiž celý fiilm a probudila mě z unuděného podřimování. Ovšem kdykoli byl na scéně Alain Delon, okamžitě jsem oživnul. Jediná postava, která táhla tento utahaný, nedynamický film. Je převeliká škoda, že tak úžasné herecké seskupení se sešlo v takovém odvaru. A mimochodem, podobný závěr jsem viděl v několika desítkách filmů, ale v podání Gabina a Ventury je to lahůdka. ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

? :-/ dosť úbohé..... casting mizerný - Delon je slušňák, nie záporák, a Gabin je hocčo, len nie "kmotor".... príbeh kostrbatý, a ani originálna akcia k záveru filmu nič nemení na tom, že je to pre mňa prepadák a sklamanie.... a Morricone? ani by som ho tu nespoznal.... a nechápem prečo vo francúzskom filme, odohrávajúcom sa takmer výlučne vo Francúzsku a Ríme, sa rozpráva anglicky.... dokonca ešte aj členovia mafiánskej rodiny medzi sebou.... tomu hodnoteniu tu na csfd naozaj nechápem! a just dám iba dve **! :( ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Při adaptaci literární předlohy, na níž se Verneuil vydatnou měrou podílel, bylo použito některých prvků čerpaných ze skutečných událostí. Například útěk Sarteta (Alain Delon) z policejního vozu byl zpracován podle autentického útěku Rogera La Cama, který propiloval na cestě mezi Soudním palácem a vězením podlahu policejního vozu. (Rosalinda)
  • Film získal v roce 1981 na festivalu David di Donatello ceny v kategoriích nejlepší kostýmy a nejlepší výrobní design. (Terva)
  • Postava Markéty Gautierové (Carla Fracci) má předobraz ve skutečné osobě, kurtizáně Marii Duplessiové, kterou autor předlohy Alexander Dumas mladší miloval. (Terva)

Reklama

Reklama