Režie:
Édouard MolinaroScénář:
Christopher FrankHudba:
Carlo RustichelliHrají:
Alain Delon, Mireille Darc, Monica Guerritore, Michel Duchaussoy, André Falcon, Stefano Patrizi, Marie Déa, Dominique Zardi, Henri Attal, Lyne Chardonnet (více)Obsahy(1)
Pierre Niox je vášnivým sběratelem a obchodníkem se starožitnostmi, které však nehromadí a navíc o ně v okamžiku, kdy je získá, ztrácí zájem. A to jen proto, aby vyhledal nový objekt svého zájmu, za kterým se bezhlavě vrhne, ať již jde o starožitnosti nebo o ženy. Vášeň Pierra Nioxe začne zcela pohlcovat a donutí ho k vysokému životnímu tempu, urychlování, odmítání všeho, co nemůže mít hned. Na aukci se objeví velmi vzácná starožitná váza, která před mnoha lety Pierrovi na aukci unikla. Okamžitě se rozhodne, že jí chce za každou cenu. Cena je však velmi vysoká a ještě větší cenu zaplatí Pierre Niox. (borsalino)
(více)Recenze (36)
Trochu jsem z toho cítil Delonovu produkci, což ostatně v poslední době bylo hned u několika filmů s ním, které jsem viděl. Nemohl jsem se zbavit dojmu, že si svoji postavu ve scénáři ještě poupravoval a dostylizoval. Jako hlavnímu hrdinovi se mu tady nedá nic vytknout, jedná přímo, čestně, s ničím se neloudá, je jako chlap ješitný a jako opravdový sběratel pošetilý. Osudová žena Mireille Darc nejprve nepůsobí dojmem správně vybraného typu herečky, aby se nakonec ukázalo, že neměla být osudovou. Tehdy si začnete lámat hlavu, skončí to dobře, nebo špatně? Neprozradím. Viděno v solidním dabingu Novy 1995, kde už se začíná objevovat nešvar více postav pro jednoho dabéra (hlavně Knop, Klapka). ()
Spíš než uspěchaný muž bych řekl roztěkaný pošuk. Zajímavý příběh, dobře zahraný, ale přecejen bych víc věřil tomu, že takto hektický způsobem žije kdokoliv jiný než sběratel starožitností. Má to překvapivě i humornou vsuvku (Delonův telefonický rozhovor s porodnicí) a pěknou Mireille Darc. Ale jestliže Delonovy filmy 70. let v komerční úspěšnosti těžce pokulhávaly za těmi Belmondovými, ani se nedivím. ()
Asi by to chtělo znát román Paula Moranda z roku 1940, aby si člověk udělal představu jak realistický může být umělecký pohled na uspěchaného sběratele, ovšem viděno filmovou kamerou je to spíše pohled na psychotika než sběratele starožitností. Nevím jestli románová předloha byla alegorií materiálního světa, ale tady se to celé míjí účinkem, je to nevěrohodné, bez přidané hodnoty kterou bychom od Molinara mohli očekávat a nakonec ani ne moc zábavné. 50%. Adel Productions ()
Překrásně vykreslený filmový snímek, ve kterém Delon ztvárnil roli sběratele a obchodníka se starožitnostmi, kterého vpřed žene neutuchající vášeň mít okamžitě to, po čem zatouží, zejména pokud se jedná o starožitnosti, ale také o ženy. Jeho vášeň je však tak silná, že jej zcela pohltí a nutí jej všechno urychlovat, odmítat vše, co nemůže mít hned a nutí jej se bezhlavě vrhat za vším novým. Na aukci se objeví velmi vzácná starožitná váza, kterou se rozhodne mít a udělá proto všechno na světě... Všechno dokáže ovlivnit, popohnat, urychlit a dosáhnout, aukce se vyvíjí podle jeho představ až do osudového konce... Perfektní snímek, doporučuji! ------------------------------- Obsah tohoto filmu jsem napsal někdy v průběhu roku 2008. Nyní v roce 2009 Hollywood CE použil tento text na přebal stejnojmenného filmu, aniž by se alespoň zeptal... (podívejte se sami a porovnejte si to...). ()
Z Delona vždy sálal ľadový pokoj, postava uponáhľaného vášnivého zberateľa a obchodníka so starožitnosťami by skôr pasovala inému hercovi. Chyba ! Delon opäť potvrdil, že je výborný herec, svojej postave dokázal vtlačiť vášeň pre vec, jeho roztekanosť a chorobná zarputilosť bola obdivuhodná. Krátka minutáž snímku svedčí, hudba je pekná a nevtieravá. ()
Galerie (12)
Photo © StudioCanal
![Uspěchaný muž - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/135/165135198_4a4f80.jpg)
Reklama