Reklama

Reklama

Smrt darebáka

  • Francie Mort d'un pourri (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je nad ránem, Paříž se za chvíli začne probouzet. Když u Xaviera náhle zazvoní jeho nejbližší přítel Philippe, ještě netuší, že pro něj začíná nejdelší den jeho života, ve kterém mu splynou další noci a dni. Na vlastní kůži pocítí, co znamená, když se nejvlivnější síly ve státě bojí prozrazení korupce a své okolí „čistí“ tím nejjistějším způsobem. I jeho přítel Philippe Dubay se zapletl do této hry a žádá Xaviera, aby mu poskytl alibi. Netuší, že jeho život se může počítat na hodiny. Policie i všichni ti, o kterých říká záhadný předseda správní rady jakýchsi tajných fondů Tomsky (Klaus Kinski), že to jsou anonymní zájmové a nátlakové skupiny bez tváře, chtějí po Xavierovi dokumenty o korupci a zneužívání státních funkcí. Jde jim totiž o všechno, peníze, moc, postavení a v neposlední řadě i o pověst tolik potřebnou k výkonu nejvyšších politických funkcí. Řada lidí zaplatí za tyto usvědčující listiny cenou nejvyšší a Xavier si je dobře vědom toho, že vydání dokumentů by mu život nezachránilo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (124)

sud 

všechny recenze uživatele

Film si po celý čas udržuje nezpomalující tempo, které je sice pomalejší, ale to filmu neubližuje. Napětí je celkem dost, akce je nám předkládána decentně a s citem. Alain Delon zde podává vynikající herecký výkon v úloze bývalého legionáře, který mstí smrt svého přítele, vraha hledá mezi policií a politickou mocí. K jeho chladnosti a přesvědčivosti přispěl také výtečný dabing Eduarda Cupáka z dob, kdy byl český dabing na vemi vysoké úrovni. Ze závěrečného monologu mrazí v zádech. 85%. ()

Chřástal 

všechny recenze uživatele

Typ filmu, který je přinejmenším esteticky zajímavý, i když se zrovna nic neděje. Vždy elegantní Delon, designové kutlochy s výhledem na Eiffelovku nebo byt komiksového kreslíře, půvabně pobíhající Ornella. Do politické skepse pěkně zapadá to, že přítel, po jehož vrahovi Delon pátrá, byl zjevně stejný šmejd jako ostatní (přičemž to pro hlavního hrdinu – asi realisticky – neznamená žádné přehodnocení). Fajn film. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Charismatický Alain Delon se snaží jak může, ale ani tento film (opět okolo 2 hodin, francouzi jsou nepoučitelní!) nedokáže utáhnout ani s přispěním dalšího charismatického herce, Klause Kinskiho. Po delší době se ve filmu s Delonem střílí a za to jsem rád, protože mám v hlavě zapsaného Delona pouze s pistolí (a dívkou v druhé ruce). Přesto nijak zázračný film, který je lehce k zapomenutí. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Podnikatel Xavier má stejně špinavé ruce jako jeho přátelé politici. Jenže pro ně už neexistují přátelé, ale jen partneři, nemají nepřátele, ale jen klienty. Xavier se ale pořád drží přátelství jako jediné zbylé morální hodnoty ve své životě. A tak začne bojovat proti stínům, proti zajmových skupinám, proti korupci - nikoliv z nějakých vyšších důvodu, ale jen a jen pro mrtvého přítele. Reálný podtext této politické kriminálky ale sráží Delonova zázračná nezranitelnost (automobilové bouračky jsou asi pěkná zábava) a zdlouhavé odkazy k situaci v tehdejší politice, kterým už dnes nikdo nerozumí. Dorms, Parisiens. Tout est tranquille. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nezavěšuj! Když budou střílet, prostřu jen pro sebe." Musí být příjemné pohybovat se mezi takovými krásnými ženami, jako je praktická Françoise či bystrá Valérie. Xavier si to však evidentně neužil. Já tedy ano, ale já jsem na rozdíl od něj nemusel hbitě kličkovat mezi poletujícími auty, kulkami, mrtvolami a thiopentalem sodným. Xavier Maréchal svou partii přesto zahrál velmi slušně a já tímto žádám všechny, kterým se nějakým řízením osudu dostal do rukou Mrázkův deník či cosi podobného, aby naše milované a nezkorumpovatelné politiky poslali nejkratší cestou do tepláků. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Automobil, kterým jezdí Xavier (Alain Delon), je Alfa Romeo 2000 Berlina. Automobil, který ho pronásleduje a nakonec skončí na dálnici pod „naklaďákem“, je Buick Electra 225 ročník 1964. (xisp)
  • Režisér Georges Lautner měl zprvu dost obavy ohledně zapojení Klause Kinskiho, jehož předcházela jeho reputace divocha, s nímž bylo obtížné spolupracovat. Překvapivě na něj přehodnotil názor a považoval ho za jednoho z nejmilejších, nejvstřícnějších herců, se kterými kdy spolupracoval. (akisha)
  • Když je Christiane Dubaye (Stéphane Audran) vyhozena z okna, po dopadu na zaparkované auto ji tvůrci naaranžovali do stejné polohy jako americkou úřednici Evelyn Frances McHale. Tato dívka spáchala 1. května 1947 ve svých třiadvaceti letech sebevraždu skokem z 86. patra mrakodrapu Empire State Building. Jediný snímek mrtvé ženy udělal fotograf Robert Wiles a když byl o jedenáct dní později otištěn v časopise LIFE, dostalo se mu titulu "Nejkrásnější sebevražda" a zařadil se na špičku ikonických fotografií 20. století. Později bylo foto publikováno ve stovkách časopisů a fotografických knihách. (Zdroj: ČSFD)

Reklama

Reklama