Reklama

Reklama

Smrt darebáka

  • Francie Mort d'un pourri (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je nad ránem, Paříž se za chvíli začne probouzet. Když u Xaviera náhle zazvoní jeho nejbližší přítel Philippe, ještě netuší, že pro něj začíná nejdelší den jeho života, ve kterém mu splynou další noci a dni. Na vlastní kůži pocítí, co znamená, když se nejvlivnější síly ve státě bojí prozrazení korupce a své okolí „čistí“ tím nejjistějším způsobem. I jeho přítel Philippe Dubay se zapletl do této hry a žádá Xaviera, aby mu poskytl alibi. Netuší, že jeho život se může počítat na hodiny. Policie i všichni ti, o kterých říká záhadný předseda správní rady jakýchsi tajných fondů Tomsky (Klaus Kinski), že to jsou anonymní zájmové a nátlakové skupiny bez tváře, chtějí po Xavierovi dokumenty o korupci a zneužívání státních funkcí. Jde jim totiž o všechno, peníze, moc, postavení a v neposlední řadě i o pověst tolik potřebnou k výkonu nejvyšších politických funkcí. Řada lidí zaplatí za tyto usvědčující listiny cenou nejvyšší a Xavier si je dobře vědom toho, že vydání dokumentů by mu život nezachránilo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (125)

Radko 

všechny recenze uživatele

Korumpuješ, korumpujeme, korumpujete. Nik nie je lepší. Veď len kuknite na hlavného hrdinu v podaní Alaina Delona, fešáčiska, predvádzajúceho okrem seba samého i utešenú kolekciu oblekov, košieľ a sák, nezabúdajúc na neformálne odievanie, lovecký úbor ani na decentnú nahotu. Takže tento spravodlivo rozhorčený lobista alebo čo vlastne je (to sa nejako bližšie nerozoberá), tak ten uprostred noci prijme skorumpovaného poslanca, inak takto kamoša, ktorý sa mu prizná, že zavraždil iného strašne skorumpovaného poslanca. Delon ho zakryje, dosvedčí polícii jeho alibi v čase vraždy, vraj u neho a jeho ženy spolu žrali pekingskú kačku. Problém nastane, keď zavraždia aj kamoša. Z Delona sa stáva naštvaný pomstiteľ. Všetko v mene úplatného hajzlíka. Je tak jasné, že sa stretne s plejádou ďalších zmrdov, vysokopostavených biznismenov a politikov, ktorým velice záleží na zachovaní nepoškvrneného mena. Korupcii sa nevyhne ani polícia. Záver úspešne odhaľuje vraha, no skeptický komentár rozprávača naznačí, že napriek tomu sa veľa nezmení. Brodenie sa bahnom korupcie pomedzi buržoázny vysokopostavený sliz, často slúžiaci ešte mocnejším zmrdom spríjemňuje prítomnosť troch krásnych dám: Ornelly Mutiovej, Stéphane Audranovej a Mireille Darcovej. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý hovorí o závažných veciach komplikovaným spôsobom, pretože tieto závažné veci sú tiež komplikované a hlavne neprehľadné. Delon tu chodí medzi všetkými ako vlniaci sa had, ktorý ak by trochu šťuchol niekoho okolo, hneď by bol mŕtvy. Mŕtvol je tu ale množstvo, treba však zabudnúť na nejaké zmysluplné vyšetrovanie, to v tomto svete politického a ekonomického slizu nie je možné. V záverečných desiatkach minút sa na túto tému dosť filozofuje a trochu prestrelená stopáž tak spôsobuje neudržateľnosť pozornosti. Trochu skrátiť, občas viac pritlačiť na pílu väčšou priamočiarosťou a film by to mohol byť excelentný. 70% ()

Reklama

Aqualung 

všechny recenze uživatele

Na filmy s A. Delonem jsem svého času rád chodil.Na vrcholu stojí jistě Dobrodruzi,Dva muži ve městě a Sicilský klan.A to nejen pro nádherné obsazení.Tenhle opus maličko pozaostává, ale nepíši to ve zlém.Výrazná tenze po mstě je meritem příběhu.Můžeme debatovat o fenoménu msty.Jak kdosi řekl,msta je balzám duše.Hrdina jde nelítostným způsobem po vrahovi svého přítele.Takže se dostáváme od definice msty ke zločinu a trestu.Ovšem tady není katarze v podobě gulagu.Tady je kulka do prsou darebáka a vraha.A ten,kdo měl přítele v tom nejlepším smyslu slova jednání Delonovy postavy pochopí.Nechat pracovat stát by bylo nešikovné.Slušný film. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Při posuzování kvality této klasické detektivky hodně záleží na zvoleném úhlu pohledu. Typově a žánrově je jasným předchůdcem Moulinů, Navarrů a dalších zcivilňujících seriálů z přelomu století na jedné a paralelně současníkem společenskokritických thrillerů typu ČERNÝ TALÁR PRO VRAHA na straně druhé. V specifických delonovských filmech patří DAREBÁK k tomu nejlepšímu. Abstrahujeme-li od všech těchto východisek, vidíme slušně natočený, nápaditý film z rozhraní lehčího ("béčkového") a vlastního uměleckého žánru hraného filmu. I tak ovšem nabízená výpověď odpovídá rázu doby a hranicím možností jedince. Český dabing té doby opravdu byl třídou už proto, že byl profesionálně zadáván a také profesionálně odváděn. Angažovali se v něm špičkoví herci se zájmem odvádět i zde špičkové výkony. Ve filmu nejenže neruší, ale naopak navozuje poměrně přesvědčivě dojem, že Delon natočil pro potřeby našeho diváka zvláštní českou mutaci francouzského originálu. Dobré řemeslo je ve výsledném účinku vždy lepší než nezvládnutá umělecká ambice. Pohled filmu na společenskou skutečnost je pohledem "preapostmodernitním". ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Něco málo o prohnilosti SYSTÉMU ... o samotné podstatě politiky ... i o prostých zásadách jednoho muže ... ve strhujícím podání Alaina Delona, který (jak ostatně mívá ve zvyku) řeší všechny vyskytnuvší se problémy sám a po svém - co na tom, že mu nejde o nic menšího než o život. Excelentní záležitost, která se maličko škodolibě vysmívá všem zpozdilým ideálům, které jste snad ještě mohli mít ... o fungování výkvětem naší civilizace obtěžkaného světa. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu, který napsal Jean Laborde. (Terva)
  • Natáčení se ukázalo jako poměrně obtížné: Ornella Muti (Valérie) neuměla francouzsky; první kameraman Maurice Fellous uprostřed natáčení projekt opustil a musel ho nahradit Henri Decaë; Klaus Kinski (Nicolas) nebyl k dispozici ve správném termínu, takže jeho scény byly natočeny ještě před dokončením scénáře. (classic)

Reklama

Reklama