Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (130)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Neviem, prečo je to tak, ale filmy s Gabinom mám rád, a filmy s Delonom mi až na výnimky nie sú po chuti. Tu sa to kombinuje, ale ani Gabin svojím mĺkvym herectvom film nevytiahol, ani Delon akciou nepotopil. Záver je fakt zaujímavý, ale predchádza tomu veľa nudy, zdĺhavých scén a čudnej psychológie postáv. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Ešte za "komančov" ako malý smrkáč si pamätám, ako na mňa film zapôsobil a často mi v dospelosti hlavou preletel ten záver s peniazmi v bazéne. Ten je nezabudnuteľný a okrem plávajúcich peňazí som si pamätal Delona. Dlho som nevedel o aký film presne ide, názov som si samozrejme nepamätal, ale utešoval som sa, že na neho skôr či neskôr natrafím. ČT2 nedávno vysielala jeden film s Delonom za druhým, až prišlo na tento a urobil mi radosť. Hovoril som si, že 30 rokov nosím ten záver v hlave, aby som si ho po tak dlhej dobe opäť pripomenul. Bol som spokojný vtedy a som aj dnes. Prvá polovica má pár chýb, ale záver je tak úžasný, že 4 hviezdy musím dať. 80%. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Henri Verneuil natočil v 60. letech rozhodně zajímavější a zdařilejší filmy, než jakým je tahle krimi-gangsterka nebo-li heist movie, mj. politickou konverzační inscenaci Prezident s Jeanem Gabinem, výpravné absurdní drama na pozadí druhé světové války 25. hodina s Anthony Quinnem nebo poetickou tragikomedii o alkoholismu Opice v zimě ve dvojici s Gabinem a Belmondem. Tyto filmy se doposud v televizi u nás neobjevily, zatímco Melodie podzemí šla za poslední roky na ČT2 několikrát v barevné verzi s dabingem a naposledy na ČT art uvedli již pro změnu i nezkrácenou (o 15 minut delší) režisérskou verzi v černobílém provedení v originálním zněním s titulky. Proč ne, každá možnost vidět starší francouzský film v kvalitní kopii v originálním zněním se cení, ale výběr zrovna tohoto filmu od Verneuila pro cyklus ČT Kino Art příliš nechápu... připadá mi to jakoby zahraniční distributor zase z tuzemských filmů odignoroval Petrolejové lampy i Spalovače mrtvol a místo toho z tvorby Juraja Herze nabídl tuctovou Holku na zabití. :o) Ale teď už konečně k filmu: Henri Verneuil se svým tehdejším dvorním kameramanem Louisem Pagem mi byli předem zárukou, že půjde o řemeselně vynikající film, obsazení obou slavnou herců ze dvou odlišných generací mě ujistilo, že můžu očekávat kvalitní podívanou i po herecké stránce. A bylo tomu skutečně tak, byť Gabin s Delonem tady předvedli spíše průměrný standard a vyladěná atmosféra s černobílou kamerou mi nedokázala úplně vylepšit můj průměrný dojem z filmu. Závěr s penězi v bazénu mi asi ještě zůstane nějakou tu dobu v paměti, dnes si ještě vybavím několik dalších scén, které upoutaly mou pozornost víc než jiné (například nečekané překvapení s fotkou v novinách po loupeži)... jinak je to ten typ filmu, který mi velkou částí svého dění asi brzy začne splývat s jinými kousky stejného subžánru, v rámci něhož pro mě Melodie podzemí ničím nevyčnívá. A ještě ve svém tuctovém příběhu plyne dost pomaly. 60% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tvůj díl dám bokem. Dám ti ho za tejden, když to vyjde. Nebo za 20 let, když to nevyjde." Je to smutný, ale filmy o fikaným vyloupení bank, casin či trezorů CIA prostě stárnou. Mají atmosféru, ale stárnou. Jsou prostě pomalý a k úspěchu stačí štípačky se samopalem. To byly krásný doby. Nikde žádná kamera, čidlo ani zařízení k rozpoznání sítnice. To se to kradlo. Ale zpět k filmu. To plánování mě bavilo. A taky postřehy, že z osobní iniciativy vždycky kouká lapák. Ovšem samotná akce mě na zadek neposadila. Nicméně konec byl originální. Ani nevím, jestli dobrej nebo špatnej, ale rozhodně originální. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Dabing redakce pořadů ze zahraničí ČST Brno 1968, excelují tu se svou dokonalou výslovností zejména Zlatomír Vacek coby český hlas Jeana Gabina a Ladislav Lakomý, jenž byl bezpochyby nejlepším dabérem Alaina Delona všech dob (bože, zapomeňte na Pavla Trávníčka). A ti, co tu klejí na adresu ČST Brno, nechť si dvacetkrát za sebou pustí nějakou novodobou dabingovou spatlaninu MGM, HCE či třeba Magicboxu s Liborem Teršem, Zdeňkem Mahdalem, Filipem Švarcem a několika dalšími, natočenou za zhruba stejný čas, jako trvá celý film. Další k filmu už doplnili pánové Superpero, sud a Boss321. Poklona Levným knihám, že koupily původní dabing, to by mělo být samozřejmostí! ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Zbraní použitou při přepadení je francouzská MAS-38 (7.65x20mm Longue, zbrojovka St. Etienne). Stejnou zbraň použili partyzání k atentátu na diktátora Benita Mussoliniho (nocturne)
  • V závěru filmu má Alain Delon na sobě džíny a černé triko. Stejně byl oblečen ve velké části filmu Dobrodruzi. (sud)

Související novinky

Zemřel Alain Delon

Zemřel Alain Delon

18.08.2024

Přichází smutné zprávy z Francie. Ve svém domě ve městě Douchy zemřel v něděli 18. srpna legendární francouzský herec Alain Delon. Bylo mu obdivuhodných osmaosmdesát let. Zprávu potvrdili tiskové… (více)

Reklama

Reklama