Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (130)

argenson 

všechny recenze uživatele

Shodou okolností jsem poslední dobou viděl víc filmů, kde Jean Gabin prosral hodně peněz, takže v tomhle ohledu žádný velký překvapení. Stejně tak i geniální plán na vyloupení casina působí dnes už trochu úsměvně. Do toho se tam motaly bloncky, který se mi, pravda, trochu pletly (Dora Doll, Rita Cadillac, Carla Marlier). Ale má to dobře hláškujícího Gabina, sympatickýho Delona, půvab šedesátek a výbornou hudbu. Exkluzívní závěr je jen třešinkou na dortu, která mě nutí přihodit hvězdičku navíc. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ máte predstavu o tom, ako má vyzerať starý štýlový francúzsky gangsterský film s charizmatickým obsadením, tak tá predstava sa zhoduje s tým, čo ponúka Verneuil v Melódii podzemia. Pokiaľ ste videli jeho Sicílsky klan alebo Strach nad mestom, viete, do čoho idete a viete, že ste v zlatých časoch starej francúzskej komerčnej školy s najcharizmatickejšími hercami jej histórie. Melódia by asi mohla byť spočiatku svižnejšia a zamerať sa viac na samotnú lúpež, ako na Deloinove milostné pletky, ale vo filme si musia nájsť niečo aj ženy a film má tak aj zaujímavý podtext o samote života recidivistu (50 žien pod lampou nakoniec nenašiel :)) a motiváciách gangsterov, ktorí cítia, že bez peňazí nie sú nikým. Samotná lúpež, ktorá prichádza trochu neskoro je patrične "načechraná" a záverečná tu vyspoilerovaná pointa taktiež. Verneuil sa vyhral s čb atmosférou Cannes, častými zábermi postáv v zrkadle a kamerovými nadhľadmi, takže jeho priaznivci by nemali byť sklamaní, preto som trochu v rozpakoch s toľkých trojhviezdičkových hodnotení. ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Na zabití nudného nedělního odpoledne jsem zvolil správný film, protože o napínavé razantní krimi v tomto případě nejde. Zápletka sice není špatná, ale že bych na ní zíral s hubou dokořán to říct nemohu a ta hudba je otřesná. Vzhledem k tématu je to velký paradox. A konec je opravdu prapodivný. Nejraději bych dal 2, ale díky charismatickému Jeanu Gabinovi zůstávám na 3*. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Je to sice jen žánrovka, ve které je hlavní atraktivitou luxus letoviska Cannes s hotely a casiny, ale na rozdíl od dneška mají hrdinové určité pozadí (Charles manželku toužící po spokojeném stáří, Francis hysterickou matku, jen ten jeho švagr je psychologicky nevěrohodný). Gabin spíš než hraje, prostě je, Delon klackuje a ukazuje kondičku a Verneuil prokazuje režisérskou zručnost. Ta závěrečná desetiminutovka je opravdu ... cool. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Hvězdně obsazená dobrá kriminálka. Z vězení propuštěný Charles (Jean Gabin) kontaktuje mladého Francise (Alain Delon) a jeho švagra a spolu naplánují loupež století. Kde jinde, než na Riviéře a kde jinde, než v kasínu. V době, kdy se z místního sejfu odvážejí týdenní tržby. Určitě se při sledování nebudete nudit. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • V závěru filmu má Alain Delon na sobě džíny a černé triko. Stejně byl oblečen ve velké části filmu Dobrodruzi. (sud)
  • Zbraní použitou při přepadení je francouzská MAS-38 (7.65x20mm Longue, zbrojovka St. Etienne). Stejnou zbraň použili partyzání k atentátu na diktátora Benita Mussoliniho (nocturne)

Reklama

Reklama