Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (130)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Neviem, prečo je to tak, ale filmy s Gabinom mám rád, a filmy s Delonom mi až na výnimky nie sú po chuti. Tu sa to kombinuje, ale ani Gabin svojím mĺkvym herectvom film nevytiahol, ani Delon akciou nepotopil. Záver je fakt zaujímavý, ale predchádza tomu veľa nudy, zdĺhavých scén a čudnej psychológie postáv. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Všechny zlodějské filmy o vylupování bank a casin gentlemanským způsobem mají základy právě zde. Jak už jsem kolikrát zmínil, Henri Verneuil prostě nedokázal natočit špatný film. Jeho lupičský opus magnum "Melodie podzemí" oplývá velice promyšleným a chytrým scénářem, ač působí celkem jednoduše. Navíc nic zbytečně nenatahuje a ani příliš nemotá. Jean Gabin coby rozvážný a moudrý Charles a Alain Delon v roli mladého a nevybouřeného Francise se navzájem kontrastují a zároveň doplňují (i když těch společných scén na obrazovce příliš nemají). Oba byli výteční. Perfektní stylová kriminálka ze zlatých filmových šedesátých let, která voní Francií a poctivou filmařinou. ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Na zabití nudného nedělního odpoledne jsem zvolil správný film, protože o napínavé razantní krimi v tomto případě nejde. Zápletka sice není špatná, ale že bych na ní zíral s hubou dokořán to říct nemohu a ta hudba je otřesná. Vzhledem k tématu je to velký paradox. A konec je opravdu prapodivný. Nejraději bych dal 2, ale díky charismatickému Jeanu Gabinovi zůstávám na 3*. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Shodou okolností jsem poslední dobou viděl víc filmů, kde Jean Gabin prosral hodně peněz, takže v tomhle ohledu žádný velký překvapení. Stejně tak i geniální plán na vyloupení casina působí dnes už trochu úsměvně. Do toho se tam motaly bloncky, který se mi, pravda, trochu pletly (Dora Doll, Rita Cadillac, Carla Marlier). Ale má to dobře hláškujícího Gabina, sympatickýho Delona, půvab šedesátek a výbornou hudbu. Exkluzívní závěr je jen třešinkou na dortu, která mě nutí přihodit hvězdičku navíc. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Cannes není pro gangstery o nic menším lákadlem než pro filmaře, to je všem moc dobře známo. Na canneský festival svého času umístil Brian De Palma děj svého akčního filmu Femme Fatale, snad inspirován Henri Verneuilem, který přesně o čtyřicet let před ním vylíčil vyloupení tamní herny právě ve své Melodii podzemí jemné napínavé a elegantní kriminálce, s komediálními prvky, navíc skvěle obsazené a zahrané. Po letech moc příjemný zážitek. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • V závěru filmu má Alain Delon na sobě džíny a černé triko. Stejně byl oblečen ve velké části filmu Dobrodruzi. (sud)
  • Film získal v USA cenu Zlatý glóbus pro nejlepší cizojazyčný film. (Rosalinda)

Reklama

Reklama