Režie:
Yves RobertKamera:
René MathelinHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Pierre Richard, Jean Carmet, Jean Rochefort, Mireille Darc, Colette Castel, Jean Bouise, Henri Guybet, Yves Robert, Paul Le Person, Michel Duchaussoy (více)Obsahy(1)
Když hraje na housle, je obdivuhodný, když si hraje na agenta, je k popukání. Pierre Richard postrach tajných služeb... Houslista Francois Perrin byl zcela náhodně vybrán v davu na letišti jako vějička, na kterou se měl chytit ctižádostivý náměstek velitele tajné služby plukovník Milan. Ten se totiž chystal intrikami zkompromitovat nejvyššího šéfa a obsadit tak jeho místo. Náměstek Milan strojil na záhadného velkého blondýna ty nejdůmyslnější léčky, poslal na něj svou nejsvůdnější a nejschopnější agentku Christinu a pak už měl jediné přání – zlikvidovat ho. Ale vše se mu jaksi vymklo z rukou: Christina se do Perrina zamilovala a do pečlivě nastražených pastí padali především Milanovi lidé a posléze i on sám... Pokračování veleúspěšné komedie režiséra Yvese Roberta Velký blondýn s černou botou, patří mezi to nejlepší ze zlatého fondu francouzské komedie. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (107)
Francois Perrin alias Velký Blondýn se vrací... Druhé pokračování skvělého Velkého blondýna s černou botou je dokonce o něco lepší, Richard dostal více prostroru a rozehrává svou typickou ztřeštěnou komiku, Jean Carmet jako přítel Maurice je ještě lepší a legračnější a Jean Rochefort je prostě dokonalý... ()
Živá definice termínu nastavovaná kaše a suverénně nejslabší scénář Francise Vebera. Možná se pletu, ale mám pocit, že ani Pierru Richardovi se do pokračování moc nechtělo, v beztak krátkém filmu je jen asi třicet minut a ještě víc by mně zajímalo, jak je to s účastí/neúčastí Mireille Darcové. V dobré polovině scén je zabíraná zezadu, jak odchází, jak zdálky mává nebo se pohybuje ve tmě. A její "blízké" záběry zas budí dojem exhumace nepoužitého materiálu z prvního filmu. I krkolomné zdůvodňování, proč a jak vůbec "tajného agenta z leknutí" vracet do hry, je notně přitažené za vlasy. Ale největší chybou je, že Francois tentokrát s tajnou službou spolupracuje vědomě. Tím je popřen celý princip komiky prvního filmu a pár solidních gagů to nezachrání. 30% ()
Séria nedorozumení, omylov a neschopných agentov sa už trochu opakuje. Vysoký blondín nepobral toľko vtipu, ako by som očakával od francúzskej komédie. Záverečná akcia je lepšia ako zvyšok filmu, ktorý mierne nudí a spadá až do trápnosti, ako napríklad karate súboj so strážnikom. –––– Chci se tě jenom zeptat, jestli jsi tajný agent, nebo ne. ()
Jeden z největších špiónů francouzské historie se vrací, aby dokončil svou misi. Jsem dítě osmdesátých let a Pierre Richard je jedním z hrdinů mého dospívání. Dnes když se na toho roztržitého houslistu dívam s odstupem desítek let, tak už také nesdílím takové nadšení…..každopádně opět jsem si sním s radostí prošel cestu plnou jednoduchých,ale trefných skečů. ()
Druhý díl velkého blondýna mám radši a znám mnohém lépe než první. Je tu celá řada legendárních scén - neúspěšné pokusy o blondýnovu likvidaci, scéna na letišti ("vida Maurice"), pohřeb, blondýnova návštěva u ministra ("Byl jsem dva roky na zemědělství, ale takové zmatky jsem tam nezažil"), agenti v blondýnově bytě ("V kuchyni máš tři kamarády s revolvery" ) a samozřejmě blondýnova exhibice vrcholící ukázkou karaté ( "To dělá naschvál, že?" - "Ne prosím, on je vždycky takový"). ()
Galerie (19)
Zajímavosti (4)
- Scenárista Francis Veber pojmenoval některé postavy podle měst nebo městských částí. Příkladem je Toulouse, Cambrai, Perrache atd. Chtěl tak předejít podobnosti se skutečnými osobami. (Komiks)
- Pierre Richard (François Perrin) hraje stejnojmennou postavu i ve filmech Hračka (1976), Kopyto (1981), Velký blondýn s černou botou (1972) a Všechno uvidíme (1976). (SeanBean)
- Hlavní hudební motiv (hudba Vladimir Cosma) vyzvánějí také zvony na pohřbu Velkého Blondýna. (gug)
Reklama