Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Předvolební boj o první místo na radnici jednoho francouzského města vyústil ve tragédii, když zastánci současného starosty napadli aktivisty z tábora protikandidáta. Vůdce násilníků Portor jednoho z nich ubil k smrti, zastřelil policistu, který chtěl zasáhnout, a uprchl z místa činu. Případ dostal na starost komisař Verjeat. Jeho snahu najít Portora cílevědomě kříží starosta, obává se totiž, že by ho zabiják po dopadení zkompromitoval. Politik má dlouhé prsty, podaří se mu dokonce dosáhnout Verjeatova přeložení. Policista se však nevzdává, před odjezdem do nového působiště chce ještě dopadnout vraha. Pokračuje tedy v pátrání, ačkoli se to jeho nadřízeným vůbec nelíbí... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (101)

tahit 

všechny recenze uživatele

Politické pozadí má reálnost postav i děje. Je to příběh, který se může stát kdekoli na světě, tu víc, tu míň. Hlavním atributem tohoto filmu je, že má schopnost převyprávět politické hnusné mravy filmovou řečí tak, že to má gradaci a nechybí napětí. Navíc tu je ta jistota, že si můžete dopřát herecký nášup v podobě vynikajících herců Lino Ventury a Patricka Dewaere, na kterých si lze jenom smlsnout. Hm, komisař Verjeat je věru zcela jistě velký sympaťák, ale měl opravdu těžkou konkurenci v inspektorovi Lefevre. Film má neočekávaný konec a precizní atmosféru. ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Těší mě, že jsem natrefila zase na jednu dobrou kriminálku ze staré francouzské filmové školy. Napětí i vtip, pěkně vypointované zápletky, nečekaný závěr. Scénář Francise Vebera na tom má určitě lví podíl, neméně tak účast Lina Ventury v jeho oblíbené a diváky zbožňované úloze tvrdého, neústupného policajta. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nelítostný souboj má identický titul jako slavná gangsterka režiséra Manna a právě srovnání těchto stejnojmenných dramat pohybujících se navíc na teritoriu stejného žánru dává odpověď, proč považuju americký snímek za nezpochybnitelnou žánrovou klasiku a přímo ztělesnění kvalitního kriminálního thrilleru s výborně nasnímanými akčními scénami, kdežto francouzský snímek za tuctový kousek, kterému tentokrát nepomáhá ani přítomnost slavného Lina Ventury do nadprůměru. Vlastně bych to měl napsat tak, že Ventura představuje jediný důvod, proč s tímto kouskem po letech ztrácet čas. Venturovi chybí silný a charismatický protihráč, který by pomohl naplnit podstatu názvu snímku. K nelítostnému souboji zkrátka potřebujete dva přibližně vyrovnané soupeře. Z ostatních postav a figurek může utkvět v paměti nanejvýš Venturův nadřízený, který se až příliš nechal ochočit vlivem mocných a politickou objednávkou. Zdánlivě sice nechybí nic z ingrediencí, ze kterých se skládá poctivá kriminálka, ale výsledkem je jídlo jen velmi průměrné chuti. Celkový dojem: 55 %. Jinak souhlas s mortakovým komentářem. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak řeknu vám, narazit z času na čas na takový film, který má nejen silné objektivní kvality, ale vám současně sedne, ani na minutu nepustí a zavání z ní dojem geniality, to je radost! :-) Během onoho distribučního roku Pierre Granier-Deferre točil s Linem Venturou hned dva snímky za sebou a já mám po tomhle zážitku málem choutky ubrat Kleci kvůli odlíšení hodnocení jednu hvězdičku. Nelítostný souboj je naprostou dokonalou esencí toho nejlepšího francouzské kinematografie 70. let., využívá atmosféru z tradičních kriminálek, povyšuje jí na politický thriller se společenskou kritikou a vedle toho není zde nouzi o akci i zábavná odlehčení. Lino Ventura mne nezklamal, podává špičkový výkon stejně jako jeho mnohem mlaši kolega Patrick Dewaere, co ale očekávat od Francise Vebera v pozici scenáristu výjimečně dramatického snímku, jsem vážně netušil. Nicméně Veber dal nejen skvěle vyniknout odlišným charakterům dvou hlavních policistů, ale doložil i pár černohumorných momentů (v nichž ostatně rukopis autora nelze přehlédnout, např. když nad utečencem postřeleném v nemocnici policajt pronese "dyť je na správném místě... zavolejte chirurga"), které do filmu kupodivu též skvěle zapadly. Méně příjemné je samotné dění plné špinavých politických praktik, ukázka světa korupce, intrik... resp. zjištění, že ve srovnání s dobou vzniku film získal s vývojem politické situace silný přesah i pro krajiny bývalého východního bloku. Netušit předem rok a zemi vzniku, skoro bych tento film bral jako podobenství o současné době... zapůsobil totiž na mne po mnoha stránkách až mrazivě nadčasově. 100% ()

Bernhardiner 

všechny recenze uživatele

Já jsem sice strašně zmlsaný pes, ale líbí se mi, když má detektivka jasný konec, na neuzavřené konce jsem si dosud nezvykl, ale hodlám s tímto nezvykem bojovat a doufám, že zvítězím. Proto dávám zatím jen ty čtyři hvězdy. Jinak je to skvostné. Musím hlavně pochválit výběr herců, kterým byly role napsány snad přímo na tělo. Ventura jako čestný policista, Dewaere jako jeho nohled idealista, Lanoux jako nechutný grázl (toho mohlo být ve filmu i trochu víc, přišlo mi, že vždy se objevil jen proto, aby za krátký okamžik zmizel), Guiomar jako policejní šéf hájící barvy starosty i Tornade jako ňoumovitý komisař Pignol, svou inteligencí ne nahodou připomínající velitele ze Sedmé roty, podpořili dobrý Veberův scénář výkony, které v těch rolích mohli odevzdat jenom oni a nikdo jiný. 90% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (3)

  • Film byl inspirován skutečnou událostí, která se stala v roce 1971 v Puteaux (Ile-de-France, Francie). (Snorlax)
  • Panorama Rouenu se natáčelo na Côte Sainte-Catherine a v Bonsecours, rue des Aigles. (classic)
  • Když byl film v dubnu 2009 vydán ve Francii na DVD, bylo na zadní straně obalu uvedeno, že je „zakázán pro děti do 12 let“, přestože byl v kinech uveden pro „všechny diváky“. (classic)

Reklama

Reklama