Reklama

Reklama

Sériový vrah žen řádí v pařížských ulicích. V uličkách pařížské židovské čtvrti Marais řádí vrah. V noci přepadává ženy, roztrhá jim šaty a pak ji zabije. Poslední případ se udál blízko místního řeznictví. Velmi snadno se nabízí první podezřelý – řezník, kterého k výslechu vytáhnou přímo z postele. Maigret záhy zjišťuje, že tenhle člověk nebude ten pravý. Maigret nastraží riskantní past. Do nočních ulic vypustí pár „volavek", které mají zabijáka nalákat. Všichni jsou v pohotovosti, a přesto vrah znovu udeří. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

classic 

všechny recenze uživatele

V parížskej štvrti: Marais; začína pomaličky i naplno úradovať akýsi ["navonok"] mimoriadne sebavedomý, a k tomu povedzme i drzý vrah, ktorý sa teda čochvíľa akosi vyprofiluje v naprosto »sériového vraha« žien s konkrétne mesačnými odstupmi od trestných činov, na čo sa mimochodom povoláva snáď vôbec nikto iný, než zrovna táto «parížska kriminálka» so vskutku vrchným komisárom: J. Maigretom, ako ústredným protagonistom tohto obzvláštnym spôsobom prekombinovaného príbehu, že pomaly aj samotné vraždy akosi ustanú, namiesto čoho sa v podstate dostavila len akási nevídaná, dialógová smršť s ozajstne množstvom replík zo strán týchto postáv, až som sa práve vďaka tomu cítil byť prílišne a pomerne dosť znudeným, a to ani nehovoriac o celkovej vyčerpanosti z mojej strany, že možno dokonca nebyť akéhosi vydareného, pôvodného [z roku 1968; pozn. recenzenta] českého dabingu, tak výsledné dojmy by zrejme nakoniec boli aspoň minimálne i o rovný stupeň nižšími, než v skutočnosti sú... • Skrátka; znovu sa dostavilo akési filmové sklamanie, keďže moje očakávania boli naozaj veľmi vysoké, nakoľko som si i reálne myslel, že predstaviteľ Maigreta v podaní Jeana Gabina, ma čímsi zaujímavým i ohúri, a síce ani nepopieram, že by nepodal zaujímavý, herecký prejav; skôr by som iba zdôraznil, že titul najviac [u]trpel predovšetkým v rámci svojho celku, ktorý sa mi zdal byť trošilinku neprehľadným a chaotickejším po scenáristickej stránke. • Čiernobiela kompozícia obrazu v podaní francúzskeho kameramana: Louisa Pagea, si klasicky udržiavala nadštandardnú úroveň, ako má tento odborník mimochodom už vo zvyku, keď by sa dalo navrch tiež podotknúť, že s hlavnou postavou v tomto prípade i rád spolupracoval na niekoľkých majstrovských tituloch: [trebárs, geniálne Opice v zime, alebo predchádzajúci, vari ešte i geniálnejší príspevok v podobe: Des gens sans importance a podobne]. • Možnože by som túto kapitolu uzatvoril najmä tým, že sa na danom titule: podpísal miernejší »zub času«; proste trošku viac iba zostarol. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Působivá detektivka s depresivní, temnou atmosférou. Kriminálka ze staré francouzské školy, černobílá, s excelentním Gabinem v hlavní roli, a s mladou Annie Girardot a mladým Venturou v rolích vedlejších. Fakt krása, jediné, co mi na tom vadilo, je ta poněkud přemrštěná (ale jen trochu) délka, přece jen Maigretovky nejsou nijak dlouhé. Ovšem to je jediná věc, se kterou mám problém (ale ne moc velký). Vynikající předloha, geniální scénář, kamera, režie, hudba a nepřekonatelný Jean Gabin v hlavní roli, jeden z nejlepších francouzských herců a jediná reálná předloha Maigreta. On JE Maigret, až dosud byl u mě jednička Cremer, ale to už neplatí. Fantastičtí herci jsou naprosto všude, i v těch nejmenších rolích, takhle vypadá správný herecký koncert. A i když je od počátku jasné, kdo za tím vším stojí, vše je tak geniální, působivé a neskutečně napínavé, že to prostě žerete. A když k tomu připočtete i vynikající brněnský dabing se Zlatomírem Vackem v hlavní roli, máte přesný obrázek toho, jak má správný film vypadat. A Maigret tohle všechno splňuje téměř na výbornou. Určitě se podívám i na další dva kousky, škoda, že je těch maigretovek s Gabinem tak málo...88%. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Moja fascinacia kvalitnou mimohollywoodskou tvorbou nadalej uspesne pokracuje, tentokrat padla volba na trilogiu Maigret klade past - Pripad komisare Maigreta - Komisar Maigret zuri. V roli komisara Maigreta sa predstavil Jean Gabin, ktoremu volba presne zapasovala. Pribehovo ide o vraha, ktory uz dlhsiu dobu suzuje parizsky Montmartre. A tak nastupuje na scenu vyborny Maigret v podani Jeana Gabina, aby zbavil damy strachu z vraha, a nastrazi na vraha pascu. Nasledne sa pribeh zacne pekne odvijat. Reziserska praca je na urovni, reziser Jean Delannoy sa predviedol. Z kazdej sceny vidno, ze jej vladne skusena ruka rezisera, kazda scena je prepracovana. Atmosfera Pariza 50. rokov je vystihnuta vyborne, a stale ma fascinuje, aj po vyse 50 rokoch od natocenia filmu. Dialogy su maximalne na urovni, film divaka hned strhne, a nepusti, takze nuda tuna rozhodne nehrozi. Zaver je pekne vygradovany, a dost prekvapivy. Ako pikoska moze sluzit fakt, ze v jednej z roli sa vo filme predstavil aj pan Vino Lentura, ktory uz spolupracoval v roku 1958 na filme Vytah na Popraviste /tusim s reziserom Louise Malle -om - ale to nie je tuna az tak dolezite/. 86 % ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Komisař Maigret je zkrátka sympaťák. Jeho humor a sarkastické hlody, jsou na tom filmu možná to nejlepší. Gabin mu navíc ještě dodal úplně jiný rozměr, díky svému charismatu a určité stylovosti starého bručouna. On z něho ještě vytvořil jakousi dvojvýznamnou postavu. Hold, musím na něho pět chválu. Opět a ne naposled. Ale skvělý je i Zlatomír Vacek v dabingu.. Mezi originálem a jeho pojetím, ani není takový rozdíl. Navíc má příjemný hluboký hlas. Ale celkově je film vybaven velmi kvalitním brněnským dabingem ze staré školy. Pouze s tím, anebo v originále je koukatelný. Nicméně, jsou zde i další pozoruhodné postavy, opětřené kvalitními hereckými výkony. Jean Desailly jako Marcel je vážně zajímavý (Pozor Spoiler) záporák a nakonci z něho jde skutečně až strach. (Konec Spoileru)Také se mi líbila postava jeho řekněme, příliš starostlivé matinky a manželky (mladá Girardot.) V malé roličce se zde objeví i Lino Ventura. Film je obvzlášť ve prostředku trochu natahovaný, ale vše vynahrazuje úžasné finále kdy Maigret zajímavým způsobem určí vraha. Navíc atmostféra Paříže je podmanivá a já si film užil. Už se těším na další díl. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nevedel som, čo očakávať o takto starej detektívky, pretože odvtedy tu už bolo všetko a ťažko niečím prekvapiť. Maigret ponúka detektívku psychologickú, kde páchateľa nie je pre diváka nijako zvlášť ťažké odhaliť. Mal som ešte jeden tip, ale prednosť pred prekvapením dostala (možno našťastie) práve psychologizácia. Čiže Maigret ma ničím neprekvapil, ani ma nesklamal, dostal som zhruba to, čo môže detektívka z 50. rokov ponúknuť. Asi všetci sme si všimli Lina Venturu v malej úlohe jedného z vyšetrovateľov. Zaujímajú ma aj ďalšie filmy s Gabinom v tejto úlohe. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (8)

  • Film slavil velký úspěch, do kina se na něj přišlo od února 1958 podívat 3.076.005 diváků. (Snorlax)
  • Jean Gabin byl osmý herec, který od roku 1932 ztvárnil Maigreta. (Snorlax)
  • Mezi filmem a románem je mnoho rozdílů. Postava Marcela Maurina (Jean Desailly) se v knize jmenuje Moncin. Několik postav má jiná jména a několik adres je odlišných. Mazet (Guy Decomble) v Simenonově díle není lump, ale bývalý Maigretův (Jean Gabin) kolega, a inspektor Lagrume (Olivier Hussenot) neexistuje. Neexistuje ani Mauricette Barberot (Paulette Dubost). O Yvonnině (Annie Girardot) dvojím životě není ani zmínka. Navíc v románu se vrah pohybuje v ulicích Montmartru, zatímco film se odehrává v Marais. (classic)

Reklama

Reklama