Reklama

Reklama

Nesahejte na prachy

  • Francie Touchez pas au grisbi (více)
Trailer

Měla to být poslední akce před odchodem z podsvětí. Jean Gabin volí mezi přátelstvím a penězi. Max je všemi uznávaný muž podsvětí, muž pevných zásad. Ve svém věku už chce mít klid a zajistit se na stáří. To mu má umožnit poslední akce – uloupení velkého množství zlata. Max je chytrý, nikomu nevěří, a tak o všem ví jen jeho nejbližší přítel Riton. Ale Riton je přesný opak Maxe, nemá jeho zásady ani vůli. Osud Maxova „důchodu" je ohrožen... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Další z řady vynikajících snímků s Jeanem Gabinem, tentokrát více laděný jako gangstera, což není vysloveně jeho parketa, ale podařilo se mu to na výbornou. Ve své první filmové roli se skvěle blýskl Lino Ventura. Výkony všech herců byly velmi přesvědčivé, podpořené dobou hudbou Jeana Wienera a také černobílým obrazem. Užil jsem si to. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Klasická gangsterka s Gabinem a Venturou v hlavních rolích. Max je sice gangster, ale není lump a přátelství má pro něj velkou hodnotu. Angelo je mladý dravec, který nekouká nalevo, napravo, jde si za svým cílem. První setkání dvou velkých postav francouzského filmu dopadlo znamenitě. Gabin s Venturou rozehráli partii, při které se jiskří, paráda. ()

Reklama

špaček421 

všechny recenze uživatele

Taková obyčejná gangsterka s Jeanem Gabinem v hlavní roli. Gabin je tu za toho největšího tvrďáka, kterýmu se stačí na ženskou podívat a ona mu sama vleze do postele. Chystá se na odpočinek, ale všechno mu zhatí jeho neschopný parťák, kterýho musí Gabin vytáhnout z průseru. Naštěstí tenhle parťák není až moc idiot, spíš stárnoucí unavenej chlápek, co šlápne vedle. Jestli je film něčím zajímavej, tak tím, že se ve vedlejších rolích objeví dva později slavní herci - v menší roli Jeanne Moreau, která vypadá hezky snad jenom takhle mladičká, v pozdějších letech, kdy hrála všechny ty femme fatale už vypadala dost staře, ale především tu hraje svou vůbec první roli můj oblíbenec Lino Ventura - a na jeho umístění jako posledního v titulcích hraje velice důležitou roli hlavního záporáka. Nic moc sice nemá šanci předvést, ale nedivím se, že už tady zaujal všechny, včetně Gabina. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Tak tohle nahlédnutí do zločineckého podsvětí se mi velmi zamlouvalo, byla to přímočará chlapácká jízda s jedinou otázkou - parťák nebo prachy, v tomto případě osm cihel zlata.. No a bylo nad slunce jasné, že blýskavý drahý kov strhne pozornost všelijakých živlů.. Jean Gabin v roli Maxe dokonalý, elegantní gentleman, radost pohledět, ten jeho nádherně shovívavý pohled na Ritona si budu pamatovat, stejně tak jako pohled, který věnoval půvabné Marilyn Buferdové.. Lino Ventura v roli Angela mě velice potěšil, dal toho mladého drsňáka a drzého chlapíka v kvalitě první ligy. A ženy jsou tu krásné tak, až se tají dech.. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Elegantní obleky, kravaty, krásné ženy a pistole nenápadně schovávané po kapsách. V 50. letech vyprodukovala francouzská kinematografie celou řadu titulů, které těžily z popularity amerických gangsterek a snažily se jejich atmosféru přenést na starý kontinent. Nesahejte na prachy je typický zástupce té doby, kdy režisér neexperimentuje, ale sleduje jednoduchou dějovou linku a sází na charisma osvědčeného Jeana Gabina. Padesátiletý Gabin cítí tíhu neúprosně pádícího času a při mejdanech se po půlnoci cítí, jako by dělal přesčas. Velká rána mu má zajistit odchod na zasloužený odpočinek, jenže vinou upovídaného komplice je najednou zájemců o kořist víc. Ve snímku jde víc o styl než o akci nebo rafinované scénáristické hrátky. Žádnou výraznější chybu mu ale vytknout nemůžu. Celkový dojem: 75 %. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (12)

  • Francúzske filmy-noir 50. rokov boli ovplyvnené kľúčovou literárnou stopou, ktorú zanechala tzv. Série Noire – šlo o preklady amerických hard-boiled kriminálnych románov. V tejto snímke je to príznačné pre hudbu, ktorá je akýsi hybrid jazzu. Spája americké a francúzske jazzové rytmy s francúzskymi melódiami a hudobnými nástrojmi, najmä s akordeónom. (Biopler)
  • V snímke je až v troch scénach použitá zadná projekcia. V štúdiu sú tak zachytené parížske ulice na pozadí za postavami, ktoré predstierajú, že idú autom po ulici. (Biopler)
  • Snímka sa odohráva na siedmich rôznych parížskych lokáciách, pričom jasne nedefinujú mesto, sú obyčajné, sú to akoby anonymné miesta. Becker vymyslel názvy ulíc ako „rue Alphonse Allais“, „rue des Détroits“ či „Hotel Moderna“, čo je v skutočnosti Perfect Hotel, na ulici Rodier č. 39. Reštaurácia „Bouche“ je mix štúdiových kulís a skutočného exteriéru tančiarne na Montparnasse, na ulici Blomet. Táto tančiareň bola známou v 20. rokoch ako „Bal Blomet“ či „Bal nègre“, jednalo sa o centrum karibskej jazzovej kultúry v Paríži. Film to však nezdôrazňuje a ignoruje, že dejisko filmového príbehu sa nachádza na opačnom konci mesta ako Pigalle. Na rozdiel od románovej predlohy teritoriálne rozdiely medzi jednotlivými časťami Paríža nie sú vo filme podstatné. (Biopler)

Reklama

Reklama