Reklama

Reklama

Nesahejte na prachy

  • Francie Touchez pas au grisbi (více)
Trailer

Měla to být poslední akce před odchodem z podsvětí. Jean Gabin volí mezi přátelstvím a penězi. Max je všemi uznávaný muž podsvětí, muž pevných zásad. Ve svém věku už chce mít klid a zajistit se na stáří. To mu má umožnit poslední akce – uloupení velkého množství zlata. Max je chytrý, nikomu nevěří, a tak o všem ví jen jeho nejbližší přítel Riton. Ale Riton je přesný opak Maxe, nemá jeho zásady ani vůli. Osud Maxova „důchodu" je ohrožen... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Další z řady vynikajících snímků s Jeanem Gabinem, tentokrát více laděný jako gangstera, což není vysloveně jeho parketa, ale podařilo se mu to na výbornou. Ve své první filmové roli se skvěle blýskl Lino Ventura. Výkony všech herců byly velmi přesvědčivé, podpořené dobou hudbou Jeana Wienera a také černobílým obrazem. Užil jsem si to. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Gabin byl sekáč. Ten chlap by s přehledem utáhnul resp. povýšil i tuctovou reklamu na zahradní kultivátory. Ručím vám za to, že prodej by okamžitě stoupnul na trojnásobek a nepotřeboval by k tomu ani kolo štěstí a Bédu v zádech. Žádná rozmáchlá gesta, úsporná mimika, dokonalá hra očí, se slovy šetří jak zedník cementem a vodou při pohledu na opadanou omítku, ale věříte mu každé. Tak je to ostatně s celým tímto nikam nespěchajícím snímkem J. Beckera, s příjemně ospalou atmosférou, o kterou se měrou vrchovatou stará i J. Wiener, o jednom stárnoucím zásadovém gangsterovi Maxovi, pomalu ale jistě se chystajícímu na zasloužený odpočinek. Vyděláno má, na zadní vrátka dostatečně myslel. Také má ale kamaráda Ritona, který se usadit rozhodně nechystá. Chytil druhou? mízu, vzplanul vášní k tanečnici Josy, jak to tak u chlapů bývá, pustil si před ní hubu na špacír a tak vstupuje do hry, o zlatý (cihlový) jackpot, tehdy debutující L. Ventura. Smyčka se pomaluje ale jistě utahuje a protože Max je ta stará dobrá poctivá škola ctící zásadu, že skuteční kamarádi se nehází přes palubu ani ve chvílích nejhorších, vše směřuje k závěrečnému očekávanému střetu. Ten je paradoxně tím jediným momentem, kde nemilosrdný zub času již zapracoval a sráží jinak tuhle maximálně sugestivní podívanou, lehce pod vrchol. Ovšem (před)poslední detailní záběr na Gabina, střih a kamera pluje po restauraci..., je více než výmluvný. 85%. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nesahejte na prachy, tedy spíš na zlato, protože pan Max k němu má poněkud majetnický vztah. Já tedy na nic z toho sahat nebudu, protože mé tělo není příliš odolné kulkám ze samopalu, ale jiní by si sáhnout mohli. Třeba tankový Angelo by si rád sáhnul a Ramon taky, takže válka gangsterů je na světě. Nic proti tomu, mrtvý mafián = dobrý mafián, ale v tomto případě je skutečně snadné stát na straně pánů Maxe, Ritona a Pierrota, neboť tito absolventi staré gangsterské školy mají charisma, styl a smysl pro čest. Mně to na slušnou zábavu stačilo. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Klasická gangsterka s Gabinem a Venturou v hlavních rolích. Max je sice gangster, ale není lump a přátelství má pro něj velkou hodnotu. Angelo je mladý dravec, který nekouká nalevo, napravo, jde si za svým cílem. První setkání dvou velkých postav francouzského filmu dopadlo znamenitě. Gabin s Venturou rozehráli partii, při které se jiskří, paráda. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

• Film pod lakonickým vedením Jacquese Beckera pro mě nemá tu pravou noir atmosféru a je to hlavně konverzační krimi. Je tu debutující Ventura, mladá Jeane Moreau a především jako vždy uvolněný lehce flegmatický Jean Gabin. Ne náhodou si Francouzi na konci milénia zvolili Gabina hercem století. 70%. Produkce: Del Duca Films ()

Galerie (13)

Zajímavosti (12)

  • V snímke je až v troch scénach použitá zadná projekcia. V štúdiu sú tak zachytené parížske ulice na pozadí za postavami, ktoré predstierajú, že idú autom po ulici. (Biopler)
  • V každém kufru bylo 24 kilogramů zlata. Kufry nosí všichni po dvou, aniž by s tím měli problém, ale s vahou 50 kilogramů by měl problém i mladý zdatný muž, což v tomto případě nikdo z nich není. (sator)
  • Francúzske filmy-noir 50. rokov boli ovplyvnené kľúčovou literárnou stopou, ktorú zanechala tzv. Série Noire – šlo o preklady amerických hard-boiled kriminálnych románov. V tejto snímke je to príznačné pre hudbu, ktorá je akýsi hybrid jazzu. Spája americké a francúzske jazzové rytmy s francúzskymi melódiami a hudobnými nástrojmi, najmä s akordeónom. (Biopler)

Reklama

Reklama