Reklama

Reklama

Psycho IV: Začátek

(TV film)
  • USA Psycho IV: The Beginning (více)
Trailer

Obsahy(1)

Čtvrtý díl slavné série je současně jakýmsi prologem k prvnímu filmu, který v roce 1960 natočil slavný Alfred Hitchcock. Odehrává se v současnosti, kdy už je Norman Bates, muž, který ve svém motelu zabil několik žen, vyléčen a volný. Je dokonce šťastně ženatý a čeká se svou manželkou dítě. Volá do rozhlasové talk show na téma matkovražda a svěří se moderátorce, že před lety zabil svou matku a nyní mu prý nezbývá nic jiného, než zabít znovu. Moderátorka se ho snaží udržet na telefonu a jeho záměr mu rozmluvit. Zpovídá ho a Norman se ve vyprávění dostává až na počátek svého děsivého příběhu. Jak mu zemřel otec, když byl ještě malý, jak ho jako kluka jeho šílená matka mučila a dováděla k zoufalství, a to tak dlouho, až ji nakonec v záchvatu žárlivosti, když si domů přivedla nového milence, zabil stejně jako jeho. Tím však začaly jeho skutečné potíže a v motelu, který zdědil, na to doplatilo životem několik žen. Norman prozradí, že ten, koho se chystá zabít nyní, je jeho milovaná manželka, protože se bojí, aby se s jeho dítětem děsivá historie neopakovala. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (62)

Radiq 

všechny recenze uživatele

Vzhledem ke zdravotnímu stavu Anthonyho Perkinse v době natáčení by se to spíš mělo jmenovat "Psycho HIV: Konec", ch. Řekl bych, že tohle je jediné pokračování Hitchcockova Psycha, které dává smysl. Ovšem není to zas kdovíjak chytré. Nápad s voláním do rádia je opravdu debilní a vůbec nechápu, co by Normana Batese vedlo k tomu, aby se takhle veřejně svěřoval (mimochodem se představí jako Ed, což je asi odkaz na vraha a úchyla Eda Geina, kterým se inspirovala postava Normana). Ještě že nám moderátorka prozradí, co je to matkovražda: "Tak se nazývá to, když zabijete svou matku", chch, fakt? Divné mi bylo, že ve trojce ho zatkli a měli zavřít někam na doživotí, ale teď je najednou zas volnej a dokonce má za manželku ženskou, která o jeho minulosti ví, protože ho sbalila v ústavu. Takže logika často úplně mimo. Ale ten pohled do minulosti bylo něco, co mě zaujalo. Ten počátek, ty jeho prapůvodní motivace a konečně odhalení toho, co vše mu ta matka prováděla a jaký mezi nimi byl vztah. A hlavně tady opět bylo použito hudební theme od Bernarda Herrmanna, což v jinejch sequelech chybělo. PS: á, už jsem na to přišel - podle IMDB se události z Psycho 2 a 3 v tomto díle ignorují, a proto to místama nedává smysl. Hned je mi líp, taky bych je nejraději neviděl. ()

Gothic 

všechny recenze uživatele

Hloupoučké zakončení série, tenhle film nedýchá, nežije. Pár kýčovitých podobenství a návrat do dětství, to nic dobrého nevěští. Čas utíká a Anthony stárne, už to není Psycho, jen trocha hlíny tvárné, Hlíny z hrobu kde spočinout musí, kdo miloval jedničku, čtyřka se mu hnusí. Plačte lidičky za odcházejícími dějinami, tenhle díl však zůstal za branami. ()

Reklama

Trevor 

všechny recenze uživatele

Podobne ako o niečo neskôr v sérii Hannibal sa diváci dočkali aj začiatku vyrozprávania príbehu o Normanovi Batesovi. Dej, ktorý sa odohráva ako telefonát samotného Normana Bates do talkshow v rádiu je prepadákom.Ak by sa príbeh zameral iba na detstvo a rannú dospelosť 15 ročného Normana ( v podaní v tom čase 19 ročného Henryho Thomasa, čo je síce vidieť avšak film sa vďaka tomu v niektorých scénach aspoň vyhol zbytočnému rozruchu, ktoré by obsadenie mladšieho herca určite priniesli ) mohlo to byť podstatne lepšie. Postupný prerod z milého chlapca v masového vraha by bol lepším záverom série ako obrátenie sa Normana vďaka odrazu vlastnej tváre v čepeli kuchynského noža v baránka. Ak by scény z minulosti neboli zvládnuté relatívne dobre tak by výkon moderátorky, Normanovej ženy či samotný záver film posúvali k hranici odpadu, takto to je na hranici 40%. Psycho však nemalo, rovnako ako Krstný otec, pokračovať. Malo byť jednou samostatnou perlou filmového plátna. ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Po slabučkej trojke zlepšenie: dejovo, herecky a aj po technickej stránke (a v neposlednom rade potešilo aj znova počuť tóny Bernarda Herrmanna prevzaté z originálu). Henry Thomas ako mladý Norman Bates a Olivia Hussey ako pani Batesová boli správne kastingové voľby, prequelová časť (objasnenie mladosti Normana, ich vzťahu s matkou a samotnej vraždy) ma bez výhrad bavila. Druhá dejová línia zasadená v súčasnosti (Norman plánujúci finálnu vraždu a rádiohovor) je slabšia, no stále dokázala udržať moju pozornosť. Kameňom úrazu je finále v Batesovom moteli, ktoré je jednak z pohľadu Normanovej manželky (prečo kurva neodišla?!) absolútne nelogické, ale ako metafora o tom, že Norman konečne našiel pokoj a šťastie v podstate funguje. Natočené a podané je to však veľmi nešťastne a miestami bolelo v týchto momentoch na film pozerať. Od originálu (a aj dvojky) o triedu slabšie, no podľa mňa nie úplne zbytočné pokračovanie: ako posledná rozlúčka s Normanom Batesom, resp. Anthony Perkinsom ma štvorka neurazila. Aj keď určite mohla byť ešte lepšia. 55% a 3* ()

Dinsberg 

všechny recenze uživatele

Tenhle díl se jediný vymanil ze zajetého vzorce: krásná žena + motel u cesty = co s tělem? Poprvé má Norman Bates strach ne o to že ho odhalí, ale o to, že děs bude pokračovat, když se narodí jeho dítě. Proto se musí vrátit do rodného domu a z démonem minulosti skoncovat jednou provždy. Tenhle film je jediným pokračováním, protože předešlé dva jsou jenom plagiáty. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Interiér ložnice matky se poněkud liší od originálu, kde měl koupelnu a další skříň. (Benjamin-L)
  • Jedná se o první film, který byl natočen v Universal Studios na Floridě. (Cheeker)

Reklama

Reklama