Reklama

Reklama

Divergence

  • USA Divergent (více)
Trailer 3

Ve světě budoucnosti jsou lidé rozděleni na pět frakcí podle svých dobrých vlastností. Každá vyznává jiné hodnoty, společně ale vytvářejí harmonický celek. Jenže hlavní hrdinka Tris do žádné škatulky nezapadá a test ukáže, že je divergentní - nebo-li má předpoklady a talent pro více frakcí. Systém okamžitě ukáže svou odvrácenou tvář a z Tris se stává lovná zvěř. Kdo se liší, znamená hrozbu. Hrozbu je třeba zlikvidovat. (Bontonfilm)

(více)

Videa (15)

Trailer 3

Recenze (1 128)

juta 

všechny recenze uživatele

Divergence jako film se celkem vyvedl. Bohužel mi připomínala formát Hunger Games, které jsou ve srovnání o něco lepší. Opět tu je ale zajimavá myšlenka, ale pořád jsem měl pocit, jakoby byly některé věci použity již v jiných filmech, přesto šlo o příjemnou podívanou a na pokračování se budu zase těšit. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Jelikož jsem díky náhlému osvícení objevil návod na nejlepší komentář ČSFD, zkusím to hned na prvním filmu, který jsem se rozhodl okomentovat. (Pro přesnost nejdříve uvedu ten návod: 1. Nepsat vůbec o daném filmu. Zážitek ze života líbí se nejvíc. Případně kritika společnosti obecně. Lidi chtějí mít názor. 2. Použít co nejvíce zkomolenin, neologismů a "dvojsyslů". To je nejvíce vtipné. 3. Pro jistotu převzít něco od Verbala. - Jen pro silné žaludky, ale je to terno, lidem se totiž líbí napodobeniny.) Tedy i já chci mít nejlepší komentář. Dejte mi šanci. Tedy: 1. To jsem takhle jednou jel do Prahy na Judas Priest. Lidí jak psů, všude samej žužu depešák. Po hodině jinak skvělého koncertu jsem už potřeboval strašně chcát. Deset minut jsem hledal hajzly, ale to není důležité. Prostě stojím zády ke dveřím a chčiju do mušle, když tu náhle někdo vešel a hned na mě spustil: "Vodkaď, vole!" Já na to: "Ze Sokolova, vole." "Jaký to tam je?" von na mě a já pohotově odpovídám: "Dobrý, až na ty cigány!" Dál nevím, co se dělo, pač mi ten cikán rozbil hubu tak, že jsem ani nevěděl, jakou písničku zrovna hrajou, ale asi to bylo Turbo lover. Ten divergentní útočník měl sílu jako hovado a já si zrovna držel pinďoura, tak jsem se nemohl ani bránit. Prostě blbý. 2. Co dodat k tomuto flipu? Disturbní svlečna neví, kterou mušli si vybrat a tak se dá ke švestkám. Záhy zjistí, že škola je tvrdá jako pyj jejího instrkala. Jo, instrkala, přesně tak, jak to píču. Nevím ale, jak to hovnotit. Je to děvčí Roman a pi-fi jen okrajově. Takové rádoby posrapo, ale pro holky. Sysel unikne hned záhy a pak jen nuda jak na abadondním večírku pro překročilé, hihihihi 3. Eklatantní paralela Vorlíčkovy tvorby s giganty žánru jako Tarkovský, Von Trier či Buňuel je flagrantní již od prvních minut tohoto elaborátu adespotonu orální kultury. Především afiliativní symbol sovy (ať už mající jakýkoliv signus) představuje edukovaného telebedekra, který významně asistuje divákovi prožít smysl všech mistrových metafor a navodit tak signifikantní inverzivní tendence. ()

Reklama

Eodeon 

všechny recenze uživatele

všechna zdejší srovnání s Twilight a s Hunger Games jsou samozřejmě namístě a ilustrují velmi zřetelný trend v současné kinematografii. já bych ale ještě rád doplnil drobné srovnání s Hostitelem, jedním z nejhorších áčkových sci-fi loňského roku. stejně jako Divergence a Hunger games se jedná o svérázné postapo, v němž ovšem ani tolik nesejde na nějaké válce několika buněk lidských přeživších proti invazi mimozemských agresorů "kradoucích" lidská těla, což také krásně navazuje na trend trvale přítomný v americké větvi science-fiction už od padesátých let, jako jde především o to, jestli "hrdinka konečně políbí jeho nebo raději toho druhého". mezi celkovou situací partyzánské války a teen (nebo snad dokonce tween) romantickou rovinou filmu žádné napětí vlastně není. on totiž osud invaze svým způsobem opravdu záleží na tom, koho hrdinka filmu právě líbá, jakkoliv šílená ta myšlenka je. /// nenechte se splést, ten v uvozovkách "ženský" vklad v příbězích Stmívání, Hladových her, Hostitele či Divergence mi není nijak protivný. ba naopak, vítám ho. proč, o tom bych spekuloval nerad. snad proto, že sám mám své sentimentální sklony, nebo proto, že mi to v rámci fantastických žánrů připadá jako stále ještě nevyčpělý závan čehosi svěžího a nového. a snad i proto, že rád čtu slash. podstatné je, jak se to implementuje. odstrašující případ skýtá právě příliš okatý patos Hostitele, zatímco u Hunger games si téměř nikdo z diváků nestěžuje či snad nevšímá, že prioritní jsou komplikované romantické vztahy hrdinky před její úlohou spasitelky v dystopické budoucnosti. u Hladových her je zkrátka snazší akceptovat romantiku i fantastiku v jednom balíčku bez ohledu na to, které ingredienci dáváte osobně přednost, zatímco Hostitel sotva koho přesvědčí. Divergence zůstala kdesi na pomezí těch dvou extrémů. považuji jí za výrazně nepřesvědčivou, jelikož 1.) není konceptuálně dotažená a řemeslně zdatná, což souvisí i s druhým důvodem: 2.) s tematickou povrchností. nelze se divit tomu, že fiktivní budoucnost tak, jak si Divergence vykresluje, nemá žádné realistické opodstatnění, protože důvod pro její konkrétní podobu nemá s realismem co dělat. je jím apel na divačky, že jsou výjimečné ve srovnání se svými stádovitými vrstevníky, že jsou schopnější, než by samy byly s to věřit, a že mají plnou kontrolu nad svým osudem, jakkoliv to paradoxně nemůže platit o všech, pokud vůbec o některé z oslovených divaček. /// opět se nenechte mýlit. problém, který s filmem mám, není ani tak ideologický. ať si ty bludy o vlastní jedinečnosti šíří kdo chce a ať jim kdo chce věří. problém je, že tak, jak jsou podané ve filmu, vyznívají nejenže pokrytecky, ale přímo odporně povrchně a do značné míry je ta ideologická masáž diváckého sebevědomí až příliš citelná, tudíž až příliš násilná. s ohledem na to nevidím důvod odpouštět ani poněkud laciné řemeslné provedení, při kterém ta nevěrohodně vykreslená podoba budoucnosti vlastně vypadá i od oka zcela neskutečně (suspension of disbelief se prostě nekoná). a i relativně zajímavé jednotlivosti, jako například schopnost konfrontovat nejhorší děsy člověka pomocí řízené halucinace, nejsou než zmařeným potenciálem, který stejně jako všechno ostatní nebyl dotažen do konce. a tak ironicky to jediné, co dovedu ocenit, je ten všemi ostatními nenáviděný sentiment - ten jediný poctivě vybudovaný, věrohodný a elegantně dotažený element zamilovanosti hlavní hrdinky a Čtyřky. ale i když to ocenit dovedu, samo o sobě je to málo. až příliš málo. () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Co se v posledních letech osvědčilo, po tom tvůrci milerádi sáhli. Nedívali se doprava, doleva, nepídili se po originalitě, jeli na půl plynu. Výsledek v podobě podívané pro dospívající dívky, á la zase žijeme ve společenstvích podle svých hodnot a ctností, je tak skrz naskrz průměrný. Hlavní hrdinka dosud pomáhala hlavně druhým, vyznávala pokoru. Teď musí bojovat o přežití, protože se stává pro nastavený systém nebezpečnou. Ještě, že je tu frakce, která jí naučila střílet, skákat z vlaku a svlékat instruktora, co má cool tetování na zádech. Snímek okatě parazituje na úspěchu svých předchůdců, stejně jako ty parazitovali na ještě starších brášcích. Třeba na nesmělém čaroději z Bradavic. Nějak výrazně znepokojivý svět jsem z plátna nevnímal, vyváženost i rytmizace akce bohužel letí oknem, Shailene Woodley je naštěstí poměrně slušná, Kate Winslet naopak zoufale bezkrevná, což je k neuvěření. Režisér Neil Burger se zřejmě nudil. Když si to shrnu: klišé v místy docela chytlavém kabátu!! ()

pepo 

všechny recenze uživatele

S príchodom Twilightu sa za posledných pár rokov v Hollywoode vytvoril nový žáner, ktorý má u mňa skratku DMVZ (dospelému mužovi vstup zakázaný). DMVZ filmy majú veľa spoločného napr. sú podľa úspešnej knižnej predlohy pre mladých, hlavný hrdina je svoje vnútro hľadajúca teenagerka, filmová dramaturgia je nahradená fanúšikovským požiadavkam ( takže je to neskutočné rozťahané a nefunčné - pretože v knihe to bolo takto a zfilmujte všetky kapitoly), pohybuje sa to v žánri sci-fi/fantasy a väčšinou je to úplne idiotské/debilné/urážlivé/nechtiac vtipné... A Divergent je presne taký ako ho fanúšikovia DMVZ chcú. Takže v konkurencii filmov, kde kvalitatívne kraľujú záverečný dvojdiel Twilligtu a dvojka Hunger Games je to v podstate úplne ok. žánrových 7/10 ale inak je to samozrejme hrozný shit (na nejakých 4/10). P.S. Shailene Woodley je vynikajúca herečka ale sem sa vôbec ale vôbec nehodí - vynikajúca by tu bola napr.Saoirse Ronan ()

Galerie (171)

Zajímavosti (39)

  • Kate Winslet (Jeanine) byla během natáčení v pátém měsíci očekávání třetího potomka, syna Beara Blaze, a přesto odmítala při náročných scénách kaskadérského dvojníka. Režisér Neil Burger ale takovou nervozitu dlouho nevydržel a pro Kate přizval záskok, který byl prosazen i přes její protesty. (MartinezZ)
  • Natáčelo se v Chicagu od 16. 4. 2013 do 16. 7. 2013. Scény výběru frakce se točily v Seventeenth Church of Christ, Scientist (moderní kostel Křesťanské vědy). Dotáčky probíhaly v Los Angeles od 24. 1. 2014 do 26. 1. 2014. (Hal_Moore)
  • Anténový systém vystavěný kolem města byl inspirován anténou Duga, která se nachází v ukrajinském Černobylu. Ta měla za úkol vidět až za horizont a zkrátit tak dobu zjištění nepřátelského vojenského útoku. Ta filmová měla evokovat, že všichni a všechno jsou pod neustálým dohledem systému frakcí. (vojacekr)

Související novinky

Zemřel herec Ray Stevenson

Zemřel herec Ray Stevenson

22.05.2023

Velice smutná zpráva zasáhla v pondělí filmový svět. Milovaný a uznávaný herec Ray Stevenson zemřel ve věku 58 let. Zprávu potvrdil server Deadline s tím, že Stevenson údajně zemřel v Itálii, kde… (více)

Twilight sága se vrací

Twilight sága se vrací

20.04.2023

Mysleli jste si, že nic horšího než remake Harryho Pottera v podobě televizního seriálu už nehrozí? Pak vězte, že studio Lionsgate čerstvě oznámilo také návrat Twilight ságy. Stmívání se pak rovněž… (více)

Sherlockova sestra míří do kin

Sherlockova sestra míří do kin

11.01.2018

Vlna young-adult sérií nám po Stmívání, Hunger Games a Divergenci trochu utichla (už nás čeká jen třetí Labyrint), ale nebojte se – další filmy jsou za dveřmi! Elizabeth Banks chystá Rudou královnu,… (více)

Nalaďte si novou fantasy

Nalaďte si novou fantasy

14.06.2015

Twilight sága je za námi a Hunger Games a Divergence také brzy dospějí ke svým filmovým koncům. Hollywood tak hledá nové dívčí látky, které by mohly lámat kasovní rekordy, a momentálně se zajímá o… (více)

Reklama

Reklama