Reklama

Reklama

Nebojácná a věčně optimistická Anna se vydává na velkolepou výpravu v doprovodu drsného horala Kristoffa a jeho věrného soba Svena, aby nalezla svou sestru Elsu, jejíž ledová kouzla uvěznila království Arendelle do věčné zimy. Na své pouti se Anna a Kristoff setkávají s podmínkami, které si nezadají s nejvyššími velehorami světa, mýtickými trolly a legračním sněhulákem Olafem, a navzdory drsným živlům se zoufale pokoušejí dosáhnout svého cíle dříve, než bude zcela pozdě. (Falcon)

(více)

Videa (29)

Trailer 1

Recenze (1 294)

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Zhlédla jsem to, protože jsem na internetu neustále viděla gify a pořád o tom někdo mluvil, a že prý je to tak super jako Tangled, tak jsem si řekla, že to musím vidět. Sice Tangled se mi líbilo o dost víc, ale bylo to hodně dobré. Vtipné, rychle to utíkalo, dokonce i ty písničky byly některé pěkné. Co však bylo ze všeho nejlepší byl Olaf, ten snad ani nepotřebuje komentář :D 5* a teď si jdu postavit sněhuláka. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Áhój, jsem Oglaf, mám rád víc než jen vřelá objetí, a s těmi hromadami pornoklipů s Annou a Elsou, co se válejí na netu, nemám nic společného. Tato podvratná úvodní věta nemá jiný účel než ukázat, jak se to má s Ledovým Královstvím, Ledovou Královnou a dobrými animovanými filmy. Ale nemějte nějaká podivná očekávání, je to přece jenom Disney, takže kontroverze jsou VYLOUČENÉ. Tedy "přece jenom", vhodnější by bylo říct "především". Ledové Království víc než kterýkoliv disneyovský animák předtím dokazuje, jak lehce oblbnutelnými se stali diváci i takzvaní akademici, protože dějově odfláknutější film snad ještě tohle studio nevyprodukovalo. Ale i když tady nedává nejmenší smysl hlavní dějová linka, zvraty typu Hans, trolující - a pro účely zvýšení koeficientu roztomilosti filmu také trolololující - trolové, nordičtí gayové se saunou (zajímavé, že tohohle si nikdo nevšiml, ale kvůli hlavní písni Let It Go se strhly jakési coming-outové kontroverze:)), a řada dalších věcí je přinejmenším podivná (měl jsem nemocné děti, tak jsem to viděl během jednoho týdne asi desektrát), faktem je, že některé scény dokáží budit patřičné emoce i v otrlém divákovi, že Idina Menzel podala s už zmíněnou Let It Go zaslouženě Oscarový výkon (BTW smysl té předělávky s Demi Lovato opravdu nechápu...), a že po vizuální stránce tradičně nejde asi nic vytknout. Alespoň mám s mnoha rodiči, kteří si navykli odkládat své děti k filmům o princeznách, barbínách, ponících apod., o čem diskutovat;) Ale víc jak hlavně řemeslných 70% téhle přehlídce pro Disneyho zřejmě už standardní scénáristické lenosti rozhodně dát nemůžu. Je smutné, o kolik promyšlenější a originálnější byl předfilm Get A Horse... ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Na vlásku sice bylo ještě o něco hravější, zábavnější a disponovalo mnohem vtipnějšími charaktery. I tak ale za ním jeho zimní nástupce příliš nezaostává. Tempo je zběsilé, písně chytlavé, vizuál je opět úchvatný a klasický disneyovský humor stále funguje na jedničku. Jenže ten příběh bohužel nedává moc smysl a čím víc se nás snaží tvůrci překvapit nějakým twistem či zběsilým koncem, tím víc se jim celý děj rozpadá pod rukama. I přesto však jeden z nejzábavnějších animáků loňského roku. A toho sněhuláka chci domů. Tedy v tomhle případě spíš na zahradu.70% ()

juta 

všechny recenze uživatele

Poměrně nezáživná pohádka, která toho nabízí velmi málo k pobavení a to je určena pro ty nejmenší, pro které by se měly vymýšlet bláznivé kousky v neustálém koloběhu po celou dobu filmu. Zdálo se mi, že zde není žádný originální prvek, klišé tu, klišé tam, vše bylo takové ohrané. Opravdu nic extra a ještě navíc muzikálové prvky, které opravdu v pohádkách nemusím, škoda. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Prvních 10 minut bylo nadějných. Měly atmosféru, vyvolaly ve mně náladu a zájem. Ale jejich potenciál zapadl pod led. Je to o lásce dvou sester, a přitom se vlastně nemá šanci kromě těch 10 minut nijak rozvíjet, měnit nebo něco. Jen se dojde k základní premise a to je všechno. To za prvé. Za druhé, co vídám v pohádkách čím dál častěji, absolutní zbytečnost mužských postav. Není to tak silné, jako v mnou nedávno zcela shozené Rebelce, ale ve skutečnosti žádná mužská postava děj jako takový neovlivní, neučiní jediné rozhodnutí, změnu směřování, nic. Jediným smyslem jejich existence je, že "je to přece pohádka, tak by tam něco takového mělo být," ale bez skutečného významu pro děj. Jen si to vemte od chvíle, kdy se Anna potká s Kristoffem. Ona ho založí. Ona ho zachrání před vlky. Ona ho zachrání před pádem do propasti. Ona oba zachrání před sněžným obrem (kterého vyčarovala její milující sestra a který je málem zabije). A tak dále. Kristoff je prostě vedlejšák jak vyšitý, jestliže se předtím kritizuje, že se Anna zasnoubila s Hansem po jednom dni, tak s Kristoffem měla ve filmu prostoru na rozvinutí vztahu prakticky ještě míň. V přístupu ke Kristoffovi mi to dost připomnělo asi před rokem viděný horor Mamá: taky hlavní mužskou postavu scénář vůbec nedokáže do příběhu zasadit tak, aby tam dotyčný k něčemu byl, nějak děj nasměroval, ovlivnil. A ne, není to má misogynní netolerance k samostatným ženám. Naopak soudím, že by to asi fungovalo líp, kdyby film byl naopak více jen o Else a Anně a neřešily se lásky a zrady či si čas nekradly zpívánky a trapný humor. Opravdu, co si z toho má vzít mužský divák, neřkuli kluk. Holky vás budou zachraňovat, takže se o nic nesnažte, nevyvíjejte žádnou vlastní aktivitu? Kurňa už. Pak tu máme Olafa, který je otravný skoro jako Jar-Jar Binks, aneb tohle má být humorná postava? Alespoň sob celkem ujde. Další problém je, že spousta věcí je nelogických, a to i na pohádku. Zvrat s Hansem byl opravdu pitomý, stejně tak to, že Hanse nejdřív v království všichni milují, a pak zase tleskají jeho konci, aniž v tu chvíli ještě mohli vědět, co měl za lubem. Jo, pobavilo mě to samé co Františka Fuku, když záliv tál, čekal jsem, že se všichni pěkně namočí a ona jako na potvoru se zrovna pod nimi vynořila loď. Ach jo. Potenciál tam rozhodně byl, jestli se o tom dá u animáku mluvit, tak vizuál je pěkný a má to skvělé kostýmy :) Takové lepší dvě. Chtělo to prostě jiný scénář, který napíše někdo s mozkem. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (84)

  • Ačkoliv věčná zima, která pohltila království Arendelle, pravděpodobně překonává veškeré sněhové rekordy, ve skutečnosti byla největší sněhová nadílka za jediný den, o které máme záznamy, 192 centimetrů v Silver Lake v Coloradu v roce 1921. Předpokládá se, že v odlehlejších oblastech byl tento rekord překonán, ale nebyl přítomen nikdo, kdo by o tom podal zprávu. (Zdroj: Falcon a.s.)
  • Kristoff (Jonathan Groff) hraje na hudební nástroj, který má sice čtyři struny, ale jen tři ladicí mechanismy. (DexMASTER094)

Související novinky

Symfonická show Christmas in Hollywood

Symfonická show Christmas in Hollywood

02.12.2023

Orchestr Prague Pop Symphonics připravuje velkolepý koncert filmové hudby, na kterém představí oblíbené melodie z filmů, bez kterých si období nejkrásnějších svátků v roce neumíme už ani představit.… (více)

Do Ledového království se vrátíme i počtvrté

Do Ledového království se vrátíme i počtvrté

17.11.2023

Disney dlouhodobě sází na jistoty. Vzhledem k tomu, že nejvýdělečnější filmová sága všech dob, tvořená superhrdiny od Marvelu, je v nemalých problémech, jež byly jen zdůrazněny obrovským kasovním… (více)

Barbie má miliardu

Barbie má miliardu

07.08.2023

Ačkoliv Margot Robbie studiu Warner Bros., když pro projekt sháněla financování, slíbila, že Barbie může vydělat miliardu, sama tomu příliš nevěřila. Měla ale pravdu. Komedie na motivy ikonické… (více)

Reklama

Reklama