Režie:
Wally PfisterScénář:
Jack PaglenKamera:
Jess HallHudba:
Mychael DannaHrají:
Johnny Depp, Rebecca Hall, Paul Bettany, Morgan Freeman, Cillian Murphy, Kate Mara, Cole Hauser, Cory Hardrict, Olivia Dudley, Clifton Collins Jr., Luce Rains (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (859)
Předně upozorňuju, že tady si asi dost zaspoileruju. Šel jsem na Transcendence do kina a vůbec jsem nevěděl, co od něj mám čekat. Kritiky byly dost drsný. Jenže kdo kdy řekl, že já poslouchám kritiky, žejo. Do toho mně přijde, jako kdyby novináři pořádali nějaký hon na Johnny Deppa. Že prej jeho filmy už nejsou tak dobrý, že prej už jeho postavy nejsou tak zajímavý, a že prej je tenhle film šíleně překombinovanej...Já nevím, na co kritici koukají, ale podle mě odešli v prvních deseti minutách, protože kdyby viděli celý film, nikdy by tihle údajní fanoušci filmu nemohli takové kraviny tvrdit právě o Transcendence. Je teda pravda, že první půlhodina byla dost náročná, skoro jsem přemýšlel, že si v kině hodím dvaciáše, jenže jakmile se rozjela první debata o bohu, začalo to bejt docela zajímavý. Wally Pfister tady připravil naprosto perfektní filozofickou půdu krásně rozjetému thrilleru. Co kdyby někdo našel boha, co kdyby se ten bůh zhmotnil a měl podobu člověka a co kdyby se snažil vládnout? Snažil by se vládnout dobře a nebo špatně? Těžko říct, člověk by to stejně nepochopil. A jak sám film několikrát opakuje. Co člověk nepochopí, toho se bojí. A proto z toho v druhé půlce vzniká naprosto parádní sci-fi, čímž si mně režisér okamžitě získal. Závěr pak dopadl nejlépe jak mohl. Přemítal nad city, dobrem a zlem a mně se to hrozně líbilo. Líbila se mi hlavně ta scéna, kde se Johnny rozhoduje zdali své milované pomůže nebo ne. A záměrně nevysvětlím nic víc. To se prostě musí vidět a buď Vám ten závěr udělá vysloveně dobře...a nebo ne. A tím se podle mě odvíjí i celkové hodnocení tohoto filmu. ()
Aktuálním mene tekel vývoje lidstva je dle amerických sci-fi filmů umělá inteligence. Jestliže ale byla AI v nedávném HER sexy a sledovat onen film byl vyslovený divácký požitek, pak Transcendence je spíše projev divácké bezradnosti, jak film interpretovat a jak naložit s jeho poselstvím, a v druhé půli snímku snad místy i nefalšované nudy. Nolanův dvorní kameraman Wally Pfister se zhlédl v mistrovství velkého režiséra a usedl poprvé na režisérskou stoličku. Po zhlédnutí jeho režisérského debutu ale nezbývá než konstatovat: Pane Pfistere, držte se raději svého řemesla a zůstaňte jen za kamerou... ()
Děti, děti, ten film vůbec nemá dějový oblouk! Byly časy, kdy jsem si myslela, že není fyzicky možné, aby mi film stvořený z přítomnosti Rebeccy Hall, Paula Bettanyho a Cilliana Murphyho působil cokoliv jiného než absolutní radost. Tyto časy jsou pryč. Transcendence disponuje něčím jako vágní myšlenkou, co by chtěla pojednat, ale to zpracování... to zpracování. Nehotový, nedospělý polotovar. ()
Pro mě osobně to není taková blbost, jak se tady někteří snaží naznačovat. Ano, není to promyšlené do detailů a jako v každém (!) filmu zde najdete chyby a otázky "ale proč". Přesto, příběh dokáže pracovat s několika klišé, kterým se efektně vyhne (např. vědec se nechce stát duší ve stroji, ale jeho manželka to chce). Zaujalo mě, jak se v posledních letech začíná i po filmové stránce řešit kyberparanoia a pohled autorů prochází evolucí (Nepřítel státu to začal, Eagle Eye pokračovalo, Kapitán Amerika to dostal do komiksu...). Transcendence nabízí jiný pohled, který mě zaujal... obrovský spoiler... protože už kdysi v hodinách dějepisu jsme řešili, že absolutismus ve správných rukou, může být nejefektivnější nástroj globální změny. Proč by tedy konec filmu měl být "hipík", vždyť přesně o tohle, ekologickou záchranu, se tu poslední roky snažíme. Transcendence tak odráží současný paradox mezi technickou/technologiemi, které neustále rozšiřujeme, zdokonalujeme na úkor všeho okolo, a snahy vrátit se k přírodě, k udržitelnému rozvoji, k ekologickému životu. Řešení tohoto problému mě zaujal a má co říct, srovnávat ho např. Stalo se, je opravdu zcestné. PS: Depp po všech těch pirátech pro mě osobně naprosto ztratil jakékoliv kouzlo. PPS: u některých komentářů mám pocit, že ten film je protitechnologiím, opravdu? Sakra, já viděl jiný film! Viděl jsem způsob, jak využít technologii jako nástroj k nápravě světa, a to že to kluci z FBI a pár pseudo-antikyber-teroristů nepochopilo, je prostě jen velká škoda:) ()
,,JE TO V DEŠTI. JE TO V MRACÍCH... V PŮDĚ... VE VODĚ... VŠUDE TO BUDUJE SVÉ KOPIE.“ /// Neexistuje nic hnusnějšího, než nudnej filmovej úvod! Nakonec vím, že neexistuje nic hnusnějšího, než nudnej celej film. Jak já si tak přál, aby zrychlili… Filosofický sci-fi, který biblicky filosofickýmu Noahovi nesahá ani po (suchý) kotníky. Síla myšlenky, ta tady samozřejmě je. Bohužel to provedení je hloupý. HLOUPÝ! Ne technicky, to se mi celkem líbilo. A tak chápu, že ti co choděj na čumendu, jdou vejš. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vo nanotechnologii mě už nebaví jen číst. 2.) Chcu vysvětlit parchantům, proč ve skříni furt schovávám Y2K. 3.) Thx za titule ,,DENERICK“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Galerie (97)
Zajímavosti (20)
- Predstaviteľka Evelyn bola nakoniec vyberaná spomedzi troch herečiek – Emily Blunt, Rooney Mara a Rebecca Hall. Postavu nakoniec získala posledná menovaná. (Sufferer)
- V 96. minutě, když přijede Evelyn (Rebecca Hall) ke sluneční elektrárně, jsou patrné stíny, které vrhají solární panely. Lze však také vidět, že slunce svítí z druhé strany, než by mělo, a v dalším záběru dokonce stíny chybí úplně. (Terva)
- První volbou režiséra pro hlavní roli Willa Castera byl Christian Bale. Ten ovšem nabídku odmítl a tak roli získal Johnny Depp. (Lucasion)
Reklama