Režie:
Wally PfisterScénář:
Jack PaglenKamera:
Jess HallHudba:
Mychael DannaHrají:
Johnny Depp, Rebecca Hall, Paul Bettany, Morgan Freeman, Cillian Murphy, Kate Mara, Cole Hauser, Cory Hardrict, Olivia Dudley, Clifton Collins Jr., Luce Rains (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (859)
Příběh by snesl menší úpravy, závěrečná bitva vypadá docela i směšně. Lidský odboj proti megalomanskému počítači čítá zhruba jedno dělo. Takovou ofenzívu v ulicích městečka, které navíc ani léta nezajímá FBI, bych se zřejmě nedočkal ani ve filmu Uwe Bolla. Johnny Depp je v mých očích dávno odpískaným hercem. Tady nemá vlastně ani co nabídnout. Transcendence jasně ukazuje, že filmová režie talent jednoznačně vyžaduje. Hlavně prvních 40 minut jsem zděšeně koukal, jestli tohle nemá být náhodou nějaký špatný vtip. Nebudu psát, že by se jednalo o zklamání, film dodává dostatečný počet podnětů aby se na něj jen tak zapomnělo. Spíše jeho problém tkví jen v tom že je mizerně natočen a vyprávěn. Wallymu kdo svěřil takový balík do klína aby si vyzkoušel režisérskou židli v poměrně drahém filmu, ten člověk musel být trošku šílený. 40% ()
Ona naruby. Vypreparování krásně tajemné a sexu loudící Scarlett Johansson do podoby nezáživného a ukecaného Johnny Deppa, který šedou kůru mozkovou vyměnil za pořádně velké úložiště dat a v něm rodící se kupu záludností. Abychom se v příběhu neochomýtali jen kolem těch jedniček a nul tak jsou tu i postavy z masa a kostí, ale většinou se jen zmateně pohybují ve vlastním nevědomí na jaké straně barikády že bojovat. Už kdysi lidé věděli, že oheň je dobrý sluha, ale zlý pán .. tady se obdobně tápe, co že to po nás ta virtuální realita chce a kdy je potřeba ji pochcat, aby nenapáchala větší škody .. ()
Navzdory ohlasům kritiků z Rotten Tomatoes musím říct, že Transcendence z hlediska žánru dopadla velmi slušně. Čekala jsem zlomyslný počítačový systém snažící se zničit lidstvo a polovinu stopáže zasekanou akčními scénami, scénář se ale namísto cestou blockbusteru vydal cestou myšlenek a vysoce zajímavě zobrazil hlavní konflikt ve filmu, aniž by dal divákovi přímo najevo, kdo je v něm antagonistou. Ano, logických přeslapů je v Transcendence požehnaně, ale za tu originální stavbu centrálního příběhu a jako opozici proti kritickým ohlasům tentokrát těch 7/10 zaokrouhlují nahoru. ()
Technologie jsou dobrý sluha, ale špatný pán kradoucí duše, áno? Působí to dojmem, že Pfister je senilním starcem (přitom je to takový mladík), který by „všechny ty internety zakázal!“. A tento svůj světonázor se rozhodl světu sdělit skrze rádoby uvědomělý „techno“-thriller, kde o každodenních technologiích vládne představa, jakou by si vytvořil váš prapraprapředek, kdybyste se vrátili časem a snažili se mu vysvětlit, co že to vlastně je ten internet, cloudové úložiště, nahrávání/stahování apod. To vše je sice nechtěně směšné málokdy vídaným způsobem, ale jde paradoxně o ten vůbec nejmenší problém, kterým Transcendence trpí. Mnohem horší je, že Pfister v druhé polovině chytí poučovací slinu a tak navíc začne kázat i ohledně stavu společnosti, světa, obsahu vaší ledničky, všehomíra… Prostě všeho co mu zrovna během natáčení přišlo na mysl či přelétlo přes nos. Akorát je echt tupý v tom co říká i jak to říká. Když do tohoto „kvazimalickovského“ konceptu navíc naroubujete scény à la vyskakování po zuby ozbrojených ajťáků ve službách FBI z tunelů uprostřed pouště, aby udělali nějaké to ratatata směrem k nanozombíkům a deklamovali přitom moudra ve stylu "nepřibližuj se k němu nebo tě nakazí virem a uploaduje vědomí do svého cloudu" (to vše samozřejmě smrtelně vážně), tak nezbývá než si hlavu nevěřícně ukroutit a o stůl omlátit či se škodolibě pobavit na účet tvůrců. A to je ostatně jediná rovina, ve které Pfisterova prvotina funguje na výtečnou. ()
Ukázka toho jak se "kritici" z csfd mýlí :) Vůbec to není tak špatné, ba naopak. Nenechte se odradit zápornými ohlasy. Bylo to mírně zdlouhavé, natahované a ten konec...bez spoileru....každopádně spokojenost i přes ty možnosti jaké tam byly.. ale vždy to jde udělat lépe, jinak, hůře..vždy se něco najde. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (20)
- Význam slova transcendencia by sa vo filozofii či teológii dal zhrnúť ako všetko to, čo presahuje zmyslovú skutočnosť, je teda mimo možného pochopenia človekom. V kresťanskej filozofii je transcendentný Boh, pretože nie je súčasťou sveta, ale jeho pôvodcom, ktorý každú skutočnosť presahuje. (Rorschach_SK)
- První volbou režiséra pro hlavní roli Willa Castera byl Christian Bale. Ten ovšem nabídku odmítl a tak roli získal Johnny Depp. (Lucasion)
- Jedná se o režijní debut Wallyho Pfistera, který se dříve proslavil především jako dvorní kameraman režiséra Christophera Nolana. Na těchto filmech s ním průběžně spolupracovali mj. i Morgan Freeman (Joseph Tagger), Rebecca Hall (Evelyn Caster), Cillian Murphy (agent Buchanan), Josh Stewart (Paul) i castingový režisér John Papsidera. (Lucasion)
Reklama