Reklama

Reklama

Mapy ke hvězdám

  • Kanada Maps to the Stars (více)
Trailer 2

Dr. Stanford Weiss (John Cusack) a jeho manželka Christina (Olivia Williams) jsou typickými představiteli hollywoodské rodinné dynastie. Ale rozhodně nejsou typickou rodinou. On je psychoterapeutem pečující o hollywoodské hvězdy a také autorem úspěšných motivačních knih, které mají jejich čtenářům zajistit více dokonalý a šťastný život. Christina se zase snaží rozvíjet hereckou kariéru jejich třináctiletého syna Benjieho, který je dětskou hvězdičkou a zároveň byl od devíti let na protidrogové odvykací kúře. Kdežto dcera Agatha (Mia Wasikowska) byla pro změnu propuštěna z léčebny, kde se léčila z pyromanie a vrací se zpět do rodiny. Agatha se po návratu stane osobní asistentkou jedné z otcových hvězdných klientek, stárnoucí herečky Havany Segrand (Julianne Moore). Ta se neustále vyrovnává se slávou své mrtvé matky. I proto urputně usiluje o natočení remaku filmu ze 60. let, který její matku proslavil. A aby toho na ni nebylo málo, musí čelit nočním návštěvám matčina přízraku. Jediným, kdo vidí životy hollywoodských hvězd a hvězdiček s nadhledem, je řidič limuzíny Jerome (Robert Pattinson). Ale i on touží po filmové slávě. (Cinemart)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (257)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ono ani nie je tak dôležité, nakoľko účinnou a chytrou (a nakoľko vôbec) satirou a kritikou na Hollywood Mapy ku hviezdam sú. Dôležité sú zvolené prostriedky, filmová reč a majstrovstvo režiséra. V neposlednom rade si film užijete tým viac, čím viac Cronenbergových filmov ste videli a môžete sa nesmierne baviť pri identifikácií jeho stále sa opakujúcich obľúbených tém a akým spôsobom ich v tomto filme (a v novom tisícročí) variuje. Nakoniec sú dôležitejšími otázky svedomia, rodičovstva, násilia a žiarlivosti, ako tá propagovaná kritika továrne na sny. Chovanie ľudí v nej je takým istým, akým je chovanie ľudí v spoločnosti, iba v showbyznise je to viac na očiach. Takže sústreďte sa na rôzne významy, kontrasty (voda-oheň, láska-smrť, atď) a detaily a budete/môžete byť (vzhľadom na znalosť Cronenbergovho diela) maximálne spokojní. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Seberu tě z ulice, platím ti, abys mohla chodit pozdě do práce a ty mi klidně menstruuješ na můj nábytek." V Hollywoodu je snadné najít hodného zaměstnavatele, ale jakmile skončí titulky, tak se z těch usměvavých sympaťáků stávají hysteričtí spratci, kteří si zaslouží ránu nějakým těžším oceněním do hlavy. Pan Cronenberg to tradičně pojal po svém a i když se z počátku zdálo, že je ze svých úchylek vyléčený, tak s přibývajícím časem dal jednoznačně najevo, že tohle se prostě léčit nedá. Bylo to zkrátka divné, vtipné, pitomé, zábavné, oslovující i nesrozumitelné, ale rozhodně to nebyla předvídatelná nuda. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Ententýky, dva Cusackovy prstíky do zadku Julianne Moore, a Cronenberg vyletěl z elektriky. A co že si to natloukl? Podařilo se mně zjistit, že nebyl až tak režijně bos, avšak byl vyhozen neúchylnými cestujícími, kteří už mu nechtěli dál trpět jeho excesy. Copak za to mohl?! Jen bezděčně sdělil svůj pohled na uměleckou filmovou sféru a jak to v ní chodí (těžko říct, jestli zrovna takhle) a možná, že nebylo jeho cílem usilovat o aféru. Mezi ním a filmem vždy panovaly poměrně dobré vztahy. Ne už tak mezi ním a divákem. Tenhle jeho film je z diváckého hlediska trochu méně přístupný a hlavně je roztahaný až běda. David Cronenberg se v něm hlavně soustředil na vybroušené dialogy, které se táhnou napříč spektrem několika postav, které mají společný jeden činitel, a sice jsou nějakým způsobem divné a mají se sebou (psychické) problémy. Úspěšnou herečku (Julianne Moore) tíží trauma incestu, považte, s vlastní matkou, mladičkého herce tíží dětská drogová závislost a vidiny a má poněkud atypické rodiče, přičemž jeden z nich je ne úplně sympatickým terapeutem hollywoodských hvězd (John Cusack). Poněkud divná a nevzhledná dívka s popálením v obličeji (Mia Wasikowska) vracející se z léčebny se stává asistentkou stárnoucí herečky a určitým způsobem koketuje se sympatickým řidičem limuzíny (Robert Pattinson) s ambicemi být slavným hercem. Všechny postavy se režisér snažil nějakým způsobem provázat. Není to nijak zvláště objevný způsob a ani se mu tenhle krok nijak zvláště nepodařil. Na dvě hodiny se toho ve filmu příliš nestane. Hodně (vulgárních) dialogů, vesměs většinou na sexuální téma, ale podávaných s tvůrčí osobitostí. Postavy jsou nasnímané po "cronenbergovsku" a tedy na pochvalu. Stejně tak lze ocenit skvělou práci s herci. Z Julianne Moore si dokonce udělal vlastní objekt sexuální touhy. Mám pocit, že doposud v žádném filmu nebyla tak sexy jako zde, a to už dávno překročila padesátku. Její psychicky rozporuplná postava stála jasně v popředí. Moore byla zcela perfektní ve své výrazovosti a složitější charakter dokázala obdařit i určitým nadhledem. Ostatní herci velmi dobří, ale trochu v jejím stínu. Cronenberg se pokusil být invenční, ale také nudný. Jeho film přímo volá po prostříhání a celkovém zkrácení. Chybí mu rytmus, prostředí, kde se klade velký důraz na dialogy, se po čase až moc opakuje a divák k žádné postavě nepřilne. Tak nějak jsou mu postavy a jejich osudy fuk. Cronenberg však stále disponuje originálním režijním rukopisem a stále je to starý perverzák. Tady se krotil. O sexu se více mluví, než že se provozuje. Pravda, chlípný divák ocení, že se mu podařilo svléknout šťabajznu Julianne Moore. Ta má ve filmu scénu sexu ve třech a také sex s Pattinsonem v limuzíně. Kupodivu byl Cronenberg v těchto scénách odtažitý a z jeho scén nesálá příliš velké vzrušení. Ostatně ani velké nadšení nemám z jeho filmu jako celku. Občas byl film na jednu stranu zajímavý a nezřídka sklouzl do nudy, až jsem málem usnul. Ovšem, v tom pomyslném dopravním prostředku, ze kterého byl slušnými cestujícími vyhozen, se ho musím zastat. Mám však pocit, že jeho tvůrčí období už nemá takovou sílu jako dřív. Co takhle zkusit mainstream? Aha, tak to ne. Cronenberg důrazně odmítá. No tak jsem zvědavý, nad kterou herečkou bude jeho hollyúd slintat příště. Tohle rozhodně ne nezajímavé téma mohl pojmout poutavěji. 60% () (méně) (více)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Peklo je svět bez narkotik. Co o tom může vědět právě Cronenberg? Mapy ke hvězdám připomínají Lynchovo Mulholland Drive. Kanadské sofistikované čuně, kdysi známé zálibou v explicitních ohavnostech, pokračuje v zacházení se subtilnějšími formami hnusu exkurzem do bombastických kulis hollywoodské každodennosti / diváckými fantazie o nich / whatever. Kde Lynch před lety rámoval bizár továrny na sny logikou snů samých, črtá Cronenberg události obrazy a události pokřivené jen nenápadně - bez trpaslíků, sametu, jen sotva znatelně vykolejené příhodnou dávkou xanaxu, valia a dalších lokálně populárních prostředků. Divák je odsouzen hodinu a tři čtvrtě nahlížet absurdně pokřivené vztahy nepravděpodobné rodinky a blízkého okolí, jejíž členové každý trochu jinak hnětou zlatonosné lejno stoky showbizu. Účinek nicméně slušný. Schizofrenie a incest se náhle jeví tím nejpravdivějším a nejlepším, co vás může v Hollywoodu potkat. ()

RUSSELL 

všechny recenze uživatele

Maps to the Stars je víceméně typicky cronenbergovsky divný a zvrácený film, jen je méně poutavý a explicitní, než jeho ostatní kousky. Rozjede se prakticky jako komedie a vzápětí se vyvine v silně psychologické drama zkoumající zvrácenost lidských duší, zejména těch, co si žijí dost nad poměry. Zápletka nakonec vyústí ve velmi zajímavé a šokující rozuzlení, jen ta cesta k němu je chvílemi dost nezáživná. I přes skvělé herecké obsazení jsem se nedokázal dostatečně sžít s postavami, a tak mi bylo po většinu času naprosto lhostejné, co prožívají a kam spějí. Film nabízí pár velmi zajímavých a pikantních momentů a na druhou stranu také několik WTF scén. Každopádně doufám, že Cronenberg nepoleví a bude i nadále přenášet na plátno své zajímavé a často zvrhlé nápady a představy. Ne vše mě dokáže naplno pohltit, ale i tak jsem rád za každý jeho nový film, i když tento řadím mezi ty slabší fláky z jeho jinak výstavní filmografie. ()

Galerie (102)

Zajímavosti (11)

  • Do roli manželů Weissových byli napřed obsazeni Viggo Mortensen a Rachel Weisz. Oba ale kvůli kolizím s jinými projekty museli od natáčení odstoupit. (ČSFD)
  • Julianne Moore obdržela na 67. ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes cenu pro nejlepší herečku. (P. J. D.)

Související novinky

David Cronenberg si vybral svůj další projekt

David Cronenberg si vybral svůj další projekt

13.05.2022

Legendární kanadský režisér David Cronenberg (Moucha, Dějiny násilí) letos po osmileté pauze od uvedení svého posledního snímku Mapy ke hvězdám z roku 2014 představí svůj nejnovější příspěvek do… (více)

David Cronenberg plánuje seriál

David Cronenberg plánuje seriál

02.09.2018

Režisér Východních příslibů nebo Dějin násilí David Cronenberg si poprvé vyzkouší televizní formát. Na festivalu v Benátkách to oznámil novinářům, podle jeho vlastních slov se pak jedná dlouhodobě o… (více)

Reklama

Reklama