Reklama

Reklama

Mapy ke hvězdám

  • Kanada Maps to the Stars (více)
Trailer 3

Dr. Stanford Weiss (John Cusack) a jeho manželka Christina (Olivia Williams) jsou typickými představiteli hollywoodské rodinné dynastie. Ale rozhodně nejsou typickou rodinou. On je psychoterapeutem pečující o hollywoodské hvězdy a také autorem úspěšných motivačních knih, které mají jejich čtenářům zajistit více dokonalý a šťastný život. Christina se zase snaží rozvíjet hereckou kariéru jejich třináctiletého syna Benjieho, který je dětskou hvězdičkou a zároveň byl od devíti let na protidrogové odvykací kúře. Kdežto dcera Agatha (Mia Wasikowska) byla pro změnu propuštěna z léčebny, kde se léčila z pyromanie a vrací se zpět do rodiny. Agatha se po návratu stane osobní asistentkou jedné z otcových hvězdných klientek, stárnoucí herečky Havany Segrand (Julianne Moore). Ta se neustále vyrovnává se slávou své mrtvé matky. I proto urputně usiluje o natočení remaku filmu ze 60. let, který její matku proslavil. A aby toho na ni nebylo málo, musí čelit nočním návštěvám matčina přízraku. Jediným, kdo vidí životy hollywoodských hvězd a hvězdiček s nadhledem, je řidič limuzíny Jerome (Robert Pattinson). Ale i on touží po filmové slávě. (Cinemart)

(více)

Videa (11)

Trailer 3

Recenze (257)

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Režisér Muchy (1986) a Prísľubov z Východu (2007) zašiel do úplne netradičných vôd a to priamo do vôd Hollywoodu, v ktorom sa teda dejú poriadne šialené veci. Aj keď si niesom istý, či som stihol spracovať a pochopiť Cronenbergov odkaz a pointu Máp ku hviezdam, môžem úprimne povedať, že som si túto filmovú jazdu naprieč kalifornské, nablištené ulice plnohodnotne užil a to hlavne kvôli výbornému hereckému obsadeniu (bezkonkurenčne kraľuje Julianne Moore) a neprepokladateľnému vývoju deja, ktorý si išiel svojou vlastnou, netradičnou cestou. ()

Hortensia 

všechny recenze uživatele

Ohromne sa mi páči zobrazenie šialenstva v tomto snímku. A jeho až démonická podstata plynúca z čírej zlo vôle všetkých postáv. Zlovôĺa, ktorá prechádza do bludov a blúznenia, prízrakov, ktoré sú sprievodcami tejto tragédie, ktorá na jednej strane bezvýcodnosťou a determinovanosťou pripomína shakespearovské masakre, na druhej anitcký Cosmopolis. Desivý, rozrušujúci film. Sympatické, že sa v dnešnej dobe niekto odváži problematizovať na filmovom plátne Eitku. ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Cronenberg už to tam prostě nemá. Zdánlivě je všechno na svém místě. Divná atmosféra, úchylné postavy, bizarní děj. Jenže bývalý režijní mág už zkrátka neumí s těmito atributy tak šikovně pracovat a spojit je do srozumitelného a koukatelného celku. Takhle tu zbylo jen chladné, sotva koukatelné nic, které člověk dokouká tak nějak s apatií a do druhého dne na něj zapomene. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Secrets Kill.“ Americký filmový průmysl Cronenberg zkoumá jako zhoubný výrůstek kapitalistického systému. Vztahy mezi postavami jsou téměř výlučně zištné. Také rodiče s dětmi řeší přednostně byznys. Přátelé, i ti mrtví, slouží pouze k získávání známostí, potažmo rolí. Lidské tělo je vnímáno jako komodita, která může být rozličnými způsoby zpeněžena a v dobré kondici se udržuje aplikováním vhodných produktů. Patologicky narcistní, do sebe zahleděné postavy se řídí logikou „všechno musí zůstat v rodině“, která je zároveň definičním znakem Hollywoodu a ústředním tématem filmu. ___ Hollywood tady představuje model morálně rozložené společnosti, jejíž příslušníci ztratili povědomí o reálném světě i vlastní identitě. Stali se postavami omezeného množství neustále variovaných příběhů, v nichž účinkovali nebo by účinkovat chtěli. Cronenberg přitom sám znejasňuje, jaký typ příběhu sledujeme. Vyprávění je záměrně nejednoznačné a minimálně napoprvé neumožňuje rozlišit, kde končí krutá satira a začíná zvrhlé rodinné melodrama (teprve napodruhé oproti tomu oceníte, jak film od návštěvy pacientky s Non-Hodgkinovými lymfomem pracuje s motivem krve). ___ Příjezd Agathy do Beverly Hills slibuje naplnění „rise-to-stardom“ vzorce o dívce, která se postupně propracuje ke slávě (např. Vše o Evě). Jak ale napovídají její popáleniny (nejzřetelnější napojení filmu na Cronenbergovy tělesné horory), dívka světem šoubyznysu zcela nepoznamenaná není a zřejmě nebude ani pasivní pozorovatelkou okolních excesů, které by následně mohla přetavit v román nebo filmový scénář. ___ Poodhalování toho, jak přesně Agatha zapadá do sítě pokroucených vztahů, se děje přibližně ve třicetiminutových rozestupech (po půl hodině se nechává zaměstnat u Havany, po hodině navštíví Benjieho). Postupné dávkování nových temných tajemství a znepokojující soundtrack, který postavy propojuje dlouho před tím, než zjistíme, čím jsou propojeny ve skutečnosti (podobnou spojovací funkci plní také Éluardova poezie, recitována mrtvými a čtená živými), nás neustále drží v napětí navzdory (záměrné) formální strnulosti. Skoro celá první hodina filmu je vyprávěná statickými záběry mluvících postav. Ve druhé hodině pak mají větší dynamiku nejen vztahy mezi postavami, ale také kamera. Od začátku jsou formální jednoduchost a minimalistická mizanscéna vyvažovány výstředním chováním postav. ___ Abychom vytváření vlastní mapy vztahů mezi hvězdami neměli jednoduché, kromě toho, že film dlouho drží v tajnosti důležité informace o postavách, lžou postavy také sobě navzájem (Agatha například před Havanou zapře vlastního otce a vyfabuluje si, jak přišla k popáleninám). Jako pouhé mediální konstrukty nejsou postavy filmu o moc skutečnější než duchové minulosti, kteří je po nocích navštěvují a nutí ke konfrontaci s urputně zapíranou minulostí, s tím, kdo kdesi pod vlastními karikaturám, s nimiž se nezdravě sžily, skutečně jsou. Namísto toho, aby jim pomohl s hledáním odpovědí a nalezením vnitřního klidu, splní některým z nich Cronenberg v závěru jiné přání – hrát v ujetém artfilmu. Tímto škodolibým gestem zřetelně vyjadřuje nechuť hrát podle pravidel Hollywoodu (i pokud jde o hollywoodskou satiru) a zároveň konečně vychází vstříc svým fanouškům, kteří jej vnímají hlavně prizmatem jeho perverzní rané tvorby. Že jsou Mapy ve skutečnosti srovnatelně perverzní, jenom ne ve smyslu fyzických nechutností, pak nejspíš doceníte až po jejich druhém zhlédnutí. 75% () (méně) (více)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ono ani nie je tak dôležité, nakoľko účinnou a chytrou (a nakoľko vôbec) satirou a kritikou na Hollywood Mapy ku hviezdam sú. Dôležité sú zvolené prostriedky, filmová reč a majstrovstvo režiséra. V neposlednom rade si film užijete tým viac, čím viac Cronenbergových filmov ste videli a môžete sa nesmierne baviť pri identifikácií jeho stále sa opakujúcich obľúbených tém a akým spôsobom ich v tomto filme (a v novom tisícročí) variuje. Nakoniec sú dôležitejšími otázky svedomia, rodičovstva, násilia a žiarlivosti, ako tá propagovaná kritika továrne na sny. Chovanie ľudí v nej je takým istým, akým je chovanie ľudí v spoločnosti, iba v showbyznise je to viac na očiach. Takže sústreďte sa na rôzne významy, kontrasty (voda-oheň, láska-smrť, atď) a detaily a budete/môžete byť (vzhľadom na znalosť Cronenbergovho diela) maximálne spokojní. ()

Galerie (102)

Zajímavosti (11)

  • Poprvé za celou kariéru natáčel režisér David Cronenberg v USA, všechny jeho předchozí filmy vznikaly bud' v Kanadě, nebo ve Velké Británii. Natáčení probíhalo 5 dní v Los Angeles a Beverly Hills. Dále se točilo v Torontu. (Phill67)
  • Bruce Wagner napsal scénář již v roce 2007, ale kvůli problémům s financemi bylo možné film natočit až v roce 2013. (Ajjinka)

Související novinky

David Cronenberg si vybral svůj další projekt

David Cronenberg si vybral svůj další projekt

13.05.2022

Legendární kanadský režisér David Cronenberg (Moucha, Dějiny násilí) letos po osmileté pauze od uvedení svého posledního snímku Mapy ke hvězdám z roku 2014 představí svůj nejnovější příspěvek do… (více)

David Cronenberg plánuje seriál

David Cronenberg plánuje seriál

02.09.2018

Režisér Východních příslibů nebo Dějin násilí David Cronenberg si poprvé vyzkouší televizní formát. Na festivalu v Benátkách to oznámil novinářům, podle jeho vlastních slov se pak jedná dlouhodobě o… (více)

Reklama

Reklama