Reklama

Reklama

Uloupil jí celé dětství... Příběh Nataschi Kampuschové netřeba blíže představovat, svého času obletěl doslova celý svět. Desetiletá Natascha odešla ráno 2. března 1998 po hádce s matkou sama do školy ve vídeňské čtvrti Donaustadt. Krátce nato ji unesl pětatřicetiletý elektrotechnik Wolfgang Priklopil, který ji více než osm let věznil v maličké místnosti pod garáží, kterou sám vybudoval. Filmovou verzi tohoto příběhu natočila v roce 2013 v německé produkci americká režisérka Sherry Hormannová a do hlavních rolí obsadila irskou herečku Antonii Campbell-Hughesovou a dánského herce Thure Lindhardta. (Česká televize)

(více)

Recenze (174)

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Hodnotil bych asi nastejno, jako v případě Room, možná o trochu lépe díky tomu, že film se zaměřoval na Nataschino počínání už od dětství. Ta měla hned několik možností vymanit se ze spárů tyranského sociopata, bohužel po letech psychického i fyzického týrání se na to nezmohla a své trýznění tak protáhla o řadu let. Pochopitelné, celkem i mrazivé a chytře natočené tak, aby si člověk už od začátku něco myslel, ale ve výsledku se dočkal trochu jiného závěru. Jsem spokojen, celé dvě hodiny jsem napjatě sledoval, co se stane dál a zároveň se snažil pochopit mysl únosce - bezúspěšně. /// Viděno ze záznamu na Prima MAX s českým dabingem. ()

Circumscriptor 

všechny recenze uživatele

Pravdepodobne jediný nemecký film, ktorý sa nesnaží zo všetkých síl napodobniť snímky anglicky hovoriacich krajín, ale ide si vlastnou cestou. Neskutočne silná atmosféra, ktorá vás vtiahne do prostredia filmu a to hlavne umocňuje fantastická kamera. Po zhliadnutí som mal naozaj zmiešané pocity a to len potvrdzuje fakt, aký je tento film silný a s akou silou pôsobí na psychiku diváka. Pre mňa je veľkou zaujímavosťou, že do filmu zasahovala aj skutočná Natascha Kapusch, u ktorej by som to vzhľadom k nábehu na posttraumatickú stresovú poruchu nepredpokladal. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

U filmov, ktoré sú nakrútené podľa mimoriadne dramatickej skutočnej udalosti divák predpokladá, že film bude rovnako pôsobiť, ako na neho pôsobili novinové články v čase, keď správa o jej úspešnom úteku obletela svet. Nie vždy sa dočká, ako tomu bolo v tomto prípade. Opäť za najväčší problém považujem proporcie. Z 3096 dní sa dá vybrať množstvo kľúčových momentov, ktoré charakterizovali osemročné väznenie unesenej a psychiku únoscu. Bolo tam síce naznačené, že si Priklopil plánoval z Nataschi vytvoriť obdobu Pygmaliona a u nej zrejmé pôsobenie Stockholmského syndrómu. Ale desivosť a nezmeniteľnosť jej položenia mala byť výraznejšie stvárnená, veď 3096 dní je neskutočne dlhá doba. Film pôsobil takmer zľahčujúco. Ak by skutočnosť bola taká ako vo filme, nemala by Natascha dodnes desivé sny a psychické problémy. Ani angažovanie tridsaťročnej anorektičky do úlohy o polovicu mladšej Nataschi nepovažujem za šťastný ťah. Celkovo som vnímal tento film ani nie tak ako nepodarok, skôr ako nevyužitú príležitosť. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Zajímavý kousek, který popisuje smutný příběh jedné nešťastné dívky. Film sám o sobě je však lehce prázdný. Příběh popisuje sice dobře, nicméně tak zvláštně až nezáživně, že kdyby skutečnost nebyla sama o sobě napínavá a zajímavá, tak nevím. Němci jsou takový malý evropský Hollywood. Ale svůj vlastní. Originální netolik světový jazyk a dělá si ve svém vesmíru vlastní filmy. O homosexualitě, o řešení světových problémů, o sociologických výzkumech. Němci jedou v mnoha ohledech. Někdy točí dokonalosti. Někdy průmerné kousky. Leč zajímavé. Jako třeba tento. ()

Tejkina 

všechny recenze uživatele

Je mi špatně z toho, že je to natočeno podle skutečné události.. Neuvěřitelné jaké zrůdy chodí po tomto světě... Asi bych trošku zkrátila stopáž, jinak bych řekla, že se zpracování filmu velmi podařilo. EDIT: i po několika dnech po zhlédnutí mi tento film zůstává silně v paměti. Zvyšuji proto na plný počet hvězdiček. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (10)

  • Filmový projekt inicioval německý producent Bernd Eichinger. Po jeho smrti v roce 2011 se produkce stala mezinárodní a film byl natočen v angličtině. Se zfilmováním příběhu dnes 25letá Kampuschová souhlasila právě díky své důvěře v Eichingera a jeho produkční společnost Constantin Film. Prvním filmem, který viděla na svobodě, byl totiž právě snímek z jeho dílny Parfém: Příběh vraha (2006). Kampuschová si smluvně vyhradila právo na drobné zásahy do scénáře. (Dragoni)
  • V roce 2008 Natascha budovu koupila. „Je to groteskní. V domě, kde jsem nikdy nechtěla žít, musím nyní platit elektřinu, vodu a daň," řekla tehdy novinářům. (nicolcat)

Reklama

Reklama