Režie:
Xavier DolanKamera:
André TurpinHudba:
Gabriel YaredHrají:
Xavier Dolan, Pierre-Yves Cardinal, Lise Roy, Evelyne Brochu, Mélodie Simard, Manuel Tadros, Jacques Lavallée, Anne Caron, Olivier MorinVOD (1)
Obsahy(1)
Tom, mladý reklamní textař z Montrealu, přijíždí na farmu kdesi v Québecu, aby se zúčastnil pohřbu svého milence jménem Guillaume. Je šokován, když zjišťuje, že ostatní neví, kdo je, ani v jakém vztahu byl k zemřelému mladíkovi. Guillaumova matka žije v domnění, že měl její syn v Montrealu přítelkyni. Francis, nejstarší z bratrů zesnulého, trvá na tom, aby vztah Toma a Guillaumea zůstal tajemstvím. A tak začíná rozehrávat s nic netušícím Tomem nebezpečnou a zvrácenou manipulativní hru, jejímž cílem je ochránit truchlící matku i dobré jméno rodiny. Rodí se zhoubný vztah, který skončí pouze za předpokladu, že vyjde najevo děsivá pravda. (Cinemax)
(více)Videa (3)
Recenze (65)
Dolan sa pokúsil skĺbiť drámu s niečím ešte ponurejším, depresívnejším. Tajomno a stúpajúce napätie na vás dýchnu okamžite, no samotný príbeh negraduje, vyjasnenie faktov sa črtá iba veľmi pomaly. Akoby sa všetky postavy nadýchli aby niečo povedali, a nikto vlastne nič nepovedal. Nakoniec z tých všetkých náznakov a veľavravných pohľadov zasadených do zaujímavého prostredia nevznikne niečo celistvé. Na chlapec s chlapcom tému som už od Xaviera zvyknutá a dokonca nemám nič proti tomu, že ju recykluje znovu a znovu, ak to robí dobre. V Tomovi sa akosi nechal uniesť a popri krásnej hudbe a bezchybnom strihu zabudol, že mu nevidíme do hlavy a jeho myšlienkové pochody nie sú vždy jasné. Ale verím, že si to našlo/nájde svojich divákov. ()
Dolanovi tlieskam. Bola to moja premiéra s týmto veľkým talentom a dopadla výborne. Každný má v sebe svojich démonov a to o čom nehovorí. Hlavné postavi vo filme to majú tiež a o tom je Tom na Farme. O žití s tým o čom nikto nechce nahlas hovoriť a o tom ako si to každý kompenzuje po svojom. Dokonalé psychologické vzťahové predstavenie. [9. MFF Cinematik 2014] ()
Psychologické drama s thrillerovým nádechem. 1) Atmosféra byla výborná stejně jako herci._____ 2) Hlavní postava mi přišla poněkud na hlavu padlá. Jako by se nám mladý Dolan snažil něco hlubokého říci, ale zatím to neuměl vyslovit. píše komentátor Jindrusa._____ 3) 24letý Xavier Dolan je spiritus agens díla - spolu s autorem knižní předlohy Michelem Marcem Bouchardem napsal scénář, film režíroval, zahrál si hlavní roli, podílel se na produkci, film sestříhal, navrhl kostýmy, zrežíroval si dabing, napsal i anglické titulky a nazpíval píseň Pleurs dans la pluie._____ 4) Spoiler. Své postavy definuje režisér takto: Tom, guilt tripped by the death of his lover, whom he sees in Francis, I think wants to subscribe to that abuse because he feels he deserves to be punished. This grieving process will help Tom redefine who he is. A ještě jeden postřeh: It´s about understanding people. Tom is a wounded animal and Francis is another sort of wounded animal. Francis has been alone his entire life, has known nothing but the farm. He´s the man of the house, works the land all day. He´s not been looked at for years. Tom is equally wounded, from the city, where you find similar loneliness – where it´s not the same, you don´t feel it the same way, but it can be just as striking. ()
Po svých prvních režijních debutech z pouhých 20 a 21 let, Zabil jsem svoji matku a Imaginární lásky, se Dolan pustil do složitější struktury dramatu a podle mě trochu narazil na vlastní limity. Námět je velmi silný, objevování třináctých komnat u svého předčasně zemřelého milence a jeho rodiny žijící na venkovské farmě. Realizace ale již pokulhává. Dolan se snaží o budování atmosféry pomocí podkresu dramatickou hudbou v interiérech nebo vzdáleného hřmění v exteriérech. Avšak onen dramatický level zbytečně nasazuje hned v úvodu a v momentě, kdy má zápletka gradovat, hudbu a hřmění používá stále stejné. Napětí neroste a příběh jde jakoby spíš do nějakého vakua. Možná měl Dolan s touto látkou ještě pár let počkat i za tu cenu, že by si hlavní roli pak již sám nezahrál. Škoda. ()
[Cinematik 2014] Sofistikovaná a surová queerovka, ktorá si s až puntičkárskym perfekcionizmom potrpí na hlboké rozvedenie sugestívne sa vyvíjajúcich charakterov postáv. Brilantná symbióza dramatickej vzťahovej šarády a temného thrilleru, v ktorom napätie graduje až na hranicu únosnej miery, pričom však nestráca jemnocit, ani v krátkych zábleskoch sa prejavujúci zmysel pre humor. Mužík za kamerou menom André Turpin je pre Dolana hotovou výhrou v lotérii a jeho podmanivé obrazy doplnené excelentným výberom a zapojením hudby spolu so zvrátenou vnútornou logikou (ne)reality divákom zarezonujú. Herecké stvárnenie postáv s charakteristickým spôsobom obliekania, rozprávania a konania je takmer bezchybné. Avšak až nepredvídateľnosť ďalšieho kroku či zvratu ich posúva na novú úroveň. Razantná zmena formátu obrazu v dvoch najmrazivejších scénach je priam geniálnym a progresívnym krokom mladého tvorcu, ktorý si je vedomý svojho talentu. Tom à la ferme je naratívne komplexným uzavretým celkom, v ktorom sú všetky zložky natoľko výrazné a nepriestrelné (ako napr. motivácie postáv), že žiadna z nich neprebíja ostatné, ale fungujú ako dômyselný organizmus, ktorému nič nechýba, ani nemá nič navyše. Som úprimne ohromený. 95% ()
Galerie (20)
Zajímavosti (4)
- Barmana si zahral otec Xaviera Dolana. (dwdb)
- Jedná se o první film Xaviera Dolana, k němuž si scénář nenapsal sám, ale spolupracoval s dalším scenáristou, autorem divadelní předlohy Michelem Marcem Bouchardem. (Avalon820)
- Herečky Lise Roy a Evelyne Brochu hrály i v původní divadelní verzi. (dwdb)
Reklama