Režie:
Ján SebechlebskýKamera:
Peter KelíšekHudba:
Jan MaxiánHrají:
Barbora Poláková, Jan Kolařík, Norbert Lichý, Anikó Vargová, Pavla Vitázková, Igor Chmela, Lukáš Kantor, Raego, Tereza Kašparová, Květa Fialová, Jan Skopeček (více)Obsahy(1)
„Nezáleží na tom, jestli jste lepič plakátů v montérkách nebo úspěšný manažer ve značkovém obleku. Citové problémy mohou bolet a trápit úplně stejně,“ říká režisér televizního filmu J. Sebechlebský, který vznikl podle scénáře jednoho z nejčtenějších českých spisovatelů – Michala Viewegha. Budeme sledovat osudy několika partnerských dvojic. Byť pocházejí z různých sociálních skupin a vlastně se mohou potkat jen v tom nejveřejnějším prostoru, jakým je např. sportovní stadion, nákupní centrum či rekreační oblast – mají jedno společné „neskromnou ambici“ nalézt skutečnou a opravdovou lásku. Máme tu otce rodiny (N. Lichý), který se marně snaží každodenní životní stereotyp i počínající krizi středního věku zažehnat až pubertálním zahořením k neznámé krásce. Je tu i mladá dívka (B. Poláková), která odmítá puritánsky svázanou morálku svých nejbližších a snaží se žít po svém. Přitom zoufale hledá životního partnera. Hrdinou příběhu je i někdejší sportovní hvězda (J. Kolařík) prožívající trpký konec kariéry. Provází ji nejen rozpad osobních vztahů, ale v podstatě všeho, pro co stojí žít. A pak je tu i bezdětný, slušně zajištěný manželský pár (P. Vitázková a I. Chmela). Ona i on se až dojemně snaží zakrývat své mimomanželské milostné aktivity, aniž si uvědomují, že už jsou vlastně veřejným tajemstvím… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (233)
Pokud někdo, kdo napíše takovýto paskvil, přednáší na hodinách „kreativního psaní“, nemůže se člověk potom divit, proč se nám v současné době nedostává kvalitních scénáristů. M. Viewegh ušel (od Báječných let pod psa, Názorů na vraždu, Nápadů laskavého čtenáře...) skutečně dlouhou cestu a mě by pouze zajímalo, jestli tímto už skutečně dosáhl totálního dna a nadechne se opět ke „světlejším zítřkům“ nebo to bude mít pokračování. Chápu, že „jíst se musí“, ale pokud bude(te) chrlit v takovémto zběsilém tempu jednu knihu (scénář) za druhou(ým), těžko to bude dopadat jinak. Tomuto chybí vše. (Ironický) nadhled, lehkost, vtip, výpovědní hodnota (jako reflexi současné vyprázdněné společnosti to odmítám), skutečné postavy z masa a kostí a jejich vývoj a nikoliv figurky pohybující se po (Sebechlebského) šachovnici jak bezvládné mrtvoly.... Btw, ta * je za herecké výkony a říkám upřímně, bylo mi jich (všech) skutečně líto. Chtít hrát, ale nemít co. Co horšího může herce potkat?! ()
Nekompaktní, rozplizlé a bez jakéhokoli spádu. Jediné, proč stojí zato tenhle film vidět, je Norbert Lichý. Jinak je to jak divně sestříhaný videoklip z dob Esa Terezy Pergnerové. Hrdinové se chovají nelogicky, příběhy jednotlivých hrdinů mizí ve ztracenu... Souhlasím s uživatelkou Gemini. Je to takové devadesátiminutové WTF, od kterého čekáte, že nakonec přece jen nějaké poselství přijde. No a ono nepřijde. ()
Když se sterilita televizního filmu osudově potká s tvůrčí sterilitou slavného pana spisovatele, čerstvě tedy také televizního scénáristy, vznikne Definice lásky. Jeden pozitivní aspekt jsem ale přece jen našel - klavírní doprovod. Ten romantický motiv (i když tedy celkem dost povědomý) vůbec nebyl špatný... ,,Stáří je postupná ztráta všeho, co dává životu smysl." ()
Celý film jsem na "něco" čekala a nakonec jsem se dočkala pouze závěrečných titulků.. Čekala jsem asi něco více vypointovaného nebo závěrečné propojení hlavních aktérů a ne vyšumění do ztracena.. Takové tak trochu o ničem :-( Nejlepší z celého TV filmu byla asi Květa Fialová, která nádherně popisuje "spokojené manželství", které má být alespoň chvilku denně hezké a nemělo by být delší dobu nesnesitelné ;-) ()
Sám se divím, jak se mi film relativně líbil, když přihlédneme k tomu, že ho natočil Sebechlebský, který si na těch nejhorších seriálech, co točil, řemeslo opravdu neprocvičil a napsal ho Viewegh ve svém období před nemocí, kdy už opravdu nepsal tak jiskrně, jak kdysi. Zkrátka některé obecné pravdy o vztazích snímek přinese, ale spousta situací, jak píší ostatní, vede do slepé uličky. Velmi se mi líbila hudba od Jana Maxiána. PS nemůžu nenapsat vzkaz některým svým oblíbeným uživatelům: Co bychom v hlavním vysílacím čase od ČT chtěli? No to nejlepší. :o) A pokud nebudeme brát naše sledování a hodnocení vážně, nemusíme to dělat vůbec. "Nadhled" s tím nemá co dělat - buďto se mi něco líbí, nebo nelíbí, podle toho to ohodnotím, komentuju a hotovo. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (5)
- Pavla Vitázková si zahrála roli nevěrné manželky Igora Chmely, kdy jejím filmovým milencem byl skutečný manžel Dušan Vitázek. (Yekkal)
- Pro Danu Syslovou se jedná o snímek natočení 50 let po jejím filmovém debutu, který si odbyla v titulu Pražské blues (1963) (M.B)
- Spisovatel Michal Viewegh si ve filmu zahrál sám sebe, a to ve scéně ke konci filmu, kde měl autogramiádu své knížky v nákupním centru. (lofa)
Reklama