Režie:
Ján SebechlebskýKamera:
Peter KelíšekHudba:
Jan MaxiánHrají:
Barbora Poláková, Jan Kolařík, Norbert Lichý, Anikó Vargová, Pavla Vitázková, Igor Chmela, Lukáš Kantor, Raego, Tereza Kašparová, Květa Fialová, Jan Skopeček (více)Obsahy(1)
„Nezáleží na tom, jestli jste lepič plakátů v montérkách nebo úspěšný manažer ve značkovém obleku. Citové problémy mohou bolet a trápit úplně stejně,“ říká režisér televizního filmu J. Sebechlebský, který vznikl podle scénáře jednoho z nejčtenějších českých spisovatelů – Michala Viewegha. Budeme sledovat osudy několika partnerských dvojic. Byť pocházejí z různých sociálních skupin a vlastně se mohou potkat jen v tom nejveřejnějším prostoru, jakým je např. sportovní stadion, nákupní centrum či rekreační oblast – mají jedno společné „neskromnou ambici“ nalézt skutečnou a opravdovou lásku. Máme tu otce rodiny (N. Lichý), který se marně snaží každodenní životní stereotyp i počínající krizi středního věku zažehnat až pubertálním zahořením k neznámé krásce. Je tu i mladá dívka (B. Poláková), která odmítá puritánsky svázanou morálku svých nejbližších a snaží se žít po svém. Přitom zoufale hledá životního partnera. Hrdinou příběhu je i někdejší sportovní hvězda (J. Kolařík) prožívající trpký konec kariéry. Provází ji nejen rozpad osobních vztahů, ale v podstatě všeho, pro co stojí žít. A pak je tu i bezdětný, slušně zajištěný manželský pár (P. Vitázková a I. Chmela). Ona i on se až dojemně snaží zakrývat své mimomanželské milostné aktivity, aniž si uvědomují, že už jsou vlastně veřejným tajemstvím… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (231)
Z nějakého důvodu jsem si myslel, že tohle budou jen další šílené Decibely lásky - snad jen s výrazně lepším hereckým obsazením a bez tanců se zpěvy. To byl omyl. Ze scénáře je Viewegh celkem dobře cítit a řekl bych, že je z toho cítit i jakési možná dokonce jeho osobní bilancování. Bilancování nad vztahy a i nad přihlašujícím se stářím. To si leckdo začne uvědomovat zhruba tehdy, když se koncovka ve čtyřicet -cet mění v na -sát. padesát, šedesát, sedmdesát, osmdesát... :-) . Těm co to mají doma nebo v životě v pohodě, budou ti televizní hrdinové připadat jako partička exotů co se jen tak ,,plácají'' ve svých existencích aniž by se snažili o jakoukoliv změnu. Ti co jsou na rozcestích a to na jakýchkoliv možná ve filmu najdou hlubší smysl a lépe pochopí onu větu, která ve filmu zazní. Život není to co chceme, ale to co máme. Většina normálních běžných lidiček nejsou střelci. Není to o neodvaze, ale spálit za sebou mosty a začínat znovu nedokáže každý. Nedokáže to většina. A střelci nejsou ani hrdinové tohoto snímku. V tom je uvěřitelný. Žijí, bilancují, sní, váží pro a proti... Leckdo z komentujících by rád viděl nějaký drsný zvrat v příběhu a že se to tam mohlo dramaty jen hemžit! Ale tvůrci se rozhodli film udržet v romantických kolejích a udrželi ho tam. Pravda některé okamžiky byly krapet za hranou, například zabouchnuté ruce v kufru auta ale což... Pavla Ptáčková je pořád pěkná baba a Báru Polákovou bych taky rád vydrbal ve vaně :-) ! Film mi sednul, velmi příjemná byla hudba talentovaného Jana Maxiána. Já tedy dávám za 3 odpreparované hákové kříže z předloktí ! :-) * * * ()
Kdybych měla vyjmenovat co je dle mého soudu na tomto snímku divného, tak bych nad tím strávila minimálně několik hodin. Podle mě je tento film až smutně nudný a nenavazuje ani trochu na takovou tu pověstnou vieweghovskou notu, která v sobě skrývá zvláštní to spisovatelovo kouzlo. Častokrát se stává, že to mají za vinu mizerné herecké výkony - ale zde tomu tak úplně není. Bohužel mě natolik nezaujal děj. Dívat se na Pavlu Ptáčkovou-Vitázkovou jak se peleší s nějakým motorkářem, potom na chlapce, který zbytečně vybírá celé dny prstýnek, na chlapa ve středním věku, který si neuvědomuje co má doma a kouká na hloupý billboard..... A tak bych mohla pokračovat. Jenže mě ani tak nezajímalo, že aktéři pocházejí z jiných sociálních skupin a že se navzájem nevědomky potkávají, ačkoliv o tom nemají ani tušení. Tato forma tu už párkrát byla a rozhodně nebyla tak mizerně sepsána. Tak tedy za mě horší průměr. ()
"Život není to co chceme, ale to co máme".... Leporelo několika příběhů ze života, z nichž některé jsou až trošku přitažené za vlasy. Asi nejméně logicky mi přišel příběh mladíka, který nejdříve vybere celou hotovost, koupí za ni své přítelkyni (asi) zásnubní prstýnek a když ji ho má předat při romantické večeři, udělá nakonec něco úplně jiného. Jako proč? To mě hlava nebere. Přesto mě film místy pobavil i dojmul zároveň (mj. díky Květě Fialové v její poslední roli). A zaujal i hudbou Jana Maxiana. ()
Jednoduchý přímočarý film jako mozaika několika vztahů , celkem fungující i jako komedie. Příjemný film, žádná vysoká kinematografie, ale mne to pobavilo, když jsem měl 79 minut volného času. Co mi přišlo hodně odvážné, byla milostná scéna Pavly Vitázkové s jejím milencem, která překračovala meze víc než obvykle - až pak jsem si všiml v titulkách, že jejího milence hrál její skutečný manžel, takže si to mohli dovolit. Výrazné své role zahrály Barbora Poláková a Norbert Lichý. ()
Já jen nechápu, proč tušašská čudlárna udělá ze sebezajímavějšího (...ne že by to byl zrovna tenhle případ, ale i tak, tak blbé to zase být nemuselo...) námětu >telenovelovou< srágoru. Vydržel jsem to celé, protože jsem prostě chtěl definovat ten průšvih, ale jinak zase marnost nad marnost a ztráta času. To je naprostá degenerace tvorby >televize veřejné služby< (ale vlastně i v podstatě celé filmové, protože z hoven biče neupleteš, že...) a vlastně je mi těch mlaďochů i trošku líto... Celý život v profesních sračkách, krom toho snadného živobytí parazitujícího na veřejných zdrojích - má to cenu děcka? Skopečka z kopečka a Fialové jalové mi už ani líto není, kdo chce na stará kolena kam... . . . Ubohost scénáristicky, vizuálně i herecky, jak jinak, že... °-/ - - - P.S. Výrobcům všešašskotelevizáckých sraček i zdejším adorantům těchto bych rád doporučil pro srovnání ke zhlédnutí jistý "televizní film" - viz http://www.csfd.cz/film/246087-grey-gardens/ . . . Howgh. - - - - - (Poprvé a naposledy viděno 6.1.2013 na definitivně marné >jebničce< , hodnocení /po konci vysílání!/ 99., komentář zde /po konci nasírání!/ jako devátý - 6.1.2012) ()
Galerie (55)
Zajímavosti (5)
- Natáčení probíhalo v ulicích Brna, v nákupní galerii Vaňkovka, v Kajot aréně, na Brněnské přehradě a v Náměšti nad Oslavou. (DecentFellow)
- Pro Danu Syslovou se jedná o snímek natočení 50 let po jejím filmovém debutu, který si odbyla v titulu Pražské blues (1963) (M.B)
- Film je vůbec prvním televizním zpracováním předlohy Michala Viewegha. (Olík)
Reklama