Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 3
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)

(více)

Videa (21)

Trailer 3

Recenze (1 060)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Christian Bale, Jon Bernthal aj Matt Damon tu predvádzajú absolútne sústredené herecké výkony, majú však obrovskú výhodu v tom, že hrajú aj veľmi zaujímavé postavy. Ich vzájomné dialógy ich nútia ísť tvrdo za svojím cieľom - vyhrať závody. A tie sú samozrejme na tomto celom to najlepšie. Popri niekoľkých testovacích a tréningových častiach dostaneme aj veľmi výživné 45 minútové!! finále, ktoré sa režisér rozhodol natočiť s použitím čo možno najmenej vizuálnych efektov. Všetko je tu naozajstné a tvorcovia robia všetko pre to, aby ste si to mohli užiť, takže odporúčam na Le Mans '66 vyraziť do sály, prípadne si to pustiť tiež na stene cez projektor s čo možno najlepším zvukom, pretože keď sa roztúrujú motory závodiakov a vy sa nervózne zarazíte do sedačky, je to úžasný pocit. Filmy o pretekaní majú niečo do seba aj pre divákov, ktorí autá nemajú až tak v obľube. Rev motorov, spálené gumy, dokonalé sústredenie pretekárov a absolútny adrenalín skrátka dokáže strhnúť. A nakoniec vlastne nie je veľmi dôležité, či tu teraz hovoríme o realistických Rivaloch, kde mala rovnako priestoru psychológia hrdinov aj ich súboje na trati, alebo nejakom Rýchlo a zbesilo, v ktorom hrdinovia bojujú uprostred diaľnice s tankom alebo naháňajú ponorku na zamrznutej Sibíri. Z obrázkov okolo ste asi poznali, že Le Mans '66 patrí skôr do tej prvej kategórie, napätie a akciu si u tejto snímky však užijete možno viac, ako u akéhokoľvek filmu, kde sedí za volantom Vin Diesel. ()

Satan 

všechny recenze uživatele

Nemůžu se ubránit pocitu, že každý podzim odteď budeme mít uhlazené retro pro masy. Styčných bodů Le Mans s Bohemian Rhapsody je totiž docela dost - uhlazené retro s vhodně doplněnými digitálními triky, životopisný příběh dle skutečné události, poměrně velkorysý rozpočet a finální tah na branku. Je to přesně tak krotké, návodné a uhlazené jako Bohemian Rhapsody, ale přesto Baleovi i Damonovi budete fandit a tu chlapskou jízdu řvoucích motorů si řádně užijete, protože je to prostě poctivě natočené. Jen jsem měl problém s dodatkem, protože posledních 15 minut šlo shrnout pár větami v závěrečných titulcích. I tak ovšem spokojenost. [Přesná stopáž: 153 min] ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„V JEDNOM BODĚ PŘI 7000 OTÁČKÁCH VŠECHNO SPLYNE. AUTO JE NAJEDNOU BEZ VÁHY. PROSTĚ ZMIZÍ. A ZBYDE JEN TĚLO PROCHÁZEJÍCÍ ČASEM A PROSTOREM. 7000 TISÍC OTÁČEK ZA MINUTU. TAM SES DOSTAL. A PTÁŠ SE NA OTÁZKU. NA JEDINOU, NA KTERÝ ZÁLEŽÍ. "KDO JSI"?…“ /// Perfektní spojení Damon - Bale. Pak ten zvuk motoru, lesk aut, a atmosféra tý doby… závodů… Do toho ten příběh o Kenu Milesovi… Jestli dokážete vítězoslavně máchat pěstí do prázdna a pak dát prostor emocím (vítězným), je to film pro vás. Navíc… tohle duo má v sobě asi víc chemie než Pitt – Caprio. Navíc to není jen o auťácích, ale taky o přátelství… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chtěl bych láskyplně vopíchat auto. (zapomeň na vejfuk, debile!) 2.) Chcu vidět, jak v 66 vojebali Batmana v Le Mans. 3.) Thx za titule“Parzival“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ * ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(80%) Viděno v kině. Le Mans ’66, který měl být původně nazýván Ford v Ferrari je určitě právem skvělý a mimořádný film. Dle trailerů jsem se rozhodně těšil. A ani to zde nehodlám přirovnávat k Rivalům. Určitá podobnost zde je, ale tak jako tak je toto pojato svým způsobem a některé prvky se prostě od Rivalů liší. Plný počet hvězd dát nemůžu, přeci jen to ve mně ve výsledku nezapůsobilo jako nějaká extra bomba, ale to neznamená, že jsem si film neužil. Prakticky zde nemůžu nic výrazného vytknout. První polovina snímku je taková pozvolná, ale rozhodně nenudí. Seznamujeme se tu s postavami, které především tvoří ústřední dvojice Matt Damon a Christian Bale. Matt Damon je zde dobrý, jeho role mu sedla, ostatně jako vždy. Zato Christian Bale byl zde nejlepší. Rozhodně nepřehrával, hrál přirozeně a jeho osobnost byla prostě originální. Jon Bernthal mě zde až tak nebavil, jeho úlohu by zvládl snad i jiný herec, fakt se sem nehodil – ne, že by mi vyloženě vadil, ale i tak. Ostatní herci bez připomínek. Hudba byla taková sportovní, především k závodům se hodila. Nevím, jestli bych měl tento prvek nějak vytknout, ale přišlo mi to tak trochu chvílemi chladné. Jako nevadilo mi to. Zase oceňuji fakt, že zde rodina, manželky, nějaké tragické události a tohle všechno zde nebylo či to bylo omezeno na minimum. Nejsem machr přes auta, ale pravé fanoušky aut si myslím tento film potěší a právě proto chápu, že to má tak obří hodnocení. Veškeré konverzace a odborné termíny motorů, převodovek apod. – toho zde máme požehnaně. A co se týče závodů nebo i zkušebních jízd – tak to je technicky přímo dokonalé a perfektně natočené. Takže v té druhé polovině filmu jsem chvílemi málem nedýchal. 152 min je dlouho, ale zde mi to docela uteklo rychle. Jak říkám, nesrovnávat to k RIVALŮM – to byl klasický film plný emocí a všemožného klišé okolo toho. Tohle byl vyloženě film o autech, kde určitě nějaký ten cit zafiguroval, zejména na konci, kdy se Bale v jedné scéně rozhodne, že svou pýchu a hrdost odloží stranou. Víc bych to tentokrát neokecával. Ne každému to sedne jako bomba, ale pro pravé fanoušky a znalce aut je tohle to pravé ořechové. Najde se tu i pár odlehčených a komediálních scén – některé byly výborné a některé bych zase vynechal. Nicméně, je to film, který si ještě někdy víckrát pustím. Já se bavil dobře. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Mangold, jako vždy, jede cestou nejmenšího odporu. Benzínem nasáklá bromance tak upřednostňuje klíšé a jednoduché zkratky před nějakou komplexností. Občas je Mangoldovo rutinérství až úsměvné (způsob, jakým si pomáhá tvorbou odporného fordího záporáka, béčková karikatura jezdce Ferrari), občas lehce iritující (fakt budou režiséři do nekonečna dávat Bernthalovi jen role, které uhraje v komatu?), povětšinou ale prostě přímočaře zábavné. Závodní sekvence jsou nasnímané s jistotou a plynem na podlaze, Bale a Damon si vyměňují elektrické pecky a první jmenovaný dokáže výrazem za volantem vykouzlit víc intenzity než efektní salta závodních aut u krajnice venkovské silnice v Le Mans. Tenhle film je chválou poctivých chlapů z garáže, kteří srdcem a citlivou prdelí čelí demenci kravaťáků. Nelze to nemít rád, podobně jako Rivaly. Zároveň se ale nelze zbavit pocitu, že nejlepší story v dějinách motorsportu má pod kapotou víc koní, než kolik dokázal Mangold využít. On je prostě taková spolehlivá fordí dodávka se stabilním bublajícím dieselem. Žádnej vášnivej dvanáctiválec. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (51)

  • Ford GT 40 typ MkI, MkII a MkIII byl navržen a postaven v Anglii na základě vozu Lola MK 6, teprve až varianta MkIV byla postavena v USA. (xisp)
  • Celosvětová premiéra proběhla 30. srpna 2019 na filmovém festivalu Telluride. (ČSFD)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama