Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 4
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)

(více)

Videa (21)

Trailer 4

Recenze (1 061)

Falko 

všechny recenze uživatele

Nestava sa casto, ze mi dej filmu ubehne tak rychlo, ako pri tomto filme. Nevedel som presne, o co tam ide, takze som sa nechal dejom unasat a vysledok bol skvely. Christian Bale ako aj Matt Damon podali perfektne vykony, preteky boli neskutocne napinave, az dych vyrazajuce, pretoze som netusil, kedy moze prist k nejakej brutalnej havarii a mohol by sa Ken Miles v podani Ch. Balea zranit alebo zabit. Obcas som pri tych zavodoch myslel i na podobne napinavy film o Nikim Laudovi od Rona Howarda RUSH – RIVALOVÉ (2013). Avsak i v tomto filme boli krasne kamerove zabery pocas pretekov, dokonaly zvuk, ktory som v kine prezival, akokeby som bol priamo v centre deja. Ale nie je to len film o pretekoch. Pre mna jedno velke prekvapenie. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

150minutová reklama na závodní auta a donedávna chlapský svět, ve kterým nemají poserové co mají lehkou pravou nohu co dělat. Přestože se lidští herci snaží, hvězdy filmu tentokráte vidím někde trošku jinde. Nejraději bych šel do banky, tam si půjčil pořádný balík a z Ameriky bych si nechal poslat pořádnou káru. 85% ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Ještě pár let nazpátek by to asi nikdo neřekl, z Jamese Mangolda se ale pomalu stává pravděpodobně jeden z nejzajímavějších režisérů současného Hollywoodu. Režisér zdařilé biografie Johnnyho Cashe s Joaquinem Phoenixem v hlavní roli Walk The Line, fajn akcňáku s Tomem Cruisem a Cameron Diaz v hlavních rolích Zatím spolu, zatím živí, těžce nedoceněného super Wolverina v japonských kulisách a především mistrovského Logana. Mangold se od té doby točil kolem spin-offu Boby Fetta ze světa Star Wars, který byl ale ve finále zrušen a ani spin-off X-23 z Logana se po odkoupi Foxu Disney a návratu práv X-Menů k Marvelu ve finále asi nikam nepovede. Mangold přesto zvládl jeden film natočit a jestli se po Loganovi říkalo, že mohlo jít jen o náhodu a Mangold skutečně nemusí být tak talentovaný tvůrce, po Ford v Ferrari nebo také v českém překladu známém jako Le Mans '66 jsou ale pravděpodobně pochyby definitivně v tahu a Mangold dodal jeden z nejlepších, nejdravějších a především nejstylovějších filmů roku, kterému nechybí pořádná auta, dva styloví dva hlavní hrdinové a především to pořádné chlapácké srdíčko. Mangold nakonec zrežíroval film natočený podle skutečné události, který se odehrává v roce 1966 a pojednává o tom jak se americká firma Ford rozhodla porazit italskou firmu Ferrari. Obě velké výrobny aut, zároveň ale s jinou kulturou, přístupem k obchodu a především stylu v závodění. Zatímco Enzo Ferrari byl opravdu v srdci závodník, Henry Ford II byl opravdu jen byznysmen. A zatímco Ferrari i na závodech trávil veškerý čas, Ford neměl problém si během závodu po chvilce odletět a vrátit se až těsně před koncem závodu kdy už se dal odtušit výsledek. A vzhledem k ikoně jakou Ferrari v závodění představovala se zdálo zcela směšné aby mu nějaký Ford najednou vytřel zrak. Henry Ford II se o to ale pokusil, protože se na americkou hrdost nikdy nesahá a proto najal bývalého závodníka Carrolla Shelbyho, který přibral i svého přítele Kena Millese, který ve finále působil jako divoká karta celého Fordu a sehrál v oněch Le Mans '66 velmi důležitou roli. A Mangoldovi se povedlo vzít už tak šťavnatý námět, film má ve finále 152 minut a tvůrcům se povedlo to, že celý film působí jako opravdu zběsilé auto, které nikdy nezačne brzdit a funguje neskutečně. Ford v Ferrari je natočený na 70 mm film. Řadový divák těžko rozezná rozdíly mezi filmovou surovinou a digitálem (schválně kolik z vás teď ví o čem mluvím?), člověk, který ale zbožňuje ono kouzlo filmové suroviny a rochní se ve filmech, které jsou i v 21. století točeny místo digitálu na film bude Le Mans '66 milovat. Skrz samotnou obrazovou stránku film vypadá nádherně (závody jsou občas přímo z pohledu řidiče a je to žrádlo!), onen fakt přítomnosti 70 mm ale dodává ještě o ždibec lepší a autentičtější efekt. Mangold si ale především sehnal parádní hlavní hereckou dvojici- Matt Damon a Christian Bale jsou totiž geniální. Damon mě potěšil jak už dlouho nic- Will Hunting, James Ryan nebo Jason Bourne je jednou neměl poslední dobou na nějak dobré filmy nebo nějak dobré role (camea v Thor: Ragnarok nebo Deadpoolovi 2 nepočítám) a je potěšující, že je očividně zpátky v plné síle. Damon si Shelbyho neskutečně dává a především mu jeho postava a scénář dává příležitost se herecky vyřádit. Damon tak dohrává jen na fakt, že je v tomhle filmu ještě Christian Bale! A má výraznější roli! Pravděpodobně můj stále nejoblíbenější Batman je jedna z hereckých eses, která navíc nemá problém kvůli roli extrémně zhubnout (viz tento film nebo třeba Fighter za kterého má Bale Oscara) a nebo pořádně přibrat (viz Špinaný trik nebo nedávný Vice za kterého si Bale v roli Dicka Cheneyho odnesl Oscarovou nominaci). Hned poté co přibral na roli bývalého ex-prezidenta USA musel zase rychle zhubnout do formy Kena Milese a kromě váhy se do role především totálně ponořil. Bale si roli vyloženě užívá a divák mu věří úplně vše. Bale zde předvádí jeden z nejlepších hereckých výkonů letošního roku a doufám, že nadále nezanevře na podobné projekty s podobně zajímavými charaktery. Třetí hlavní hvězdou filmu poté není fajn Jon Bernthal jako člen Fordu Lee Iacocca, který přijde na onen plán jak položit Ferrari na lopatky ani roztomilý Kenův syn Pete v podání Noaha Jupea (každý pohled do jeho tváře když je jeho otec v závodech zrovna na koni a vyhrává působí neskutečně přesvědčivě a jde o věrohodný dětský herecký výkon) ale až Kennyho žena v podání Caitrióny Balfe. Balfe si svým podáním Milesovy ženy krade každou scénu pro sebe a jedná se o ideální typ postavy, která je ženou hlavního hrdiny ale není ve filmu navíc a má své logické opodstatnění. Na Ford v Ferrari je strhující to, že krom automobilových scén to celou dobu vře i tam kde by člověk nečekal. Pracovní a osobní konflikty, které totiž předcházeli celým závodům Le Mans ''66 jsou totiž ve finále i přece jen zajímavější než to co se stalo na závodech kde sice padali rekordy a výsledek byl jiný než většina čekala, reálně jsem se ale kochal tím jak mi Mangold zvládne skvěle prodat spousta momentů, které reálně působí strašně jednoduše ale Mangold si s nimi strašně vyhraje. Ford v Ferrari tak krom závodního filmu dokáže chvílemi fungovat i jako rodinné drama a těží ve finále především z těchto momentů o Milesově rodině a ještě výrazně více z přátelství Shelbyho a Milese. A především se na to fakt krásně dívá- O oné kameře z pohledu řidiče auta už jsem mluvil a ve finále se prostě nedá popsat jak parádně to funguje. Zároveň během filmu zní famózní soundtrack od Marca Beltramiho a Bucka Sanderse. Během akčních/závodních scén nebyl použit ani kousek CGI, všechno je to reálné a boží. Zároveň jakmile se Miles dostane za volant tak je snadné o něj mít velký strach. Miles je totiž parádním hlavním hrdinou a s těmi se má soucítit i když jsou to trochu divoké karty. Ve finále opravdu parádních 152 minut kdy film nesešlapne z brzdy a z onoho příběhu, který napsal sám život vytěžil opravdu mnoho. Skvělá hlavní dvojice, super vedlejší postavy, boží hudba, boží praktické efekty, krásná kamera na 70 mm a především v posledních minutách neskutečná emoční kanonáda. Mangold skutečně dodal jeden z nejlepších filmů roku a nemůžu se dočkat až ho uvidím podruhé. A snad v IMAXU! () (méně) (více)

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Koho by napadlo, že film z prostředí automobilových závodů mě bude bavit? Skutečně ale tomu tak bylo. Skvěle a svižně natočené, tak, že těch 152 minut uteče jako voda a vy si skoro říkáte - to už je konec? Automobilové závody byly natočeny tak věrohodně, že jsem měla pocit, že se dívám na skutečný závod. Skvěle obsazené hlavní postavy, na duo Matt Damon a Christian Bale byla radost pohledět. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Povedené upoutávky slibovaly chlapské a hutné drama, které bude zároveň starosvětsky atmosférické a přitom moderně natočené. A to jsme v kinech dostali. Le Mans '66 má sice skoro dvě a půl hodiny, ale neskutečně šlape a finálový závod je jedna z nejvíc strhujících scén letošního roku. I když ono to piplání se s autem v dílně, rázné výměny názorů mezi hlavními hrdiny a kravaťáky od Fordu, i divoké testování, co všechno snese auto i jeho řidič, není o nic méně zábavné. Mangoldův film má skvělé hrdiny, jimž to kamarádství (které občas opepří nějaká vzájemná bitka) věříte, Bale i Damon jsou vynikající a souboj s italskými protivníky, který trvá snad třicet minut, je doslova narvaný zvraty a napínavými momenty. Ať už se v nich Bale řítí rychlosti 250 kilometrů za hodinu po silnici, nebo Damon vymýšlí, jak v boxech vybojovat pár vteřin navíc. Až na pár detailů, jako jsou až příliš jednorozměrní záporáci, vlastně moc nevím, co Le Mans '66 vytknout. Extrémně poctivá filmařina. A jeden z adeptů na film roku. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (51)

  • Ve skutečnosti auta nedojela seřazená v jedné řadě, jak ukazuje film. Při projetí mávající vlajky auta jela v mírných rozestupech za sebou, což je vidět na dobových záběrech. (Tony.cs)
  • Rozpočet filmu činil 90 milionů amerických dolarů. Původně měl být ale ještě vyšší. Nakonec se třeba vyškrtlo natočení celého jednoho z Milesových (Christian Bale) závodů, které by stálo 7 milionů dolarů. (CinemaRanger)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama