Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (676)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Kostka se mi nehodnotní snadno. Viděl jsem ji už před x lety se spolužačkami ve škole, když se v předsváteční den místo klasického vyučování promítaly filmy a ač jsem si z ní dost pamatoval, neměl jsem jasno, nakolik se mi líbila. V nejedné scéně mě silně vtáhla napětím (prolézání místnosti se smrtelným nebezpečím pro každý vydaný zvuk je vážně atmosférický majstrštyk), zatímco jindy jsem bojoval s pachutí a touhou po co nejrychlejším konci nekonečně bludného kruhu s místy otravnými postavami... a po letech to s rozpolceností mých dojmů nemám o moc lepší. Snad jen více dokážu ocenit zdařilé filmařské aspekty, věřím propracovanosti světa kostky včetně její pohybů a číselných kominací (chápej jako nesmírný klad oproti mnoha rychle zpackaným levným „horrorům“ současnosti!), přestože nejsem matematik ani fyzik. Plně vnímám i závěrečnou myšlenku, působivě podanou se slušným tragickým paradoxem, což můj dojem pozvedá. Viděl jsem více starších filmů, které taktéž rozehrály existenciální situaci skupiny postav hledající řešení v uzavřeném prostoru, z něhož nebylo možné nebo snadné uniknout, a přestože nešlo přímo o horrory, mnohé na mě zapůsobily víc. Kostka mě upoutala některými prvky, silným napětím vybraných scén i dobrodružným „survival“ schématem à la Dobrodružství Poseidonu s postupně znižujícím se počtem přeživších postav putujících nebezpečnými prostory. Můj pocit, že 85 minut je pro toto ryze minimalistické zpracování námětu již přepálených a nasazenou laťku si napětí neudrží po celou dobu, mě však neopustil ve více scénách. Proto dávám zatím jen silné 3*: [70%]  ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Po prvním zhlédnutí jsem byl vyloženě nadšen, mám rád styl one-room thrilleru, ztísněné atmosféry, překonávání pastí a ze všeho nejvíc jsem byl unešen z parádního námětu. Po celých 90 minut přikován k obrazovce, svou myslí v kostce, užívajíc hutnou atmosféru a nakonec vyšokován nečekaným závěrem. Bohužel po druhém zhlédnutí jsem si začal více všímat nedostatků, jako jsou slabší dialogy, nereálné postavy (tedy hlavně ten policajt mi nepřišel vůbec uvěřitelný) a celkově průměrní herci. Všechny tyto věci táhnou film trochu směrem k písmenu B... Já jej sice stále mám za velmi dobré Áčko, jenže na 5 hvězd to úplně nestačí. 8/10 ()

Reklama

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších hororů poslední doby! Film, který má konečně tu pravou nehty-okusující atmosféru a v některých hutných scénách absolutně nedýcháte. Konec je nečekaný a navíc hlavní hajzl v podání Mauricea Dean Winta je tím největším grázlem hororového svatostánku. Tohle jsem rozcházel hodně dlouho. ()

dennykr 

všechny recenze uživatele

“Big Brother is NOT watching you”. Co se stane, když slasher oberete o vraha i jeho motivace? Vznikne Kostka, mechanicky chladná vyvražďovačka, která zlomyslně odepírá vysvětlení a pohrává si s žánrovými pravidly. Skupina postav se probouzí v železné pasti a pokládá si tři zásadní otázky klasických slasherů: Kdo nás ohrožuje? Z jakého důvodu? A proč zrovna nás? Vyprávění je – a diváka – pak nechá konstruovat možná vysvětlení. Má nějakou souvislost přítomnost zločince a policisty? Lékařky a architekta? Co znamenají čísla u každé místnosti? A proč jsou různě barevné? Ze všech vznesených hypotéz se naplní pouze jedna, a to tak absurdním způsobem, že odhalí všechna úmrtí jako zbytečná. Kostka je ztělesněním absurdní individualistické nadbytečnosti. // A je to i poměrně zábavně vyprávěné. Smrtící pasti v místnostech totiž plní roli vraha pouze v první polovině, protože dynamika se ve druhé obrací. Hlavní konflikty se přesouvají z Kostka vs. postavy k postavy vs postavy. I tak se ve světě, v němž chybí vysvětlení, navazuje na klasické vyprávění – z kontextu stavby se nedozvíme nic, ale obrací se vnitřní dynamika vztahu mezi postavami, která prochází tradičním vývojem. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Mě to popravdě moc nesedlo. Nechápu, co berete jako skvělý závěr? Že postižený klučina vleze do bílého světla? Hmmm to sme se toho teda dozvěděli. Ani vizuální stránka filmu se mi moc nelíbila (myslím, že na rok 1997 to šlo zmáknout mnohem lépe). Dále chování postav bylo absolutně mimo mísu. Kdyby ten černoch chtěl tu doktorku sejmout, tak by přece neskákal za ní ,aby jí jen tak tak zachránil a pak pustil. Je mi líto, ale jediným kladem je originální námět a pár silnějších scén. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Film se natáčel ve studiích Wallace Avenue Studios v Torontu v kanadském Ontariu. (rafix)
  • Všechny rébusy ve filmu byly vymyšleny profesorem matematiky a skutečně fungují. (Locksley)
  • V jednom z raných konceptů scénáře najdou postavy podivnou mimozemskou potravu. Tato myšlenka byla později zamítnuta, aby nebylo jasné, kdo je za kostku zodpovědný. (Piggsy)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama