Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (676)

Happens 

všechny recenze uživatele

Film s na první pohled velmi jednoduchou linií příběhu o úniku z kostkového bludiště, který se ale zrcadlí v běžném životě, jakožto bludiště s mnoha různorodými charaktery, které se průběhem filmu vyvíjejí a upadají od svého racia do ID (Freud), kdy na konci filmu (*spoiler*) Natali vyobrazuje jakési nebe, do něhož vejde jen člověk s prostou duší, ostatní ať už pro dobro, či zlo, zůstanou uvězněni a míří zpět do pekla v lakonicky červeně zbarvené krychli. ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Tak toto je opravdu originální snímek. Skvěle vykreslená, tísnivá atmosféra Kostky působí na diváka velmi zajímavě a nedovolí mu ani na chvíli upoutat pozornost na něco jiného než na šestici hlavních protagonistů tohoto skvělého sci-fi. Velmi poutavá zápletka postupně graduje až do překvapivého závěru. 80% ()

Reklama

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

V kocke...sa snúbi minimalistická oslava klaustrofobickej drezúry a matematická deštrukcia demarkačnej pudovosti. Táto mnohoznačná, machinačná hra o prežitie si po celú dobu udržuje neobyčajnú vypätosť, bez okolkov ospravedlňuje nevyhranené finále a hrdo si preberá nálepku mind-fuck. Zrádny labyrint, životné výpočty...vyvražďovačka s presahom. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Enigmatická stiesnená metafora, ktorá zostáva na pol cesty a v skutočnosti ma desí niečím úplne iným, než by mala. Relatívne originálny námet, lacné spracovanie. Vadí-nevadí. Mne osobne nie, keďže výrazne napomáha minimalizmu a psychologickému rozkladu uprostred mechanizmu Kocky. Postavy. Ich rozvrhnutie, vrátane profesie, vedomostí a funkcie (ak im ju pomyselne pridelíme) v útrobách labyrintu sú extrémne umelé. Po celú dobu som pociťoval čoraz silnejšiu vypočítavosť v zmysle ako natiahnuť námet na celovečerný film, keď predurčenie charakterov a ich daností viedlo k vykonštruovaným odhaleniam, ktoré ani neskrývajú neomalenú snahu dobrať sa ďalšej dejovej záhybky a priblížiť sa predvídateľnému finále. Trochu si zaspoilerujem, takže kto nevidel, nech ďalej nečíta. Napríklad Rennes (Wayne Robson) sa prejaví ako notorický útekár, avšak v zápätí musí zomrieť, aby ostatní prišli o nádej na rýchly únik. Študentka Leaven (Nicol de Boer) sa zasa prejaví ako geniálna matematička, ktorá postupne prichádza na spôsob fungovania Kocky. Mohol by som ešte pokračovať - neskôr objavia geniálneho autistu, vďaka ktorému sa vyhnú všetkým pastiam a nakoniec zistia, že jeden z nich je architektom vonkajšieho plášťa, takže vie, ak sa dostanú na okraj, nájsť východ. Niekto to môže brať ako zámerný kľúč "tých hore" ako ujsť - v tom prípade obsahuje veľa zámerných nejasností, ale ešte viac pravdepodobne nie až tak zámerných nelogickostí a náhod. Ja sa skôr nazdávam, že Natali jednoducho nevedel, ako ďalej rozvíjať námet, a tak sa uchýlil k najjednoduchšiemu riešeniu, ktoré sa ukázalo ako veľmi zlé, ale hororovým fanúšikom postačujúce. Ak to dokážete prehliadnuť, vaša výhra, ja žiaľ nie. Preto si myslím, že vo svojom vnútri samotná Kocka funguje na princípe hodu kockou; potom je dej aj logika fikčného sveta irelevantná. Atmosféru to však občas má a tiež musím brať v úvahu, že tu účinkujú neherci. 40% ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Na to, že je to film o kostce plný místností s pastma, jich tam bylo překvapivě málo a děj se točí spíš kolem toho, jak se postavy snaží přijít na způsob útěku. Nevím, jestli bylo nutný, aby jedna postava byla tak zoufale nesympatickej vykulenej pablb, kterej mě strašně, ale strašně vadil, o to víc, když se ke konci zcvoknul - jen se na něj dívat způsobovalo bolest a dost tak snižovalo dojem z filmu. Nedá se tomu ale upřít hodně originální myšlenka, i klaustrofobní to je, po druhým zhlédnutí ale musím hvězdu ubrat. Hlavně ve druhý půlce už děj totiž není ani tak zábavnej, ani tak morbidní, a už vůbec ne tak objevnej, jak by se snad mohlo zdát. I tak ale slušnej horor. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Firma C.O.R.E. vyrobila veškeré digitální efekty zdarma, aby projevila svou podporu pro torontský filmový průmysl. (Piggsy)
  • Všechny postavy jsou pojmenovány po věznicích: Quentin (Maurice Dean Wint) - San Quentin, Kalifornie. Holloway (Nicky Guadagni) - Anglie. Kazan (Andrew Miller) - Rusko. Rennes (Wayne Robson) - Francie. Alderson (Julian Richings) - Západní Virginie, USA. Leaven a Worth (Nicole de Boer a David Hewlett) - Leavenworth, Kansas, USA. Jejich jména navíc představují samotnou povahu věznic - například Kazan (mentálně postižený) je v Rusku rozvrácená věznice. Rennes ("učitel") se stalo vzorem pro mnoho dnešních věznic. Quentin (detektiv) je znám svou brutalitou. Holloway je ženská věznice. Alderson je vězení, v němž je samotka běžným typem trestu. Leavenworth se řídí pevně danými pravidly (Leavenina matematika), a nová věznice je společně vlastněna a stavěna (Worth, zaměstnán jako architekt). (Piggsy)
  • Film byl natočen za 20 dní. (Kulmon)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama