Reklama

Reklama

Síla života

  • USA The Homesman (více)
Trailer

Tři duševně narušené a zcela zmatené ženy se octnou až na samé americké hranici. Náročného úkolu dopravit je zpět do Iowy se ujme svérázná Mary Bee Cuddy (Hilary Swank). Řídit dostavník plný pomatených žen na cestě dlouhé 400 mil je ovšem téměř nad její síly a proto si na výpomoc najme odpadlíka George Briggse (Tommy Lee Jones). Tato nesourodá dvojice čelí během vyčerpávající cesty prérií neustálým hrozbám a psychickému vypětí. Podaří se jim dovézt jejich zvláštní „náklad" až do cíle? (Magic Box)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (159)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Dříve western znamenal přestřelky, indiány, bandity, honičky na koních a zaprášené putiky a městečka, které hlídá drsný šerif. Dneska se pod pojmem western schová jakýkoliv příběh z prérie 19. století a občas dokonce i z 20. Tommy Lee Jones zvolil hodně nevšední příběh o ženě, která si vybrala náročnější úkol než který byla schopna zvládnout. K ruce si vzala svérázného George Biggse. Společně tvoří hodně nesourodou dvojičku a diváka čeká spousta překvapení. Režisér Jones řeší spoustu scén zvláštně. 60% ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

God will strike you down. V osobě Tommy Lee Jonese lze vytušit zastávání podobných názorů, jimiž se netají parťák, herec-režisér, tradiconalista a skoro-vrstevník Clint Eastwood, který pomáhal budovat a o řadu let později též křísit western: Emerika vyměkla. Volba způsobu, jímž se to tu říká, je ale paradoxní: Feministický anti-western není první nabízející se možnost, jak oslavovat tradici osidlování západu bílými muži. Přesně to je ale to, co se Jonesovi s pomocí Boží podařilo. K filmu jsem usedl v očekávání příležitosti k rozvinutí nudy, aby ze mě The Homesman začal od začátku osekávat celé porce divácké nevíry; na konci nezbylo nic ze mě ani z ní. Tommy Lee Jones režisérsky překonává své limity, stáke patrné, a dává vyniknout těm v branži ještě o něco lepším - pozoruhodné skupině herců v čele s přímočarou Hillary Swank (a takovými jako sporadický James Spader, David Dencik či Meryl Streep v týlu), Marcu Beltramimu v režimu Jacka Whitea a kameramanu Rodrigu Prietovi, skrz jehož dlouhé sklo uzříte Nebrasku jako bezútěšnou rudohnědou pustinu ne nepodobnou Marsu. Jones, spoluautor scénáře, slouží duchu předlohy Glendona Swarthouta, připomnajícímu krutostí a afirmací života v těch nejnehostinnějších podmínkách cosi od Cormaca McCarthyho. Na děsivou nepředvídatelnost road movie a scény neobyčejné drsnosti jsem nebyl připraven a měl jsem po dlouhé době pocit, že někdo naráží na hranice mé divácké otrlosti. Zde nutno hledat Jonesovu zprávu divákovi: To, že jsme (byli) tvrdí, neznamená, že jsme (byli) nelidští. Dávejme si pozor, zda nepřicházíme o cosi důležitého. Taková deklarace úcty k tradici, včetně všech jejich temných stránek, zasluhuje respekt. Nedoceněný film. ()

Reklama

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

Nechci říct, že až Tommy Lee Jones zemře, zemře s ním i „mrtvý“ žánr western, ale rozhodně přijdeme o zajímavý úhel pohledu na něj. Ne že by snad byl The Homesman výplodem jeho fantazie, vždyť vychází ze stejnojmenné knihy Glendona Swarthouta, ale Jones jako by se stavěl do pozice jakéhosi vyděděnce, který se snaží přistupovat k žánru jinak, než je obvyklé. Už samotné prostředí Nebrasky potažmo Iowy, kam je příběh zasazen, není pro filmový western úplně obvyklé. To samé platí pro ženu v podání Hilary Swank, která tu zastává funkci hlavní postavy, kdežto jindy bývají zástupkyně něžného pohlaví přinejlepším barovou tanečnicí či prostitutkou, tedy pokud se jim do „chlapáckého“ žánru vůbec podaří probojovat. Tady je naopak ženská hrdinka sebevědomá, víceméně plně soběstačná a nezkreslená optikou stereotypního vyobrazení divokého západu - prostě běžná ženská, jakou dneska potkáte na ulici, a neexistuje důvod se domnívat, že tehdy tomu bylo jinak. Oproti předchozímu tvrzení mi ale The Homesman něčím připomínal (snad atmosférou případně samotnou cestou, na kterou se postavy vydávají a která je čas od času protkána sněhem a někdy zase utrpením, ovšem určitě ne přístupem k postavám) silně zidealizovanou povídku The Outcasts of Poker Flat od Breta Harta, a bůhvíproč i práci Jacka Londona (asi kvůli místy dobrodružnému elementu nebo nevím, proč můj mozek dělá takové nepochopitelné asociace, když tohle je v podstatě takové road movie ve westernových kulisách). 75% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,VAŠE CESTA BUDE DLOUHÁ, OBTÍŽNÁ A NEBEZPEČNÁ. BŮH VÁM ŽEHNEJ, ŽENO…" /// Pragmatická, panovačná, po manželství toužící Mary Bee a zkurvysyn, co měl viset, jako eskorta nákladu, ze kterýho by jednomu hráblo. Vobčas se to táhne, dramatickejch situací málo (nebo jestli vono to není moc dlouhý…) a hodnou chvíli je to taková westernová road movie, ve který místo měst navštívěj místa páchnoucí po indiánech nebo prašivejch bílej tvářích. Standartní filmařina, vcelku zajímavej příběh a sympatický obsazení. Prostě utahanej western plnej smradlavejch osob… vobčas výstřel… samá prérie... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 1988 napsal Glendon Swarthout, neznám. 2.) Na filmy koukám kvůli vodpudivímu sexu. (A taky, že starý hráblo.) 3.) Thx za titule ,,johnny.ka“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Komorný western s jedinou krátkou akčnou scénou, ale rozhodne žiadna prechádzka kvitnúcou prériou. Práve naopak, Západ je tu zobrazený s až mccarthyovskou krutosťou a nemilosrdnosťou, ako miesto, ktoré je na prvý pohľad malebné, ale vzápätí vás zabije a zožerie, prípadne hodí do latríny, v najlepšom prípade pripraví o rozum. Výborní herci, skvelá kamera a réžia. Ten zvrat na konci druhej tretiny je asi najdrsnejšia vec, čo som tento rok vo filmovom svete videl. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v Tennessee, Nebrasce, Novém Mexiku a na různých místech Kansasu. Filmovat se začalo v květnu 2013 ve Westville Museum ve městě Lumpkin ve státě Georgia. (jezurka42)
  • Film se inspiroval stejnojmenným románem od Glendona Swarthouta z roku 1988. Práva na jeho zfilmování držel jistý čas Paul Newman, který chtěl adaptaci sám zrežírovat, kvůli častému přepisování scénáře ale nakonec od projektu upustil. (IlMagnifico)

Reklama

Reklama