Reklama

Reklama

V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott (Matěj Hádek) ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila (Jiří Macháček), který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami (Eva Herzigová a Aňa Geislerová). Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži, lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat. Film Pohádkář vypráví jedinečný, ale mnohými z nás zažívaný příběh. Příběh o touze, podvodu a věčném odpouštění. Příběh lidí ztracených v bludišti lásky, z kterého nemohou a možná ani nechtějí najít cestu. Protože láska podobně jako lež bývají slepé. Čím blíže se kapitán Rott dostává k podstatě toho, jaký Mára/Kamil byl, tím víc začíná chápat nejen to, že prostě nemohl žít jinak, než žil, ale chápe i důvody přetrvávající lásky obou jeho partnerek. A co víc, díky Márovi možná dokáže najít klíč k vyřešení vlastního života, který se mu hroutí pod rukama. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (275)

honzii 

všechny recenze uživatele

Nakonec mě to zklamalo úplně jiným způsobem, než jsem čekal. Už při prvních minutách mi bylo jasné, že sleduji něco mimo/nad očekávání. Pohádkář je docela chladný a atmosferický. Martin Štrba dokazuje, že patří spolu s Šurkalou a Syslem k české kameramanské špičce, a Michálek některé scény působivě režíruje. Jenže ani parta skvělých filmařů, ani parta tu osvědčených herců (Aňa ve své typické roli, Macháček ve své typické roli), tu méně osvědčených (vynikající Matěj Hádek, velice dobrá Eva Herzigová - pokud zrovna nekřičí), nedokáží udělat skvělý film ze scénáře, který půlku filmu celkem slušně funguje a buduje zajímavý příběh, aby druhou půlku sám sebe poslal do kopru. Takhle promarněný a rozpačitý konec jsem opravdu dlouho neviděl a není nic horšího, než když autor rezignuje na myšlenku nebo pointu. Tak tedy zase nic. ()

Firebug 

všechny recenze uživatele

Co tohle sakra bylo? Pohádkář těží ze zvyku českých diváků chodit do kina na tuzemské filmy vidět profláklé ksichty. Příběhově by to obstálo snad jen jako 30-40ti minutová báchorka. protože ač je námět a vyústění celkem ucházející, nechává příliš potencionálně zajímavých věcí na fantazii a před diváka předkládá jen strašlivě unylý a rozbředlý vztah milostného trojúhelníku. Vrcholem vtipu (občas zmiňovaného v komentářích) jsou hlášky typu: "Stojí mi, jako Petřínská rozhledna." Po půl hodině jsem se koukal na hodinky a to jediné, co mě dokázalo vytrhnou z ospalé nálady byly mizerné výkony některých (ne)herců, papírem šustící repliky nějakých postav a počítáni, kolik pruduct placementu se tam podařilo narvat. Sponzorem pořadu je Renault, Nokia, Microsoft, Seznam, Stream, Novinky.cz a hlavně MASTERCARD, který se podařilo nacpat i do traileru! V něm je jen tak mimochodem 2x ten samý záběr na obnažený zadek Herzigové, ale ve filmu je i ona erotika (PG-13 pochopitelně) tak strašně nezáživná a nudná jako je zbytek snímku. NIKOMU NEDOPORUČUJI ()

Reklama

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Do kin dorazil nový český film. Posledních pár let věta, která příliš velká očekávání a nadšené reakce nevzbuzuje a návštěva kina pak počáteční skepsi spíše potvrzuje, než vyvrací. Dokázal jeden z našich nejlepších současných režisérů Vladimír Michálek nabourat se svým novým filmem Pohádkář tuto skepsi? Vždyť komu jinému, když ne režisérovi takových skvostů samostatné české kinematografie jako jsou snímky Zapomenuté světlo, Je třeba zabít Sekala nebo Babí léto by se to mělo povést. Jenže to už je pěkných pár let, kdy tyto filmy vznikly a já po zhlédnutí Pohádkáře musím smutně konstatovat, že i na pana Michálka asi dolehla bída české kinematografie posledních let, protože jeho nový film je všechno možné, jen ne povedený. Popsat děj je v tomto případě je celkem složité, je ho zde naprosté minimum, povětšinou se v podstatě nikam neposouvá, nebo plyne opravdu pomalu. Macháček pendluje od Herzigové ke Geislerové a zase zpátky, aniž by bylo pochopitelné, co vede dvě dobře zajištěné třicátnice k tomu, aby takovému ztroskotanci stále odpouštěly, neustále ho živily a vyrovnávaly za něj dluhy. Jestli tohle má být ona „moderní lovestory“, jak zní sebevědomý podtitul na propagačních materiálech, tak asi žiju v nějaké jiné historické dimenzi. Nezdálo se mi, že by byl Mára/Kamil něčím zajímavý nebo v něčem vynikal, aby byl pro ženy tak neodolatelný. Možná, že to měl být sex, ale z těch několika docela sterilních milostných scén bych to opravdu nevyvozoval. Ono obecně se zde příliš nevysvětluje a tvůrci spoléhají často na divákovu fantazii. Jenže ono není příliš kde onu potřebnou inspiraci brát. Během toho všeho sledujeme i jednu ze dvou celkem sympatických postav ve filmu (tou druhou je Márova dcera v podání Anny Linhartové) – policistu Rotha. Ten zpovídá obě Márovy osudové ženy a ony mu vyprávějí svůj příběh, který je ve filmu podán pomocí flashbacků. Ty mi přišly povedené a funkční a jsou jednou z mála věcí, které se mi na filmu líbily. Rothův příběh pomalu splývá s tím, co se děje (respektive dělo) Márovi, až to skoro vypadá, jestli to není nějaké jeho alter-ego. Přiznám se, že jsem nepochopil, proč to tak bylo podáno a co tím scénárista zamýšlel, každopádně tím byla uzemněna jediná jakás takás dějová linka, která tedy vyzněla do ztracena. Téměř nulový děj bohužel nevynahradí ani nějaké inteligentní dialogy. Povětšinou je to jen vata, kdy např. Mára pronáší jednu ze svých rádoby poetických replik, často sklouzávající do trapnosti až nechutnosti. Ne, opravdu nechci ve filmu poslouchat, jak se žena díky syrovému vajíčku naučí polykat, nebo jak si Mára zamlada pořád „leštil bambus“. Co pro mě osobně neuvěřitelným způsobem sráží film dolů, je naprosto nechutně explicitní product placement, a to zejména v případě společnosti Mastercard. Dokážu částečně pochopit, když záběrem projede auto nebo na stole v záběru telefon určité značky. Ale aby ve filmu bylo několik střihů a detailních záběrů na platbu kartou či telefonem na platebním terminálu, tak to ať se na mě tvůrci a sponzoři nezlobí, ale to je opravdu prvotřídní hnus. To patří jedině do reklam a ne do filmu. Tak abych to vše shrnul, pozitiv je na Pohádkáři opravdu málo, kromě hereckých výkonů Geislerové a Linhartové to je docela slušná režie, zejména celkem podařené flashbacky, ve kterých se pozorný divák neztrácí. Ale jak vyplývá z výše napsaného, negativa bohužel výrazně převažují. Scénář je opravdu prachbídný, film nemá žádné logické ani nelogické vyústění, je v podstatě nepochopitelný v tom špatném slova smyslu. Eva Herzigová sice dobře vypadá, ale herecky to už zdaleka tak slavné není. Zejména ve scéně, kdy se rozčílí, jsou jasně vidět její limity. No a ten product placement, to je prostě mor… Nechci úplně odrazovat diváky od zhlédnutí, je možné, že je moje chyba, že jsem nepochopil příběh, pointu, případně nějaké poselství (i když si to nemyslím). Ale za sebe říkám, že se jedná o další naprosto zbytečný český film úplně o ničem, který se tváří chytře a důležitě, ale přitom je neuvěřitelně prázdný. (kino Cinestar) () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

„ŽIL JSTE NĚKDY SE DVĚMA ŽENSKEJMA NAJEDNOU? TAK NEVÍTE, CO JE NEBEZPEČNÝ…“ /// Kdyby film dokázal splnit to, co slibuje obsah, byl by to tyjátr jako prase. (pro mě vole. Psychologie postav, tajemná pátračka, vášeň… navíc by mohli nastavit zrcadlo…) Bohužel je tady „jen“ hudba, jak z nejtajemnějšího thrilleru na světě (trochu profláklá, ale no a co! Kdyby s ní držel tempo děj…), mrtvola, rozbitý vztahy a otázky pokládající detektiv, navíc taky s rozflákaným vztahem. Vobčas prší (že by nějakej „noir“ pokus? Asi ne, to já jen tak, z nudy.) a Macháček pendlující mezi dvěma (třema) ženskejma (vobčas) vypráví (debilní) pohádky. A taky veršuje. Hlavně nečekejte krimi! Jde vo lidi, co potřebujou lidi, aby jim bylo dobře. A když je maj, tak hledaj jiný lidi, nebo si jich nevážej… (Asi) holčičí vztahovka. Já totiž recept na štěstí hledám jinde (ty krávo, dyť seš strašně starej!). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Žiju s Máňou, šukám Týnu, ale Jířu, tu fakt miluju! 2.) Můj sexy idol je Jirka Macháček. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

hrona 

všechny recenze uživatele

V podstatě mě film překvapil, ani ne tak obsahem, neb od Nesvadbové nemá cenu čekat, žádného překvapujícího veledíla, ale od dvou lidí. Za prvé Matěj Hádek, musím říct, že je opravdu skvělej, konečně jej lze vidět od dob ,,Udělení milosti se zamítá,, v pořádné roli. Dle mého názoru celý film stojí právě na jeho herectví. Aňa málo kde hraje špatně, spíše stále podobně, nemluvě o Jiřím Macháčkovi, ten jeho čertí kulibrk je také stále stejný a bohužel není to chyba jeho, ale tvůrců, že mu dávají stále podobné role. Druhou pro mě překvapující osobou je Eva Herzigová, jednak se na ní opravdu dobře dívá, je to zkrátka kus baby a její roli jsem jí zkrátka věřil. Jinak je potřeba ještě vyzdvihnout hudbu, neb Roman Holý snímek decentně obohatil upravenou verzí Joan Baez od Monkey Bussines Diamonds And Rust - v autorčině jedinečném podání a nejen to. Ve filmu je slyšet i Tereza Černochová, či ústřední zdařilá píseň v podání hlavních protagonistů. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení bylo přizpůsobeno Aně Geislerové, která byla v té době v šestinedělí. (M.B)
  • O zfilmování Pohádkáře jsem nikdy neuvažovala, ale když pak do projektu vstoupil Vladimír Michálek, tak jsem byla velmi ráda, že k té knize přistoupil a přistoupil k ní bez jakýchkoliv předsudků a poctivě,“ uvedla Barbara Nesvadbová jako autorka předlohy. [Zdroj: novinky.cz] (SONY_)
  • „Pro mě je to příběh o vášni, která může být spalující a která si dříve nebo později vybere svou daň,“ říká režisér filmu Vladimír Michálek. [Zdroj: novinky.cz] (SONY_)

Související novinky

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

29.11.2016

O co tady jde? Bubble je unikátní projekt internetového rádia se speciálním posláním. Svým posluchačům totiž zpříjemňuje úklid koupelny. Opravdu to funguje, vyzkoušejte! Kromě porce muziky vás rádio… (více)

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama