Reklama

Reklama

10 pravidel jak sbalit holku

  • angličtina 10 Rules for Winning Her Heart (festivalový název) (více)
Trailer 1

Hlavní hrdina nové filmové komedie Marek je typickým příkladem mladého mimoně, žijícího ve vlastním vesmíru. Je to chytrý a milý student astrofyziky, jehož největší láskou jsou nejen hvězdy, ale i horoskopy. Jeho dráhu mu však jednoho dne překříží dívka snů a Marek se zamiluje tak beznadějně, že ve škole není schopen ani udělat zkoušky. V tento moment se do věci obouvají jeho odhodlaní přátelé. Rozhodnou se povolat na pomoc a zasvětit do Markových problémů jeho otce, který je úspěšným vydavatelem řady bestsellerů na téma: jak získat ženu. Společně pak začnou Markovi připravovat velkou strategickou hru, díky níž by se mu mělo podařit najít cestu k milované dívce. Tím mu však zadělali na nejeden veliký průšvih. Marek pod vedením otce a přátel absolvuje velmi svérázný kurz dívčí psychologie. Platí ovšem v životě těch 10 zaručených pravidel přesně podle knížek? (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (460)

stration 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem omylem v autobuse do Anglie. Vůbec mi to nesedlo a připadalo mi to strašný. Hrozný scénář, který se má jako zalíbit teeenagerům, naprosto zbytečné figurky (jaký smysl tam měl Dolanský?) a dementní, nafouknuté scénky jako z grotesky (scéna v lomu), které mají být jakože vtipné a posouvat "děj" dopředu. Kdybych si měl vybrat, tak raději tři kinedryly a prospat celou cestu, než takový kraviny, který mě tak leda naserou. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Chlapče, holku si vynutíš jedině s Donutilem. Za pomoci jeho desatera se definitivně zbavíš ostýchavého postoje k ní. Karel Janák tomu věnoval celý film. Představte si, že ještě někde existuje v tom našem zemském ráji na pohled oplývajícím mlékem, strdím a krásnými dívkami, mimózní mladík Marek, (přestárlý) student astrofyziky, kterému učarovala jedna buchta, myšleno slečna, pro kterou je (zatím) vzduch. I nelenil nám tento slovanský jinoch, a pro něj přesličnou děvu, začal pronásledovat, posléze si vědom, že to není dobrá metoda pro získání její pozornosti. neb by se jevil jako uchyl. I rozhodl se pro rady experta obrátit na odborníka z nejpovolanějších, který o problematice balení žen sepsal několik úspěšných knih. Shodou okolností se jedná o jeho otce, se kterým se moc nestýká, ale jehož knihy mají u čtenářů značnou odezvu. A ačkoliv spolu neudržují nejvřelejší vztahy, i tak expert souhlasí a žádosti vyhoví. Jemu a jeho třem spolubydlícím předestře, jím osobně sepsané desatero pravidel "Jak ulovit ženu". Je vedlejší, že tato pravidla přenesená do praxe mohou fungovat poněkud jinak, než na papíře. Točit v Česku remake je tvůrčí sebevražda. Jedná se o dva roky starý, u nás prakticky neznámý italský romantický film, k němuž se tvůrci v úvodních titulcích přiznali. Ponechme stranou srovnání s ním a zaměřme se raději, jak dopadl z hlediska českého diváka, který se na něj podívá s určitým očekáváním komedie napěchované humorem, potažmo bláznivými gagy. Můžu místopřísežně prohlásit, že film neobsahuje jediný gag(!), který by vyvolal pobavený úsměv. Situace se nezlepší ani s příchodem osvědčeného Miroslava Donutila na scénu. Ten sice v obarvených vlasech budí oprávněné podezření, kam ho vlastně zařadit, ale kupodivu se nesnaží svým typickým ztřeštěným přístupem vytřískat z filmu něco humorného na přilepšenou. O nic lépe na tom nejsou ani ostatní herci. Matouš Ruml, jinak více známý jako extra blb Lexa ze sitcomu "Comeback", je neskutečně nudný (pokud právě nepředvádí dinosaura) a věkově nezařaditelný rádoby student a tahoun filmu v jedné osobě, ale na to, kolik prostoru ve filmu dostal, je hodně bezvýrazný. Jeho spolubydlící by mohli být zajímavá partička okolo něj, ale ani jim scénář nedopřál žádný gag. Jan Dolanský je z celého filmu nejpřesvědčivější figurkou. Hulí, zakládá si na pěstování trávy v bytě, a zase hulí, Petr Buchta hraje svoji studentskou postavu přibližně stejně, jako kdysi "cestovatele" Vojtu z nekonečného seriálu "Ulice", s tím rozdílem, že zde má obrýlenou image, což mu dodává na serioznosti a Tereza Nvotová je top nejšerednější herečka pod česko-slovenským sluncem. Kristína Svarinská coby objekt Markova zájmu s netradičním jménem Stefanie by zřejmě v reálu dostatečně obstála, nerda jako je Marek by asi nechtěla, dokonce je ve filmu zadaná a po jejím boku se objevuje zbohatlický synek, ale pro filmové účely nebyla tou potřebnou kráskou. Mně osobně nepřinutila, abych za celou dobu jedinkrát položil ruku na svůj pyj, a to hovoří za vše. A to musím zdůraznit, že jsem si v minulosti ve slabé chvilce vyhonil i nad bábou Tutovkou. Z předchozích řádků vyplývá, že film nikdo herecky netáhne. On to netáhne režijně ani Karel Janák. Jeho režie nemá příliš řemeslných kvalit a jediné, na čem si opravdu dává záležet, je kamera, v níž vyniká. Jejím vlivem je k mání řada pěkně nasnímaných obrázků, které dokonce navodí pocit, že se nedíváme na český film v jeho typickém architektonickém stylu. Záměr, alespoň v tomhle se přiblížit svému italskému vzoru, v tomhle rozhodně vyšel. Film si stanovil nejasná kritéria, jejichž vlivem tápe, a ve kterých tak nějak zaniká i těch deset proklamovaných pravidel, jejichž využití, vzhledem k absenci gagů s nimi spojených, je celkem nefunkční až zbytečné. Nejvíc slabin má disproporční scénář rovněž sepsaný Karlem Janákem. A nejedná se o drobné nebo menší nedostatky, ale obrovské kiksy k nepřehlédnutí. Proč je hlavní ženská postava Slovenka, proč by z nějakého neznámého popudu měla pustit k vodě perspektivní vztah s bohatým přítelem (Jakub Prachař), proč tolik obstrukcí kvůli jedné "buchtě", proč se tato "buchta" rozhoduje nad výběrem partnerů/soků v lásce takovým způsobem, jež nemá s realitou zhola nic společného a je vyloženě hloupý, až nad ním rozum zůstává stát, proč najednou otec chce pro svého syna to nejlepší, když se předtím tak nějak nezajímal jak žije atd. Zkrátka a dobře, scénář je zcela nefunkční, s postavami nespolupracuje návaznou formou, ani o ni příliš neusiluje, a je víc mimo, než hlavní mužský hrdina. Chápu, Janák chtěl natočit něco dospělejšího, ale současně zariskovat se nevyplácí. Přechod k dospělé a vyzrálejší filmové formě nezvládl a jeho film se utopil v bezradnosti scénáře a slabé, bezkrevné režii s řadou až podivně vzájemně nekoexistujících scén. Janák by si měl sám osvojit desatero, jak natočit dobrý film. Evidentně tu "brožuru" někam založil, že pane Donutile. S vaším dovolením, jsem použil vtipnou narážku z Tankového praporu, abych odboural to nevtipné prázdno, které film Karla Janáka obsahuje. A dost dobře si nedovedu představit, která kategorie diváků by tento film mohla ocenit. 40% () (méně) (více)

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je legrační, jak málo se mluví o tom italském filmu, ze kterého Janák vyšel ke své poslední taškařici. Kdo by ale dnes sledoval italské filmy, že? Tentokrát již nechvalně proslavený režisér necílí na teeny, ale na young adult publikum? Ať už je to jakkoli, pouze vytvořil slepeneček přísad posledních "úspěchů" českého kina. Takže je tu Mirek Donutil a jeho sólo, trochu arogantní, trochu šibalské, vždy ale egoistické. A hlavně Mirek klame tělem a neváhá nahodit novou barvu. Dále je tu další Slovenka, která dle MFD zachraňuje český film, takže Kristína Svarinská a její lokýnky. A od minule byl v inventáři do soundtracku osvědčený Dan Bárta. Co je povinností dneška, je samozřejmě Prachař, taky repríza alternativní figurky v podání Dolanského a neokoukaná tvář Terezy Nvotové (které to lépe sluší za kamerou než před ní). Čili pokud nemáte kolem sebe mládež, která by to ocenila, tak se ani neobtěžujte. Jedině, že byste ocenili scény z knihovny nebo knihkupectví. Ale ani ta Pragensie tu není tak pěkná jako v jiných soudobých trendy filmech. Nakonec, to hlavní, co má nápad, je plakát. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Zřejmě zatím nejlepší Janák. Což samo o sobě není žádnou zárukou kvality. "10 pravidel" je ale dobře odsejpající, neurážlivá, technicky velice dobře zvládnutá "university comedy" s mimořádně zdařilým soundtrackem (slyšel jsem tam pořád Dana Bártu?). Rumla jsem zatím zaznamenal jen v kšiltovce, a protože tu nováckou hrůzu odjakživa považuju za urážku nejvyšší kategorie a sprosté slovo, je to docela milé seznámení. Kristíně bych poradil rovné vlasy, to jí totiž moc sluší. Dolanskému role sedla na kůži, a tak bych jeho úlohu nezveličoval (ale je jasné, že se po Macháčkovi stane dalším kultmanem). Obarvený Mirek vylepšoval vše, a Prachařovi vzhledem k jeho fyzické podobě s dědou odpustím asi všechno. Je to blbý, ale jeden z těch lepších českých filmů letošního roku. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vlastně první film, kterej absolutně stojí na Matoušovi Rumlovi a já mu musím sklonit poklonu, že se z Mladoboleslavského divadla dostal až do takového filmu. Kéž by takových filmů s ním bylo víc, vůbec bych se nezlobil. U téhle komedie jsem si totiž parádně odpočinul, což byl víceméně účel. Vlastně jsem ani netušil, že tenhle film bude tak dobrej. První dvaceti minutovka totiž vypadala všelijak. Pak se ale rozjela změť scének, které neměly chybu. A to, že se mi zvedla nálada o tisíc stupňů nahoru může i Prachař, Donutil, Dolanský a Buchta, kteří také udělali svý. Holky pak příjemně doplnily něžnější polovičku, která na rozdíl od chlapů byla víceméně rozumná a trošku ty vtipné scénky uklidňovaly. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (15)

  • Natáčelo se v Praze, v Jevanech, v lomu Štětkovice, v lomu Bořená Hora u Sedlčan a v zámku Mcely. Budova Koperníkova 10 ve Vršovicích, která ve filmu znázorňuje rezidenci francouzského velvyslance, náleží Diplomatickému servisu Ministerstva zahraničních věcí ČR a v době premiéry filmu byla k pronajmutí za 242 tisíc korun měsíčně. (Martin_L)
  • Režisér Karel Janák si část filmu prožil na vlastní kůži. Přiznává: „V době natáčení jsem se dostal do situace, kdy mi někdo jiný začal aplikovat pravidla na moji přítelkyni, takže už spolu s Veronikou Kubařovou nejsme. A navíc Veronika hraje v úvodní scéně filmu rozchodu s hlavním hrdinou. Takže jsem si to přivolal, prožil i natočil.“ [Zdroj: kultura21.cz] (Tonula)

Reklama

Reklama