Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdina (Jota) se postará o ženu, která se vybourala na motorce. Ta si nic nepamatuje, a tak Jota ženě namluví, že je její přítel a už 4 roky spolu chodí. Pojmenuje ji Liza (podle své bývalé přítelkyně Elizy, kvůli které chtěl právě spáchat sebevraždu) a odjíždí do kempu U Zrzavé veverky.... (xjane)

Recenze (69)

Martin741 

všechny recenze uživatele

No konecne sa reziser Julio medem vydal do artovych vod a natocil moc fajny artovy film - o laske dvoch ludi /on+ ona, to je jasne/, o hrach, medziludskych vztahoch medzi chlapmi a zenskymi.paci sa mi ale to, ze reziser nesklzol do lacneho a prazdneho tlachania omedziludskych vztahoch,m svoj priestor dostali aj spanielske mesta, ale aj taborak, kde holka si spatne spomina na svoje zalezitosti a tie potom riesi. Zanrovo sa La Ardilla Roja neda zaradit - nie je to ani mysteriozny film, ani drama, o komediu snad nejde uz vobec. Tak ako Almodovar riesi zenske a casto aj ich psychiku, medem nejde jeho cestou. Jaxom uz spominal, skuma vztahy, ale samostatnu kapitolu tvoria aj exteriery, kde sa odohrava podstatna cast pribehu, Medem dokaze byt na rozdiel od uchylneho Almodovara snovy a abstraktny - cize filmova basen. A to ja, jakozto artak vzdy vitam- milujem totiz filmy Yngmara Bergmana, a Tarkovskeho, ba casto aj moj oblubeny Orson Welles tocil artove veci. To moc dobre, a hlavne nech to nepozera stuntmanmike a ani verbal : 89 % ()

Brandon 

všechny recenze uživatele

Opět hooodně vydařená Medemovina. Drama plné lží, manipulací a metafor se špetkou tajemné erotiky. A o čem to je? O lidech nebo o veverkách? :-) V době páření, na jaře a v létě, samečci začínají bojovat o území s ostatními. Jeden sameček porazí druhého tím, že ho ostře pronásleduje. Dominantní sameček, zpravidla ten větší, silnější, vyhání vetřelce. Dojde k potyčce, ve které je to nejhorší, co se může stát, ztráta kousku ocásku. ......Jsou také obratné, pokorné a lehké, jako mouchy, lháři, plaché, ale rafinované, kličkují a velmi schopně kují pikle za mužskými zády. 4,5* ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Hlavná hrdinka hovorí v jednej zo scén: "Môj frajer vie iba dobre trtkať, variť a klamať." Možno to fakt stačí. Ďalšia z mileneckých mysterióznych Medemových motanín. Dievča po nehode stratí pamäť, jej milenec stojí v momente nehody opodiaľ, na prahu samovraždy. Nehoda zmení smer myšlienok oboch milencov, spomenúť si na minulosť má dievčaťu pomôcť kempovanie na brehu jazera, aby za prítomnosti pamäťových slučiek, metafory hrdzavého hlodavca a skladačky snovo hypnotických minulých vzťahov zistili ako to s nimi vlastne je. Otázky vyvolané červenou veveričkou, o ktorú v čase párenia divoko súperia nadržaní samci: klameme my, alebo sme neustále klamaní ? Je okolie len dobre podanou lžou ? Je úprimnosť vo vzťahu vždy tým, čo robí vzťah a lásku naozajstnou ? Nie je dôležitejšia vzrušujúca hra ? Zaujímavo podaná fabulácia ? ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Medemův magický realismus už tu nepůsobí tak uhrančivě a přirozeně jako v Kravách, ale stále si zachovává přitažlivé a provokativní tajemství (jež zde ale nutí k interpretaci, zatímco v předchozím snímku na člověka působilo jako přirozená součást světa, kterou chápe v afektivní rovině) a vytváří cosi víc než pouhou dějovou skládačku. Vyprávění opět plyne samo, staví na postavách, které se nemění v ploché figurky vláčené narativní hrou, ale v plnohodnotně prokreslené charaktery, jejichž motivy a záměry zdaleka nejsou závěrem vyčerpány a nutí k dalším úvahám. Po stylistické stránce je film doslova lahůdka - kamera svými pohyby neustále překvapuje, nachází si nejnemožnější pozice, prolézá větvovím stromů či vysokou travou a podílí se na celkovém oparu tajemna a neznámého napětí. Zrzavá veverka je tak nečekaný odklon od Kravami nastoupené Medemovi cesty, který dokazuje, že jeho "podpovrchové" vnímání světa a jeho nejednoznačnosti výborně funguje i v zábavném filmu s ryze současným a mladým námětem. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Muž se postará o ženu, která havarovala na motorce. Na nic si nepamatuje, což muži vnukne nápad živit v ní jistotu, že on je jejím partnerem. A zatím ..... ne, dál už nic neprozradím, přestože, jak už to u Medemových filmů bývá, nejde ani tak o to, co se stalo, ale jak nám to je podáno. Ve srovnání se Sex a Lucía a Milenci ze severního pólu je Veverka žánrově malinko jinde, ale metafory, vsugerované otázky a matení, cestičky a střípky k jejich objasnění, to je stejné a mně, i když dnes hodnotím trochu níž, je jen líto, že Medem nenatáčí tak rychle, jak moc jsem jeho filmů dychtivá. ()

Galerie (4)

Související novinky

Reklama

Reklama