Reklama

Reklama

Já a robot

(seriál)
  • USA Almost Human
Trailer 3
USA, (2013–2014), 9 h 20 min (Minutáž: 41–45 min)

Tvůrci:

J.H. Wyman

Hrají:

Karl Urban, Michael Ealy, Minka Kelly, Mackenzie Crook, Michael Irby, Lili Taylor, Anthony Konechny, Darren E. Scott, Garfield Wilson, Hiro Kanagawa (více)
(další profese)

Epizody(13)

V roce 2048 se kvůli vývoji technologií zvýšila kriminalita o 400 procent. V rámci nové strategie dostane každý policista přiděleného androida bojového typu. Detektiv Kennex se svého androida MX zbaví, a tak je mu přidělen zastaralý typ schopný cítit emoce. To je při řešení zločinů výhoda i překážka zároveň... (TV Prima)

Videa (81)

Trailer 3

Recenze (194)

maseer2 

všechny recenze uživatele

zpočátku jednoznačné rozčarování vzhledem k faktu, že se vysoká očekávání (plynoucí ze zajímavého sci-fi námětu a J. J. Abramse na pozici producenta) rozplynula v neoriginální tuctové kriminálce, která oproti jiným nabídne navíc jen roboty a pár dalších futuristických prvků.. jenže já si na to po pár skoro-protrpěných dílech tak nějak zvykl, začal jsem seriál brát jako nenáročnou oddychovku a světe div se, začalo mě to bavit.. může za to především fungující chemie mezi Kennexem a Dorianem a rovněž celkový příjemný feeling, který ze seriálu vyzařuje.. lehce nadhodnocuji a dávám nejslabší 4* ... P.S.: přesto je třeba konstatovat, že Almost Human je ve srovnání se současnou záplavou vysoce kvalitní seriálové produkce přece jen spíš ztrátou času.. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

„Total Recall (2012 remake) meets Blade Runner meets I, Robot meets Minority Report in Bromance story." Nový seriál z produkcie J.J. Abramsa (Person of Interest, Alcatraz, Revolution ...) vyzerá byť jeden z tých najzaujímavejších, ktoré v poslednom čase vyprodukoval a rovnako aj tým najzaujímavejším v pomerne chudobnej jesennej sezóne 2013/2014. Epizódne seriály síce nemám v obľube, ale Almost Human má vďaka žánru sci-fi o niečo zaujímavejšie prípady ako štandardné kriminálky, ktorých je už nespočetné množstvo. Scenárista J.H. Wyman by navyše mohol byť zárukou, že dej bude neskôr zasadený do hlbšej mytológie ako v prípade jeho predošlej práce na Fringe. Úprimne dúfam, že sa nemýlim a seriál neskĺzne do podobnej nudy ako dlho očakávaný Agents of S.H.I.E.L.D., ktorí každou epizódou prinášajú len o to väčšie sklamanie. Oproti „televíznemu“ SHIELDu má Almost Human konečne aj ten pravý filmový look, kde sa CGI efektmi vôbec nešetrí a svet budúcnosti, kde každému policajtovi dopomáha android, je na každom rohu zastúpený futuristickými technológiami (reklamy v tuneloch, lietajúce autá, holografické pásky, sexboti atď.). Nešetrí sa ani s akčnými sekvenciami a medzi ústredným duom funguje vynikajúca chémia. Postavy sú zatiaľ štandardne vyprofilované a uvidíme ako sa vzťahy budú vyvíjať do budúcna, no potenciál na niečo viac ako štandardnú buddy-kriminálku tu rozhodne je. „Hollywoodsky“ Karl Urban bol do role drsňáka trefná voľba a hrá ho ako „Dredda bez helmy“, jeho oponent Michael Ealy je zase neopozeraná televízna tvár. Akurát ostatné postavy dosť v úzadí a v podstate o nich nevie divák vôbec nič. Pokiaľ však tvorcovia neskĺznu do rutiny, mohli by z toho vyšperkovať sci-fi, ktoré konečne nepôsobí lacno a ktoré na obrazovkách už dlho chýbalo. S tým príbehom sa totiž do budúcna dá pracovať! (teda minimálne dve série potom to bude chcieť oživiť) a preto sa nateraz priklánať k tým vyšším hviezdičkám. Season 1 = 3* (6/10) (just watching ... a komentár upravím samozrejme v závislosti od (ne)kvality pribúdajúcich epizód. Teda keď nám to rušením-seriálov-preslávený-FOX nezatrhne skôr ako sa nazdáme i edit: tak nakoniec to ničím pútavé nebolo, kfajn vizuál a občas slušné vtípky, ale každá ďalšia epizóda ponúkla len úplne štandardnú krimi zápletku a na nejaké prepojený príbeh, ktorý by sa tiahol celou sériou seriál rezignoval.) ()

Reklama

Zeebonk 

všechny recenze uživatele

Krimhynální séroš je žánr sám o sobě podřadný až běda. Donekonečna se opakující vzorec pro hledání vraha, omezenost v oblasti vývoje čehokoli a nuda, nuda, nuda, zasraná nuda. Jinými slovy bych na to samým opovržením nepoložil ani kabel. A nemyslím ten od televize. Almost human se zprvu šklebilo jako další futhůristická, schématicky vyčpělá krimoška, ale jak se ze vteřin stávaly minuty a z minut hodiny, tak jsem navzdory tragickým prognózám dostal přes čumák čímsi jako závanem svěžesti. Ano, svěžest. Svěžest žánrové kategorii. Svěžest v rozmanitosti jednotlivých případů, svěžest v řešení i podělaném rozuzlení. Navíc jakkoli mě zpočátku iritoval vztah Káji Urbanů s tou androidní opičkou a jejich vzájemné špičkování, tak jsem tu jejich společnou štreku ve znamení buddy movies začal respektovat, ba dokonce i vychutnávat. Zkrátka to nakonec není prvotřídní, užblebtaná, klišovitá hypersračka, ale solidní, vysokorozpočtové scífokrímo žrádlo. No já snad tu sérii dojedu do konce. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Jedna z mnoha variací na téma, jak by mohla vyhlížet naše ne až tak vzdálená budoucnost. Myslím, že žít byste v ní nechtěli, ovšem jako námět pro televizní seriál je nadmíru atraktivní. Zamlouvá se jí technický pokrok, rychlá jízda, brutální akce i výbušná atmosféra - kromě toho si potrpí na dokonalou vizáž, takže si nedělá vrásky s nadbytečným filosofováním a nezdržuje se neúčelným kličkováním. Přesto má překvapivě široký záběr: Dokáže vystihnout LIDSKOST ... a předat ji dál. P.S.: 1) Když si odmyslíte přitažlivou sci-fi nadstavbu, zbude vám "obyčejný" krimiseriál - jeden z mnoha ... jenomže když ona tam ta nadstavba prostě JE - provokativně se producíruje po place a nemíní nikam odcházet. MUSÍTE ji prostě vzít na vědomí, protože je součástí nezaměnitelného kouzla, kterým odjakživa disponují dobré filmy i dobré seriály; 2) Byly by to jasné a čisté 4* ... kdybych vyloučila emoce. Jenomže v tomhle jsem trochu jako Dorian - takže přihazuju i poslední, čistě subjektivní pátou * ... s trochou lítosti, že zůstalo "jen" u třinácti epizod. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

To pomrkávání s odkazy na Blade Runnera (deštivé město, asijský kiosek, japonská modelka v holoreklamě) mě leda naštvalo. Protože tenhle sterilní bezmyšlenkovitý tv seriál tak parazituje na fakt dobrým filmu. Sám ale nabízí jen bezduchou podívanou s průměrnými herci, alias manekýny obrazovky (sorry, Lili Taylor), a s příběhy nudných nezáživných detektivek, kde vlastně nehraje roli, že se to odehrává v budoucnosti. Protože tu představuje jen pár rekvizit, ale detektivní historky jsou zoufale nenápadité a mohly by se odhrávat s mírnými obměnami v jakékoli jiné mýdlové opeře. Natož, aby šlo o nějaké zamyšlení nad etickými problémy spojenými s uměle vytvořeným životem. Přitom jeden skutečný exemplář v tom asi i hrál, protože hezká usměvavá kolegyně, co se vždycky tvářila jak reklama na zubní pastu, i když kolem vybuchovaly bomby, snad ani nemohla být žijící člověk. Takový dřevo se snad ještě nenarodilo, to fakt museli naklonovat v hollywoodské laboratoři, nejspíš z nějakého reklamního plakátu. SHRNUTÍ: Když si mýdlová opera půjčí propriety z vedlejšího studia, kde točí nějaký sci-fi. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (3)

  • Zbraň, kterou používá Kennex (Karl Urban), je pistole Taurus PT92AF pouze ''ověšená'' ve futuristické skořápce, pistole ostatních mužů zákona jsou Zoraki 925a pistole žen zákona jsou Beretta 8000 Cougar. Taurus PT92AF jsme mimochodem mohli spatřit ve filmu Timecop (1994), v němž ji jako služební zbraň používal Max Walker (Jean-Claude Van Damme). (HectorHagman)
  • V 15. minutě, když si jde John (Karl Urban) objednat nového androida, slyšíme v pozadí skladbu „Personal Jesus“ od britské hudební kapely Depeche Mode, která vyšla v roce 1989 jako první singl ze sedmého studiového alba „Violator“. (Trajektt)

Reklama

Reklama