Reklama

Reklama

Případy 1. oddělení

(seriál)
  • Česko Oddělení vražd (neoficiální název) (více)
Trailer
Česko, (2014–2022), 35 h 50 min (Minutáž: 53–70 min)

Hrají:

Ondřej Vetchý, Petr Stach, Filip Blažek, Miroslav Vladyka, Miroslav Hanuš, Bolek Polívka, Ondřej Malý, Sabina Remundová, Petra Hřebíčková, Igor Bareš (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(35)

Obsahy(1)

Případy 1. oddělení je kriminální seriál inspirovaný 14 skutečnými případy, které řešili po roce 1989 policisté oddělení vražd na území Prahy. 1. oddělení je elitní útvar, který v posledních letech dosahuje objasněnosti trestných činů okolo 95 %. Jeho příslušníci zasahují, dojde-li k vraždě, pokusu o vraždu, těžkému ublížení na zdraví s následkem smrti nebo dalším nejzávažnějším zločinům.
Spoluautorem scénáře je současný šéf oddělení vražd Josef Mareš. Kriminální seriál Případy 1. oddělení se tak opírá o mimořádnou míru autenticity a přesnosti v popisu policejního prostředí, žargonu i vyšetřovacích postupů. Pro ty je typické, že policisté většinou relativně brzy vědí, kdo je pachatelem. Mnohem těžší ale je dopadnout ho a zločin mu dokázat. Důležitou roli hrají i zdánlivé maličkosti. Způsob pátrání a usvědčení zůstal u všech případů do velké míry zachován.
Jednotlivé epizody jsou inspirovány i mediálně známými případy. Například dopadením sexuálního agresora z Jižního Města, případem vraždy pracovníka televizní stanice, vraždou, kterou si objednal majitel domu, aby se zbavil nepohodlné nájemnice. Máte možnost dozvědět se, jak policisté při dopadení pachatele postupovali, co jim komplikovalo práci, případně jaký museli použít trik, aby ho z činu usvědčili. Čeká vás čtrnáct epizod, čtrnáct skutečných případů. Skutečná kriminálka. (Česká televize)

(více)

Videa (36)

Trailer

Recenze (692)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Tento seriál detektivek polistopadového období obsahuje vše, co se téměř pravidlem míjí s kvalitou v podstatné části televizní tvorby nejen České televize. Týká se to mj. dobového vřazení, vzorného postižení vnitřních poměrů - nejen v rámci pražského městského kraje -, kvalitní režie, ale i hereckého obsazení, jemuž dominuje pětice Vetchý, Stach, Vladyka, Polívka, Blažek, ale také mimořádně zajímavá Petra Hřebíčková. Velmi dobrý je i výběr případů postihující škálu agend, jimiž se pražští kriminalisté z mordparty obírají. Vcelku se jedná o mimořádně příjemné překvapení. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,ZPRACOVÁNO PODLE PŘÍPADU … PACHATEL BYL PRAŽSKÝMI POLICISTY DOPADEN ZA … DNŮ. MĚSTSKÝ SOUD JEJ ODSOUDIL K VÝKONU TRESTU….“ /// Žádný čtení myšlenek ani forenzní nehrajou hlavní roli. Klasická pátračka, Vacátko v mobilu a herci s osobním kouzlem přesvědčit, že sledujete dobrej tým a skutečný případy. A přitom taková klasika – na úvod zločin a pak… až k happy endu. Předpokládám, že se v seriálu nepoznali jen uchyláci a vrazi, ale taky policajti. Voceňuju, že tady nepitvaj soukromý životy, ale lehce a jednoduše se vystihnou charaktery postav. Tohle mě baví a navíc si nepamatuju, kdy naposledy jsem si u českýho seriálu přál pokračování. (Vlastně jo.) 2.SÉRIE: V agitace o náročnosti práce s největším debilem na šéfovský pozici se naštěstí najde dostatek prostoru pro případy a pátrání. Seriál dokazuje, že mít vo čem vyprávět (zločiny podle skutečnosti) je 80ti% záruka úspěchu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Fandím policajtům co fanděj Spartě. 2.) Nevím, proč se uděluje Cena Michala Velíška. 3.) Zjistím, že v Praze můžu stále potkat hříšný lidi. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

(Viděny první dvě epizody.) Češi chtějí kriminálky. Pokusy ale selhávají. Kriminálka Anděl se snažila imitovat americkou řadu CSI. Výsledek byl směšný. Film Ve stínu zkoušel oživit noir, na to však byl příliš vyměklý. Cirkus Bukowsky imitoval drsnější školu severských krimi, ale chtěnému dojmu se leda přiblížil. Nyní přichází 1. oddělení s náměty inspirovanými realitou, zaštiťující se ze všeho nejvíc právě autenticitou a "čistotou žánru". Provedení se však na první pohled zdá velmi toporné, jako by si Česká televize „čistý žánr" představovala coby žánr zbavený jakéhokoliv ozvláštnění, kde vše přesně odpovídá nejklasičtějším vyprávěcím vzorcům tak, jak si je diváci pamatují ze svých desítky let vyhasnutých československých seriálů. Případy skutečně vypadají v mnoha ohledech jako ne zrovna modernizovaná verze Malého pitavala z velkého města, díla, jehož úkolem bylo primárně dělat reklamu na vyšetřovatele a ukazovat, jak jsou to všechno féroví a obyčejní chlapi z lidu a jak nakonec vše vyřeší bez ztráty aury hodných strejdů. Kdybyste se náhodou začetli do distribučních materiálů, dozvěděli byste se, jak skvělé je pražské oddělení vražd, jak vše vyšetří, jak prakticky nechybuje. Dojem jedné velké propagační kampaně se jen prohlubuje. Tohle (v žádném případě netvrdím, že jakkoliv politicky motivované) následování normalizačních a starších trendů, vyznačující se bezmeznou důvěrou ve státní složky, směřuje zcela proti standardům moderních amerických kriminálek, kde jsou sice vyšetřovatelé také většinou horliví klaďasové, ale jejich souboj s vlastní institucí bývá leckdy stejně vysilující jako pátrání po pachateli. Jen těžko můžu tvrdit, že dělat policistům a policii za každou cenu dobré jméno se nesluší, rozhodně to ale narušuje myšlenku krimi, tedy špinavého žánru reflektujícího drsný svět. A mě to nudí. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nesouhlasím s názorem, že Češi neumí točit detektivky. Myslím si, že se natočilo spoustu dobrých seriálů i detektivek. Od Dobrodružství kriminalistiky přes pražskou galérku v Hříšných lidech až po Kriminálku Anděl či Cirkus Bukowsky. Dobré byly i jednotlivé filmy s Högrem či Kodetem. Jedna z nejlepších českých detektivek bezpochyby je Nepodepsaný knoflík. Myslím si, že Případy 1. oddělení na tuto tradici navazují. Divoké honičky se nekonají (což odpovídá více české realitě), nejsou tu ani přehnaně přátelské vztahy na oddělení (viz Četnické humoresky), pracuje se v týmu, vyšetřovatel není charismatický ani sympatický, ale normální ustaraný chlap, používají se běžné metody cukr a bič. Ano, chybí nám napínavé zápletky, protože tohle je typické pouze pro psané detektivky. Jenže tohle je spíš o tom, jak to při vyšetřování doopravdy vypadá. Jednotlivé postavy dost sedí, výkony některých herců famózní! 1. Rozčtvrcená: sbalení bezdomovkyně v prvních deseti minutách!! :o) Zadáno pro sympaťáka Petra Stacha. ||| 2. Fantom z Jižňáku: pachatele dostali na to, že mu chtěli vyfotit a zveřejnit jeho ptáčka!! Dobrý psychologický tah!! :o) ||| 3. Doživotní chyba: Modus operandi a mladičký Jan Meduna "Jak to má kola nebo kozy, jsou s tím vždycky problémy."||| 4. Klíčový důkaz: Vyhodnocení stop a důkazů, Stanislav Zindulka v malé roli ||| 5. Laborant: aneb i mistr tesař se jednou utne, přesvědčivá Jana Šulcová ||| 6. Nenávist: Anička Polívková překvapila! :o) ||| 7. 48 hodin: krásný příklad, jak byrokracie maří vyšetřování! Zadáno pro Filipa Blažka a úžasně nechutný Miroslav Hanuš! ||| 8. Policajt na odstřel: "Dělej! Nebo tam ředitel začne vyšetřovat sám!" :o) Dominuje Ondřej Vetchý ||| 9. Totožnost: "Jde nám o čas!" a dvouhodinové jednání s nákupním vozíkem! :o) Tajemný Honey a Braňo Holiček ||| 10. Sladký vyděrač: úžasná herdekbaba Regína Rázlová, pěkný kontrast mezi zadržením nevinného stopaře a pravého viníka, kterému jen vlídně nabídli svezení. Tak si říkám, jak je asi těm omylem zadrženým, když na ně nastoupí? Pro někoho trauma na celý život! ||| 11. Hodinka k dobru: "Co proved? Že mu sem manželka donesla kufry, tak jsem si myslela, že ...? "Myslela jste si dobře! Nechtěl doma mejt nádobí." ||| 12. Důvod k zabití: "Co ty jeho hadry, ty snad vyzvedneš?" "No počkej, vždyť už jsem tam dneska byl!" "Až ti bude jako Plíškovi, budeš si to říkat při každý cestě z hajzlu!" + krásný fórek s DVD na závěr! 13. Smrt novináře Dopadení jednoho zkrachovalce pomocí udání druhého zkrachovalce aneb jak docílit, aby kamarád napráskal kamaráda. Smutné. 14. Klubové barvy: Konečně si Sršeň zasršnil! "Čauky! Mňauky vole!!" Těším se na druhou sérii. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jak jsou předsudky zavádějící, jsem si uvědomil po zhlédnutí několika epizod Případů 1. oddělení. Dlouhá léta jsem na základě zkušeností podléhal dojmu, že vznik kvalitního kriminálního seriálu je u nás stejně pravděpodobný jako natočení vysokorozpočtového sci-fi ve vietnamské produkci. A ejhle, ono se to podařilo. Základem je kvalitní scénáristická práce, která vychází ze skutečných kriminálních případů a taky fakt, že se na scénáři podílel ostřílený kriminalista, který do něj vložil své zkušenosti. Díky tomu je to věrohodné, aniž by to ztrácelo napětí a atraktivitu. Co oceňuju nejvíc, že to jde vlastní cestou a nehledá vzory v zahraničí. Seriálů, které jsou zjevně inspirované severskými detektivními řadami nebo americkými akčními sériemi vyprodukovaly naše televize spoustu s velmi rozpačitým výsledkem. Do určité míry bych snad korigoval bezbřehé nadšení, které seriál vzbudil. Je to velmi solidní, ale výjimečné snad jedině v rámci velmi průměrné české dramatické tvorby, která už druhou dekádu tápe, jak dál a hlavně pokulhává za moderními televizními trendy. Kvalitní herecké obsazení, dokonce i Bolek Polívka si vzpomněl, že umí hrát, a přestal předvádět sebe sama. Snad jedině Sabina Remundová potvrdila, že opravdu nepodědila herecký talent své matky. Celkový dojem: 85 % ()

Galerie (831)

Zajímavosti (302)

  • Pro zvýšení autentičnosti v některých scénách s tiskovými konferencemi byli do rolí novinářů obsazeni skuteční reportéři. Dotazy tak hrdinům kladou například Tereza Strnadová z České televize, Jakub Pokorný z MF DNES, Tereza Palečková z ČTK a další. (ČSFD)
  • Některé detaily v chování ředitelky Drábové byly podle scenáristy Josefa Mareše inspirovány tím, co ho štvalo na jeho nadřízené, kvůli níž nakonec od policie odešel. Například to, že místo osobních schůzek s podřízenými vedla pouze videokonference, a když se jí někdo zeptal na něco nepříjemného, hovor ukončila. O 1. oddělení měla pronést větu: „Připadá mi, že jsem přišla někam do středověku,“ kterou v seriálu Drábová (Lucie Štěpánková) také řekne. (melica)
  • Policista z ÚOOZ David Hegner (Stanislav Majer) je v epizodě Klíčový důkaz (2014) kapitánem, v epizodě Sladký vyděrač (2014) už má hodnost plukovníka. Děj první série se odehrává během jednoho kalendářního roku (2013) a povýšení o tři hodnosti za tak krátkou dobu není příliš pravděpodobné. (melica)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama