Reklama

Reklama

Franco Nero bere zákon do vlastních rukou a proniká do skulin nemilosrdného podsvětí. Carlo je přepaden v bance trojicí kriminálníků právě v okamžiku, kdy ukládá za léta poctivě vydělané peníze. K nemilosti horkokrevného inženýra mu ti samí chmatáci vykradli také byt. A policie má svázané ruce. Carlo se proto rozhodne raubíře na vlastní pěst vypátrat a zabít. Oko za oko, zub za zub. Cesta do podsvětí ale není pro počestného občana stiženého ideály ani zdaleka tak jednoduchá. Carlo si musí „ušpinit ruce”. Pomocí zlodějíčka Tommyho se mu podaří štvavě rozbouřit celé město. Lynč se ale obrací proti nim samým a nakonec musí bojovat namísto spravedlnosti především o vlastní život. (Česká televize)

(více)

Recenze (41)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Až do 80. let (kdy jej pravděpodobně zachvátila předčasná senilita) patřil Enzo Castellari k nejzručnějším režisérům italských žánrovek, jenž dokázal křížit charakteristické prvky domácí kinematografie s hollywoodskou řemeslnou precizností. Příběh o krvavé pomstě muže z lidu, který už má po krk bující kriminality a policejní nekompetence jistě není ničím objevným (ostatně, většina komentátorů tu připomíná Přání smrti), nicméně zaujme svým úzkým propojením s italským společenským klimatem - Carlo se nemstí za ztrátu blízké osoby či majetku, ale za ztrátu své mužské cti. Ženy tomu nemohou porozumět, a tak jsou v machistickém fikčním světě filmu zatlačeny zcela na okraj zájmu (když se občas nějaká žena objeví, je vzápětí doslova vyhnána pryč). Speciální pozornost si také zaslouží dvě strhující akční scény - úvodní policejní honička v husté milánské dopravě a závěrečná přestřelka ve skladišti, na níž by byl jistě hrdý i Sam Peckinpah. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Úvodní scéna s vyloupením banky a následující akční jízda s Alfou Romeo vypadá nadějně. Bohužel těch úvodních cca 10 minut bylo to nejlepší, co film dokázal nabídnout. Pak následuje o dost slabší cesta za pomstou, která mi přišla celá hodně přitažená za vlasy. Nějak jsem nebyl schopnej uvěřit tomu "přátelství" hlavní postavy a kriminálníka, kterej se přidá na jeho stranu, k tomu nejrůznější podivný dějový zvraty, chování záporáků je taky dost těžko pochopitelný, atd... Úplnej závěr s přestřelkou v nějaký hale se docela podařil, ale jinak je to celkově dost zvláštní dílo. Čekal jsem, že se aspoň třeba svlíkne Barbara Bach, ale ta zůstala úplně nevyužitá. 50% ()

Reklama

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Jasně že scénáristicky by to asi šlo dotáhnout, ale výkon Nera, dynamika a vizuál filmu mě opakovaně posílaly do kolen (scéna honičky s Mustangem a závěr). Úžasnej akční film plnej brutality, špíny města a nemohoucnosti policie. Mimochodem Death Wish mělo premiéru jen asi 7 týdnů před premiérou Street law, nejedná se tedy o žádnou vykrádačku, ale jen reflexi toho, co se v obou státech toho času na ulici dělo. Perličkou je, že ve scéně v přístavu (zločinec žádá o pomoc) je zde zrovna v opravě loď Achille Lauro - viz https://www.csfd.cz/film/24983-unos-lodi-achille-lauro/komentare/ ... teď čumim, že je to v zajímavostech, no co no, všimnul jsem si toho sám :D ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Občan sa búri. Odvoláva sa na tradíciu talianskych antifašistov, hoci jeho motív je čisto osobný a egoistický. Pri prepade banky prišiel o peniaze a navyše ho vysoko ponížili! Jeho! Franco Nero skvele vystrihol úlohu ješitného aroganta, ktorý vďaka svojej naštvatosti takmer príde o život, rozíde sa s frajerkou a blízko má i k pár rokom pobytu v base. No ani hrozba stroskotania vzťahu mu nebráni v pátraní po zdroji jeho poníženia a v túžbe po primeranej odplate. Klasický pomstychtivý film s presahom ku kritike oficiálneho vyšetrovacieho systému i ľudskej márnomyseľnosti. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Moderný western, zasadený do reálií 70 rokov v Taliansku, čiže do prítomnosti, kedy film vznikal. Do takejto úlohy treba pochopiteľne obsadiť Franca Nera, lenže i keď je tu tiež klasickým westernovým hrdinom, tak na rozdiel od špagetových filmov to nie je žiaden mlčanlivý kluďas so všehovoriacim kukučom, ale poriadne nervózny, rozhodený chlapík, rebel s príčinou. Na to ale, v akom je psychickom stave, sú jeho rozhodnutia chladne premyslené, len keby polícia nebola tak prihriata, že. Forma filmu zodpovedá stavu hlavného hrdinu, všetko je nervózne, hektické a hudba priam otravná...zámerne. Formu teda Castellari výborne premyslel, len keby to dnes nepôsobilo už čiastočne naivne, občas až smiešne. Ale veľmi solídna akčná zábava s inak až príliš doslovne podaným posolstvom. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • Zhruba v 80. minutě je krátká scénka v loděnici, kde se postavy baví v suchém doku pod velkým zaoceánským parníkem. Ten má jméno „Achille Lauro“. 11 let po natočení filmu tuto loď unesli palestinští teroristé. O tomto činu pojednává film Únos lodi Achille Lauro (1990). (Stejšn)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno