Režie:
David MackenzieScénář:
Jonathan AsserKamera:
Michael McDonoughHrají:
Jack O'Connell, Frederick Schmidt, Anthony Welsh, David Ajala, Ben Mendelsohn, Sam Spruell, David Avery, Tommy McDonnell, Rupert Friend, Ashley Chin (více)Obsahy(2)
Eric je mladý delikvent, jenž byl předčasně uvržen do nelítostného a zlověstného světa za vězeňskými zdmi. Každý den bojuje za svoji existenci a přežití v drsných podmínkách mužské věznice. Vedle toho jej výrazně ovlivňuje vztah ke svému otci Nevovi, muži, jenž většinu svého života strávil za mřížemi. Eric se s ostatními vězni učí, jak zvládat hněv a agresi a objevuje nové možnosti přežití. Život ve vězení však přesto stále skýtá řadu nebezpečí a nástrah. (claudel)
(více)Videa (3)
Recenze (69)
Rozmazluju se. Moc často se nedostanu k něčemu tak civilnímu, ohlodanému na kost, ale tohle mě zaujalo tématem vězení a rozhodně nelituji - člověk se na chvilku vrátí z pohádkových nebes a obláčků a vezme to držkou rovnou do míst, kde nemůže věřit nikomu, stará se jen sám o sebe a kde by rozhodně nikdy skončit nechtěl. Podívat se tam takto zprostředkovaně si cením celkem dost. Pokud máte náladu na syrovou, chladnou, nevypiplanou, audiovizuálně prostou hoďku a půl, kterou vás od začátku absolutně nikdo neprovede za ručičku, a zajímá vás alternativní drama otec-syn, pak račte a press play. ()
Pomerne drsná dráma z basy. Akcia hned' od samého začiatku a prakticky až do konca bez hluchých miest. Aj by som dal plný počet, ale vadili mi kozmetické chybičky krásy, ako napríklad kozy šéfa väznice a boskávačky, ktoré som hned' predtušil. P.S. Ked' Ben Mendelsohn prišiel za nimi do skupiny na návštevu, tak krúžil okolo tej stoličky s vypučeným hrudníkom a zvesenými rukami ako opica! ()
bohužel se musím připojit k názoru,ž pokud je tohle považováno za nejlepší britský film roku,ten kdo tohle pronesl jich zřejmě moc neviděl.Starred Up má solidní potenciál,který ovšem není ani zdaleka využit a film působí hodně nekonzistentním a nevyrovnaným dojem.Soldiní pasáže tak střídají ty zbytečně natahované a někdy zase film připomíná přestylizovaného Bronsona.Závěr navíc vyznívá úplně do ztracena a dojem je pak vlastně nijaký...50% ()
Když jsem si po filmu připomněl, že sám Mackenzie film prezentoval jako "návrat k realitě", musel jsem se smát a z hodnocení řádně ubrat. Což o to, snímek baví po celou stopáž díky neustálým bitkám vězeňských rváčů a humoru, vznikajícího interakcí vězeňských postaviček, ale zábava jistě není jediným faktorem filmu, natožpak filmu vězeňského žánru. Britský kriminál ála Mackenzie působí jako místo, kde doslova kvete anarchie a každý si zde může dělat co chce, počínaje vězni, samozřejmě. Vězni si pochodují z cely do cely jak se jim zlíbí, hlavní hrdina je po úvodním incidentu důrazně varován, že za další náznak problému půjde na samotku (stane se tak po čemsi nevinném, přičemž náš rváč předtím rozmlátil půlku vězení, aniž by to bachaři zaznamenali jako "náznak incidentu"). Když tedy konečně přijde onen strašný trest, je na chvilku přemístěn do prosvětlené, žlutě vymalované cely, která je podobna té původní asi jako vejce vejci. Kde jsou časy "plechové samotky" z Frajera Luka! Nesmí chybět obligátní zamotané vztahy, kde si každých deset minut jedna cela objednává vraždy osazenstva druhé cely, útočí na sebe noži, útočí v s punčochami na hlavách jako při přepadení banky atd. Postavy se z brutálních rvaček vzpamatovávají a uzdravují v řádech minut, s rozbitým tělem stíhají suše zavtipkovat. Když v závěru dojde ke skoro-vraždě hlavního hrdiny rukama bachařů, aby nám bylo srozuměno, jaké že jsou to ti bachaři svině a že si tedy vězni nemůžou dělat úplně všechno, co chtějí, jelikož mohou být jako problémoví oběšeni, nedá se uniknout nakyslému výrazu z téměř stupidního scénáře. Jako sled kinetických rvaček s výborným O´Connellem a nečekaným množstvím humoru je to dobrá oddychovka, vydávat ji ale za něco "realistického" nebo syrového je slušný direkt do ksichtu diváka, očekávajícího podle ohlasů novou vězeňskou klasiku. ()
,,ERIC LOVE. 19 LET. PŘIVEZEN Z DURHAMU DNES RÁNO. VYCHÁZEJÍCÍ HVĚZDA…" /// Moc hezkej úvod o tom, jak si rychle získat respekt. Vlastně celej film je o přežití (ty vole, hlavně nechtěj bejt za týpka, co má na starost mobil…). No a taky vo tom, že i psychouši můžou zvládnout emoce (protože, co si představíte pod pojmem psychouš?). Navíc je tohle vězeňský drámo nejen o životě v base, páč je tu kus (nefalšovaně složitý) otcovský lásky, takže by mohlo fajnšmekrům zamřížovanejch míst připadat záživnější než Bollův masakr. Hodně slušný 3*! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Říkal soudce, že teď budu bydlet nějakou dobu s tátou… 2.) V pasťáku to mám ,,za pár“ a potřebuju rychlokurz na další ,,level“. 3.) Thx za titule ,,Tom.Scooter & eSky“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Galerie (29)
Zajímavosti (5)
- Okrem záverečných titulkov nezaznie vo filme žiadna iná hudba. (MikaelSVK)
- Termín "Starred Up" sa vo Veľkej Británii používa na pomenovanie predčasne presunutých zločincov zo zariadení pre mladistvých delikventov do väzení pre dospelých. (ambron)
- Jonathan Asser čerpal pri písaní scenára z vlastných skúseností. Ako dobrovoľný terapeut pracoval vo väzení Wandsworth, kde boli umiestnení najhorší zločinci v krajine. (ambron)
Reklama